Jump to content
Timo0103

Duidelijkheid over onderhoud en onderdelen, erg belangrijk!

Recommended Posts

En al die andere monteurs die je niet ontmoet hebt zijn dus per definitie prutsers???????????

Nee, da's nou ook flauw, je moet gewoon naar de garage waar je je prettig voelt en als je de mensen kent is dat een plus.

Vaak houden werkplaatsrecepties de klanten weg bij de techneuten.

Dat is ze geleerd op hun marketingcursus.

Zit dan ook vaak een 4uur cuppesoeptype tussen en dan ben je helemaal aan de beurt.

Garages die dat snappen en het contact kort houden, en dat kan zelfs de dealer zijn, hebben de toekomst in de particuliere markt.

Voor mijn FIAT heb ik zo'n plek gevonden in Nieuwegein.

• Like 3

Ben ook gekke Henkie niet en die auto is al lang uit de garantie en heeft inmiddels het tonnetje fluitend gepasseerd.

Een fluitende motor duid heel vaak op een defect lager of een teken dat de turbo het binnenkort begeeft. :wink:

Moet je meteen mee naar een dealer  :-)  :-)   :online2long:

Grtz.

Specialmade

Een fluitende motor duid heel vaak op een defect lager of een teken dat de turbo het binnenkort begeeft. :wink:

Moet je meteen mee naar een dealer   :-)   :-)   :online2long:

Grtz.

Specialmade

Denk jij nou echt dat zo'n Koreaans kwaliteits product, gefabriekt in india een fluitje heeft ?

Wat er niet op zit kan niet stuk :wink:

google even "spreekwoordelijk"

• Like 1

Turbo? Op die Fiat?

Turbo? Op die Fiat?

Hij heeft toch geen verstand van auto's dus dat kan ik makkelijk zeggen   :-)   :-)   :death:

Grtz.

Specialmade

lezen#23

Niet zo lui zijn !

Lezen #27, niet zo belerend!

• Like 1

Denk jij nou echt dat zo'n Koreaans kwaliteits product, gefabriekt in india een fluitje heeft ?

Wat er niet op zit kan niet stuk :wink:

google even "spreekwoordelijk"

Mijn dokter zegt: T'is vanzelf begonnen............ dan houdt het ook vanzelf op ?

Korea- Indië - !

ik volgt het even niet meer!

• Like 1

@#32

Op volgorde leren lezen.

Ik heb het over onze vet wrede i10 !

• Like 1

Hahahaha....ik geniet echt wel!

We dwalen een beetje af :ban:

:lol: :lol: :lol:

• Like 1

Geen idee.

Het kan morgen opgeschoond worden, gesloten en gepind worden.

De punten zijn feitelijk gemaakt en het is helder als glas. #moderator

Gas is feitelijk een afvalproduct......dit ter overweging.

huh..?  GLAS

Nee, gas!

Ben de weg kwijt.....

Vorige week de Sp3 in de Kia garage gebracht voor jaarlijks onderhoud....- onderhoud 30.000km:190€ ,

Vervangen voorste remblokken :150 euro

Totaal :340 €.... Valt mee te leven :-)

Die remblokken had je zelf wel kunnen doen met de diverse instructies op dit forum. Had je 100 euro gescheeld.

Als je jouw wiel kan verwisselen kan je ook je remblokken verwisselen.

Peace of cake zou de Engelsman zeggen.

Ik heb mijn band laten vervangen bij de dealer die ik kapot gereden had in België. Op de vraag dat wat dat ging kosten van het antwoord een 240,00 Euro. Mijn opmerking was dat ik de garage wel wat wilde laten verdienen maar geen 100,00 Euro voor een band. Deze is te verkrijgen via Internet voor 110,00-130,00 euro, thuis bezorgt.

Mijn Sportage heeft een grote beurt gehad, standaard tarief + 108,-- Euro voor de band. Kijk dat is binnen komen.
:punk:

Die remblokken had je zelf wel kunnen doen met de diverse instructies op dit forum. Had je 100 euro gescheeld.

Als je jouw wiel kan verwisselen kan je ook je remblokken verwisselen.

Peace of cake zou de Engelsman zeggen.

Ik heb mijn band laten vervangen bij de dealer die ik kapot gereden had in België. Op de vraag dat wat dat ging kosten van het antwoord een 240,00 Euro. Mijn opmerking was dat ik de garage wel wat wilde laten verdienen maar geen 100,00 Euro voor een band. Deze is te verkrijgen via Internet voor 110,00-130,00 euro, thuis bezorgt.

Mijn Sportage heeft een grote beurt gehad, standaard tarief + 108,-- Euro voor de band. Kijk dat is binnen komen.

:punk:

AMEN !!!! zo denk ik ook met mijn hoofd  :-D :grin: :-D

Geef je 120% gelijk,zit wel wat verveeld met de garantie dan...

Remblokken vervangen is voor mij geen probleem ,heb er al honderden vervangen,dat is het probleem niet.

Ze waren zelfs nog niet gans versleten,had ze gecheckt nog voor die de garage binnenging.

Maar die redeneert als volgt,klant moet er een gans jaar nog mee kunnen rijden,zonder brokken,

Dus vervangen die boel...

Denk toch dat ik er eens ga over nadenken,met 100 euries kan je al eens lekker gaan dineren :-)

Remmen zit sowieso geen garantie op.

Remmen zit sowieso geen garantie op.

akkoord.maar wat dan met het invullen van het onderhoudsboekje,kunnen ze moeilijk over doen als er toevallig een gebrek aan het remsysteem zou zijn bv.

Weet het,je steekt er veel geld mee in je zakken,en het bijt ook in mijn been wat ze zoal durven vragen in de (Kia)garage,zeker als je de prijzen kent van de onderhoudswisselstukken.

Bij onze 2de wagen,Peugeot 206Cabrio,doe ik het onderhoud zelf.

Puur Informatief wat het laatste onderhoud me zelf gekost heeft nl : luchtfilter,benzinefilter,oliefilter,synth.olie,bougies,carterstopring,interrieurfilter,4 nieuwe schijfremmen ,remblokken voor en achter.

Heeft me om en bij de 260 euro gekost,durf er niet aan te denken wat de garage zou gevraagd hebben...x4???

Maar die mensen moeten ook leven ,hé,dat begrijp ik wel,en dat is in elk vak.

En ook niet iedereen heeft de kennis om aan een auto te werken.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Similar Content

• By Derrek
      Wat heb ik nu aan mijn fiets (Kia) hangen?
      De Kia Internationale Wegenhulp (KIW) is door Kia Motors Nederland stiekem uitgekleed ☹!
      Gisteren een mail (link) ontvangen van Kia over de KIW en wat blijkt:
      De KIW die eerder zonder kosten voor de klant automatisch met een jaar werd verlengd bij een onderhoudsbeurt die je bij je officiële Kia dealer liet uitvoeren is vervallen. Wat je nu nog bij een onderhoudsbeurt hebt is niet meer Internationaal maar alleen voor hulp in Nederland! En ook hulp in je eigen woonplaats wordt niet meer uitgevoerd!
      KIW is dus KW geworden!
      Tot 30 juni gold de verlengde KIW voor de hele wereld maar nu word je alleen nog maar geholpen door Kia binnen Nederland en ook hulp in eigen woonplaats is er meteen maar even uitgehaald! Deze geheel uitgeklede “Kia mobiliteitsgarantie” die wordt verlengd tijdens onderhoud heet nu “Basis”. Wil je toch een dekking voor hulp in eigen woonplaats dan moet je vanaf nu € 19,95 extra betalen. Maar dan word je nog steeds niet geholpen in het buitenland! Wil je ook hulp in het buitenland, bijvoorbeeld tijdens je vakantie, dan moet je nu € 29,95 bijbetalen.
      Nu begrijp ik als ex-ondernemer best wel dat niet alles eindeloos is en dingen soms veranderd moeten worden onder druk van de winstgevendheid. Soms worden dingen duurder en de bijbetaling voor extra service is ook niet eens het punt. Maar ik het meest ergerlijke is de manier waarop Kia Motors Nederland denkt dit aan haar klanten mee te moeten delen.
      De Kia importeur brengt deze voor de klanten negatieve  verandering als “voordelig maatwerk”. Zo staat het er echt! Klinkt mooi maar is natuurlijk onzin en een misleidende marketing truck.
      Tot voor kort had je de volledige mobiliteitsgarantie KIW genoemd (let op de "I") en vanaf nu wordt die beperkt en kun je individueel de "I" bijkopen. Dit wordt marketingtechnisch bij de “domme” klanten (ook wij allemaal van de Kia Club dus) gebracht dat je bijna gaat denken dat het een verbetering is voor de Kia-klanten. Kia probeert haar klanten daarmee op het verkeerde been te zetten echter het is gewoon een ordinaire prijsverhoging van zo’n 300%. Dat kan, maar wees daar dan eerlijk over en vertel dit ook gewoon. Wijs er bijvoorbeeld op dat Kia de kwaliteit van een goede KIW wil blijven waarborgen maar dat dit helaas geld kost. En ga dan ook voor de kwaliteit. De Kia klanten die doorgaans echt niet dom zijn kunnen dit dan best begrijpen. Dit soort doorzichtige misleidende marketing trucjes werken al lang niet meer, meneer KIA!
      Voor alle duidelijkheid, dit heeft niets met de kwaliteit van de auto's zelf noch met de Kia-dealers te maken. Die geven allemaal prima service (petje af) en zijn zeer klantgericht in tegenstelling tot Kia Motors Nederland die vanuit hun ivoren dit weer eens naar de dealers over de schutting gooit. KMNL brengt een mooiweer verhaaltje in de pers en de dealers mogen aan de klanten uitleggen hoe het echt in elkaar steekt. Typisch KMNL.
      Een waarschuwing dus voor elke Kia-rijder. Je wordt vanaf nu met je standaard verlengde “KIW” niet meer geholpen in het buitenland bij pech en ook niet meer in je eigen voornplaats als je niet vooraf extra je portemonnee trekt! Verlengde KIW is dus KW geworden. Pas na extra betaling wordt het weer KIW.
      Je zou er toch maar overheen gelezen hebben en met pech ergens in het buiten land staan. Heb je misschien geen corona maar toch een groot probleem!
    • By Anja Behonek
      Ik ben Anja en heb een Kia Picanto van 2004en ben op zoek naar de naam van een onderdeel, zodat ik dit kan vervangen! 
      Dit is het plastic onderdeel waar de ruitenwisserarmen uitkomen, deze is beschadigd, omdat mijn motorkap omhoog waaide tegen mijn voorruit toen ik op de snelweg reed.
      Het onderdeel is kapot omdat de motorkapscharnieren erin werden gedrukt.
      Weet iemand misschien hoe dit onderdeel genoemd wordt, bij voorbaat dank voor de hulp.
      Mvg. Anja

• By Renzo4000
      Beste mede (Pro)ceed bezitters; ik heb een accessoire laten inbouw betreffende: https://webshop.kia.nl/accessoires/styling/0/66650ADE20W&modelid=141/. 
      Nu is het zo dat wanneer je instapt dat aan zowel de bestuurders- als aan de passagierszijde de voetenverlichting gaat branden (op een fellere stand). Zodra je gaat rijden dan blijft alleen de bestuurderszijde branden (iets minder fel). Echter de passagierszijde gaat dan helemaal uit. Ik had verwacht dat deze kant ook blijft branden met deze accessoire. Ik heb dit voorgelegd aan mijn dealer en die geeft aan dat dit klopt. Eigenwijs als ik ben heb ik het idee dat dit ook met deze accessoire zou moeten blijven branden aan de passagierszijde (mits "omgevingsverlichting" ingeschakeld in het menu). 
      Wie hebben nog meer deze optie laten plaatsen en hoe werkt dit bij jullie? Hoor het graag!
      ps. in mijn vorige auto (skoda octavia) bleef dit wel branden als je dit ingeschakeld had en kon je zelfs de lichtsterkte aanpassen. Daar had ik het bij alle stoelen (voor en achter). 
    • By spostma85
      Ben je op zoek naar een van de volgende oplossingen:
      Het stoppen van olielekkage langs pakkingen en keringen in elk gesloten oliesysteem (motor, stuurbekrachtiging etc.) zonder demontage;
      Het oplappen van je doffe koplampen op een eenvoudige wijze;
      Als je een automaatbak hebt die gekoeld wordt via een radiator waar koelvloeistof met glycol door loopt, wil je dit niet in je versnellingsvak olie. Een doe het zelf test helpt je controleren of jouw versnellingsbak olie schoon is van glycol.

Kijk dan eens hier:
      http://www.leaklock.com
      (Ik heb geen belangen bij deze leverancier! Ik ben er zelf tegenaan gelopen vanwege olie lekkage bij de pakking van het kleppendeksel, en wil het graag delen)
    • By PH1977
      Hallo,
      Sinds kort ben ik in het bezit van een Cee’d  GDI uit 2013. Ik heb 2 vragen mbt de verlichting binnenin 
      1. Zijn de knopjes van de spiegelverstelling verlicht? Zojuist viel mij op dat deze niet verlicht zijn, in tegenstelling tot alle andere knoppen. Het gaat om die van het verstellen en inklappen. 
      2. Verder heb ik 2 leeslampjes voorin, welke het beide doen. 
      Echter brandt alleen de linker bij het openen van het bestuurdersportier. 
      Hoort dat? Ze staan beiden ‘vlak’ dus in.de middenstand. 

Alvast dank,
      Peter. 
  • Create New...