Ga naar inhoud
_(ツ)_ Lourens

Ik wil mijn lak mooi houden met ......?

Aanbevolen berichten

Ik ben zoekende wat ik aan moet schaffen. ik wil de lak van mijn 3 maanden jonge Rio goed onderhouden en mooi glimmend houden, zonder totaal over de top te gaan.

ik zoek een wipe on wipe off wax die +/- 3 maanden blijft zitten. En iets waar ik de lak mooi en glad mee kan houden

Nu las ik de topic van Kris en bij hem zag ik de producten van Chemical Guys.

Ik zit nu te denken om de volgende producten aan te schaffen om mee te starten.(maar ik sta overal voor open)

Chemical Guys W-APS Foam Applicator Pad Red

0638e7fdbf1323d24119beb844cec023.image.1

Chemical Guys Vintage Butter Wet Wax

99e06a9cb92b243a440256c604729400.image.1

Chemical Guys Microfiber Elite Gold 3 pack

f89f1db6a02de6688969a0f994dbbda7.image.1

Chemical Guys Hybrid V7 Hypergloss Spraysealant 

bfd8c2fa5ef26c7c084e2805ef4af572.image.1

Het is dus mijn bedoeling om +/- om de 2 maande butter wax aan te brengen en dan elke week een laagje Hybrid V7.

Graag jullie reacties en tips.......

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Mijn Rio is van Februari en deze heb ik onlangs zeer secuur gewassen dus dat er geen zand op zit.

Omdat hij nieuw is heb ik hem gelijk in de was gezet met.

post-13775-0-08232300-1404032136_thumb.gif

http://www.kiaclub.nl/uploads/monthly_06_2014/post-13775-0-08232300-1404032136_thumb.gif

De Meguiar's M16 Mirror Glaze Paste Wax is speciaal voor de professionele poetser. Deze rijke mengeling van polish voedende bestanddelen met sterke polymeer beschermende bestanddelen is de meest reflecterende en langhoudende wax in Meguiar's meer dan 100 jarige bestaan. U zult het niet geloven welke diepe volle kleuren spiegelglans hij creëert. Het wordt aangebracht en gemakkelijk afgeveegd zonder poederachtige overblijfsels op sierlijsten. Deze Paste Wax kan het beste per paneel dun worden aangebracht en worden uitgepoetst met een goede microfiber doek.

Daar na heb ik hem in Reload gezet.

Reload is een effectieve Spray Sealant die eenvoudig is aan te brengen door deze op de lak te sprayen en vervolgens af te nemen met een Microfiber doek.

Reload geeft tot 4 maanden bescherming aan de lak met een zeer hoge glans, Reload kan worden gebruikt op elke lak maar ook op glas, rubber en plastic.

[url=http://www.kiaclub.nl/uploadspost-13775-0-27475400-1404032335_thumb.gif/monthly_06_2014/post-13775-0-27475400-1404032335_thumb.gif]http://www.kiaclub.nl/uploadspost-13775-0-27475400-1404032335_thumb.gif/monthly_06_2014/post-13775-0-27475400-1404032335_thumb.gif

Natuurlijk alles met pads in gesmeerd en uit gepoetst met dikke fiber doeken super.

En ik was mijn auto met Mequiar`s Meguiar's legendarische wax bescherming...terwijl u wast!

De perfecte manier om uw auto te reinigen en te beschermen in slechts één stap. Meguiar's Ultimate Wash & Wax bevat een unieke nieuwe formule die bestaat uit een combinatie van carnauba en synthetische polymeren. Deze zorgen ervoor dat uw lak wordt beschermd en gaat glanzen alsof deze net een waxbehandeling heeft gehad en dit terwijl u gewoon uw auto wast! Hierbij wordt vet en vuil door de ultieme schuimactie verwijderd. Meguiar's Wash & Wax is geschikt voor gebruik met alle Meguiar's waxen. Voor het veilig wassen van uw auto wordt het gebruik van een washmitt aangeraden.

http://www.kiaclub.nl/uploads/monthly_06_2014/post-13775-0-52632400-1404032667_thumb.gif

post-13775-0-52632400-1404032667_thumb.gif

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Die gele doeken zijn subliem. De rest ken ik niet :-)

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast Warmentuuter

Ik gebruik Meguairs Ultimate produkten.

Zoals Wash en wax, Speedwax,  Compound, Clay, Polish, Wax, tyre gel, enz,enz,

Ook de washmitt en watermagneet zijn een uitkomst.

Deze produkten verwerken prettig en je kan je auto poetsen in het zonnetje.

Dat niet met alle merken poetsmiddel kan.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het is op aanraden van de leverancier dit setje geworden, Wax No. 845 heeft lekkere lange standtijd van 6 mnd. (zijn zelf gebruikers die met 2 behandelingen 10 mnd behalen)

De Speed wipe spray om te gebruiken tussen de wasbeurten door.

1 x Collinite Insulator Wax No.845  

2 x Chemical Guys W-APS Foam Applicator Pad Red  

1 x Chemical Guys Speed Wipe Spray 473ml  

1 x Chemical Guys Microfiber Elite Gold 3 pack

Zodra het er op zit laat ik weten hoe het bevallen is.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

(+flesje dreft....)

• Like 4

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

(+flesje dreft....)

Wegwezen.............kwelgeest    :-)  :-)

Grtz.

Specialmade

• Like 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

ik snap iets niet

ik zie steeds poetsen poetsen poetsen poetsen

ik had hiervoor een Suzuki Swift 1.3 van 2008 nieuw gekocht kilometerstand 72000 km

en deze is maar 6 keer in de wasstraat geweest met voorbehandeling zand en vuil eerst eraf met speciale niet krassende borstels IMCO

en voor de rest nooit handgewassen of in de was gezet

en wat bleek na 7e keer gewassen in de wasstraat  nu met hot wax geen een spinnenweb of kras of dergelijke op de lak te bekennen en blinken

ik kreeg er 12000 euro voor terug dat krijg je normaal nooit bijna nieuw

ze snapten niet waarom de mijne zo deed blinken

laagdikte lak  getest met meter er was niks af

ze snapten er niks van

ik poets nooit met het handje nooit daar dat ELK -poetsmiddel de laagdikte minder maakt ook al spreken we van 0.001 mm

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Poetsen poetsen poetsen.....is ook niet mijn ding maar hou wel van een mooi glimmende auto.

Daarom ga ik ook alleen voor de vloeibare wax zonder alle voor en na behandelingen en gewoon handmatig :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

dan is het goed

maar je weet wat ik bedoel

de meesten poetsen de lak er gewoon vanaf  met de verkeerde poetsmiddelen zoals  commandant

maar waxen is prima

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

ik snap iets niet

ik zie steeds poetsen poetsen poetsen poetsen

ik had hiervoor een Suzuki Swift 1.3 van 2008 nieuw gekocht kilometerstand 72000 km

en deze is maar 6 keer in de wasstraat geweest met voorbehandeling zand en vuil eerst eraf met speciale niet krassende borstels IMCO

en voor de rest nooit handgewassen of in de was gezet

en wat bleek na 7e keer gewassen in de wasstraat  nu met hot wax geen een spinnenweb of kras of dergelijke op de lak te bekennen en blinken

ik kreeg er 12000 euro voor terug dat krijg je normaal nooit bijna nieuw

ze snapten niet waarom de mijne zo deed blinken

laagdikte lak  getest met meter er was niks af

ze snapten er niks van

ik poets nooit met het handje nooit daar dat ELK -poetsmiddel de laagdikte minder maakt ook al spreken we van 0.001 mm

Ik heb 11 jaar een Chevy Van gehad van 5,5 meter lang en 2 meter hoog en 2 meter breed.

Puur Amerikaans kwaliteits ijzer.

(Dat wil je niet met de hand doen)

Die deed ik 5x p/jr met de 1 (x5) emmer methode met een dopje dreft.

Na die 11 jaar oogde deze auto met toen 273000 km op de teller nog als nieuw.

De inruil op een Kia Sportage (II) was boven de marktwaarde.

Maar dit was helemaal verkeerd heb ik hier geleerd.

Ik geniet van de emmer methodes, de mannen die het doen, heb in West Brabant gezien hoe het kan en voel nu ook aan auto's of ze gekleid zijn, echt !

Dat geeft hier en daar op straat wat rare blikken, dat wel.

Maarrrr...dan ga je er toch anders naar kijken.

Swilrs zoeken in zonnig tegenlicht, het is een genot om te zien dat anderen ze hebben en jij niet.

De lapjes, speciale emmers, ontkalkt water, voedingen, manmanman heerlijk.

Maar laat ze het thuis binnen maar niet horen :wink:

.

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

dat bedoel ik

en bigwade  dat was een lange wagen ik ken ze

Chevy_Van_20_Camper_zps80a37bb4.jpg

zoiets ongeveer

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik liet "vroeger" mijn auto's altijd 2 x per jaar machinaal poetsen.

Maar de laatste keer hebben ze in de zwarte lak van mijn Soul juist allemaal vegen gepoetst ???

Dat doen we dus niet meer. Nu eens kijken of alleen een wax met lange standtijd genoeg is om de lak mooi te houden.

Daarnaast gaat hij afwisselend handmatig gewassen worden. Maar ook lachend door de borstelloze wasstraat.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

hum dat ziet er beter uit en DREFT doet wonderen en wagen krimpt niet LOL :no:  :no:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Een wasstraat die niet krast... :blink: die BESTAAT niet. Wat je ook ziet is dat wasstraten een waxlaagje opspruiten waardoor ze de swirls opvullen zodat je ze niet ziet. Leuk trucje.

@Lourens

Mooie producten die ik ook heb. Ben heel tevreden over de vintage butter wet wax. Makkelijk aan te brengen en zelfs wanneer je auto nog nat is, alleen kun je die beter met deze applicator  applicatorblue.jpginwrijven.

Werkt een stuk makkelijker en ligt makkelijk in de hand. Ook die hybrid v7 gebruik ik elke week. Spulleke baas!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Een wasstraat die niet krast... :blink: die BESTAAT niet. Wat je ook ziet is dat wasstraten een waxlaagje opspruiten waardoor ze de swirls opvullen zodat je ze niet ziet. Leuk trucje.

Eh even.

Een autolak behandelen is een combinatie van hard werken, maar vooral natuur- en scheikunde.

U vult na het grondig wassen tenslotte de ontstane ongerechtigheden ook weer op met een voeder/wax, whatever ?

De truc is technisch hetzelfde.

Zo'n zelfde gesprek kun je overigens ook met thuiskoks aan gaan, erg leuk ! :-)

.

• Like 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja, die gebruiken ook een butter wet wax voor in de pan.......alleen vers en niet vintage!

• Like 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

@Lourens

Mooie producten die ik ook heb. Ben heel tevreden over de vintage butter wet wax. Makkelijk aan te brengen en zelfs wanneer je auto nog nat is, alleen kun je die beter met deze applicator  applicatorblue.jpginwrijven.

Werkt een stuk makkelijker en ligt makkelijk in de hand. Ook die hybrid v7 gebruik ik elke week. Spulleke baas!

Kris88, ik heb ook een rooie. Het valt mij op dat de vogels meer op mijn rooie schijten dan op de witte, grijze, zwarte, blauwe, groene auto's die bij mij in de buurt staan. Herken je dit? Het ligt niet aan de Kia want enkele deuren verderop hebben ze een Sportage en die wordt ontzien.

• Like 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Mijn rooie laten ze redelijk met rust maar die is metallic rood.

Gekke beesten !

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

@Lourens

eeehhhh ja

wbt de applicator.... moet ik die eerst ... of kan ik die zo.....

ik zie namelijk alleen een roze... tja is dat een applicator :-)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

WAHAHA!!! Ze hebben de foto gisteren veranderd. FAIL

Dit is de goeie

applicatorblue.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Kris88, ik heb ook een rooie. Het valt mij op dat de vogels meer op mijn rooie schijten dan op de witte, grijze, zwarte, blauwe, groene auto's die bij mij in de buurt staan. Herken je dit? Het ligt niet aan de Kia want enkele deuren verderop hebben ze een Sportage en die wordt ontzien.

Lijkt mij heel logisch :-)  :-)

Vogels durven niet op een SP3 te schijten.  :wink:  :-)

Grtz.

Specialmade

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

WAHAHA!!! Ze hebben de foto gisteren veranderd. FAIL

Dit is de goeie

applicatorblue.jpg

Deze is alleen groter maar nog net zo roze ;)

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

Belangrijke informatie

Door deze site te gebruiken ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden.