Ga naar inhoud

Originele AUX en USB gebruiken bij inbouw Pioneer AVIC-F Series


Gerben H

Aanbevolen Berichten

Gisteren (29 Juni 2014) even gezellig en productief bij de Pimpmasters geweest.

 

Hierbij natuurlijk weer de gehele auto gestript :P

 

Nu is er 1 probleem (of uitdaging).

 

De Pimpmasters konden me al vertellen dat de AUX en USB die standaard in de Rio zit (zal bij de Picanto etc hetzelfde zijn) niet meer werkt.

Hiervoor moet er een aanpassing gedaan worden.

 

De dealer lost dit op met andere verbindingskabels/paneel zodat de originele AUX en USB gewoon blijven werken.

 

Ik denk dat er wel meerdere zijn die hier last van hebben dus zal zsm contact opnemen met mijn dealer of zij hier wat ondersteuning in kunnen geven.

 

I'll keep you posted!

 

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb een FB940BT van de dealer erin zitten, en deze werkt met alles perfect hoor!

Stuur, en alle aanslutingen die je man bedenken werken! 

Volgens mij kost dat kabeltje ( hoe lullig ook ) rond de 50 euro

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat is idd via de dealer... bij zelf inbouw is de aansluiting met de originele pioneer aansluiting die niet door gelust kan worden. Daar is een aanpassing voor nodig achter het originele paneel van de USB en AUX

Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat is inderdaad ook mogelijk maar niet met de Pioneer AUX en USB kabel die bij de HU geleverd wordt. Dit heb ik uit de zeer betrouwbare bron genaamd @xtra40 :P

 

Ga vanmiddag even bellen met de dealer of ze dit weten en of dit een aanpassing is in het paneel of dat er een andere kabel voor gebruikt moet worden van HU naar paneel.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 3 maanden later...

Goede morgen/middag/avond/nacht lieve Kia vrienden!

 

Wie o wie kan me helpen met het volgende probleem:

 

Vrijdag bij de Kia-dealer in Houten de originele CA-IW-KM.002v (Om de orignele Aux & USB weer te kunnen gebruiken) gehaald.

Zondag j.l. geprobeerd om deze in te bouwen.

 

Het demonteren van alle in de weg zittende onderdelen was geen probleem alleen het plaatsen van de nieuwe printplaat wel!

 

Om te beginnen krijg ik de oude printplaat niet los, maar bij het droog passen van de aansluitstekkers pas 1 connector naar de 12V/sigarettenplug niet en de draden lijken mij een beetje aan de krappe kant..

 

Iemand ervaring hiermee? Heb het gevoel dat deze te klein is en daarvoor niet voor een RIo maar een Pica is bedoeld.

De module lijkt namelijk gelijk alleen is bij een Pica net iets minder breed.

 

Helaas heb ik even geen foto's omdat de boel weer inelkaar moest voordat het donker werd.

 

Iemand (pimpmaster?) een idee?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ben even wezen zoeken in de tussentijd:

 

Het artikelnummer welke ik heb gekregen staat in de lijst bij de Pica op de Pioneer site:CA-IW-KM.002v

 

Volgens mij zou het op deze manier ook moeten kunnen: Pac - OEM USB PORT RETENTION CABLE

 

Heb ik hier trouwens niet ooit al een treat over gemaakt? Anders even samenvoegen!

Link naar reactie
Delen op andere sites


zo topics even samen gevoegd

 

nu heb ik even een tijdje ook een pioneer in de rio gehad en deze getracht op de orginele usb aan te sluiten maar dan via de aansluitingen achter de radio maar dit werkte helaas niet  :no:  :no:

ben inmiddels al weer terug naar de witson dus niet mee verder gegaan 

 

 

$_12.JPG

 

http://www.ebay.nl/itm/CARAV-12-039-Autoradio-Adapterkabel-ISO-fur-HYUNDAI-Solaris-KIA-Sportage-Rio-/301333426604?pt=Kabel_Stecker&hash=item4628df31ac

Link naar reactie
Delen op andere sites


Probleem ia nu dat 1 van de 12v aansluitingen niet past. Andere connector... rest moet geen probleem zijn. Of de kabel lengte is te kort...

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ben er inmiddels achter dat de CA-IW-KM.002V bijna 100% zeker voor een Pica is.

Voor de Rio en de Cee'd hebben we de CA-IW-KM.001V nodig voor zover ik kan zien. 

 

Ik ga dit nog even navragen voor de zekerheid maar dat zal een boel schelen. 

Dit item is te bestellen bij Pioneer of een retailer. Alleen moet de zekerheid hebben dat het niet alleen de iPod kabel is :P

 

To be continued....

Link naar reactie
Delen op andere sites


Inmiddels de JUISTE KABELSET gekregen via de dealer (Van Werkhoven te Houten) zonder extra kosten :) Wat me opvalt is dat er andere aansluitingen bij zitten. Nu nog even kijken hoe deze aan te sluiten zijn. Zal vanmiddag wel even een foto plaatsen zodat andere ook weten welk set ze moeten hebben (CA-IW-KM.001V)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...