Jump to content
KiaSorento2005

Afstandsbediening Kia Sorento kwijt!

Recommended Posts

Hallo,

 

Ik ben gisteren de afstandsbediening van mijn Kia Sorento (2005) kwijtgespeeld, ik heb nog een reserveafstandsbediening, maar die werkt niet zo goed. Soms werkt die en soms weer niet, ik denk dat die een slecht signaal heeft ofzo. 

Ik heb gebeld naar de Kia garage en een nieuwe afstandsbediening en programmeren kost 250 euro. Dat is veel te duur en ik kan dat momenteel echt niet betalen. 

Ik heb de batterij al 3 keer vervangen, maar het probleem blijft zich voortdoen. 

 

Weet iemand wat het probleem kan zijn en zijn er mogelijke oplossingen?

Alvast bedankt!

 

Groetjes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat is inderdaad te duur ik betaalde 100 euro voor een sleutel met inleren  erbij

meteen toen ik de wagen kocht

Share this post


Link to post
Share on other sites

250 Euro is inderdaad veel geld. En ik kan niet in jouw portemonnee kijken maar als je 250 euro al niet kan ophoesten waarom rij je dan in een Sorento? Of mis ik iets?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kan wel 250 betalen, maar ik wil het niet. Het is het gewoon niet waard, als er echt geen andere oplossingen zijn, dan ja, dan zal ik het wel moeten doen. 

Maar nog iets; bekijk is even deze link:

http://www.freeremoteinstructions.com/kia/387-kia-sorento-2003-2006.html

 

Daar staat hoe ik mijn afstandsbediening moet programmeren, maar ze gebruiken een soort van een elektrische draad, maar waar kan ik die kopen? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

gebruiksaanwijzing Engels

 

Instructions

    • 1

      Open the hood of the Kia vehicle.

    • 2

      Locate the diagnostic plug for the vehicle and remove the cap. The plug will be located behind the battery on the driver side of the engine compartment. The cap for the plug says "Diagnostic" on it.

    • Sponsored Links

    • 3

      Strip both ends of the 22 gauge wire to expose 1/2 inch of bare copper.

    • 4

      Place one end of the wire in the number 6 port of the diagnostic connector. This port is the second port in the full row of ports next to the four port row. Refer to the Resources section to see a full diagram of the diagnostic port.

    • 5

      Connect the other end of the wire to the positive terminal of the battery. This can just be stuck in a hole in the terminal; a permanent connection is not necessary.

    • 6

      Sit in the driver's seat of the vehicle and turn the car ignition to the "ON" position. Do not start the vehicle.

    • 7

      Press and hold the "LOCK" button on the first remote for 1 second and release. Repeat the same procedure for the second remote. If only programming one remote, then press and hold the lock button on the remote for 3 seconds and release. If done properly the lights on the dash will go off.

    • 8

      Turn the vehicle off, after the dash lights go out.

    • 9

      Remove the wire from the battery and diagnostic terminal. Test the remotes.

       

       

      gewoon een stuk elektriciteit draad met koperdraad binnenin 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

250 Euro is inderdaad veel geld. En ik kan niet in jouw portemonnee kijken maar als je 250 euro al niet kan ophoesten waarom rij je dan in een Sorento? Of mis ik iets?

 

 

Dat zullen wij eens gaan roepen als Rio eigenaar numero 398 weer zit te klagen over een oliebeurtje of een litertje teveel verbruik.

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

gewoon een kabel van een stekker bijvoorbeeld

 

liefst met koperdraad binnenin maar hoeft niet perse  en dik genoeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee lukt niet, ik heb de ene kant van de koperdraad in het 6de gatje gestoken zoals op de foto en de andere kant op de positieve pool van de batterij, maar het lukt niet. 

Ik zet de sleutel in ON en dan druk ik 3 seconden lang op de LOCK knop, maar hij doet niets, alleen de pinkers blijven branden als hij in ON staat, zodra ik de koperen draad eruit haal, gaan de pinkers terug uit. Dus er is wel verbinding en ik gebruik wel de juiste draad. Er staat dat het dashboard moet uitgaan, maar hij gaat niet uit. 

 

Weet nog iemand raad? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

jazeker gewoon naar de dealer gaan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat zullen wij eens gaan roepen als Rio eigenaar numero 398 weer zit te klagen over een oliebeurtje of een litertje teveel verbruik.

Ik klaag niet. Autorijden kost nu eenmaal geld. Maar je hebt wel gelijk. Sommige mensen willen wel in de duurste, dikste of nieuwste auto rijden en klagen dan steen en been dat het allemaal zo duur is. Dus roep maar zou ik zeggen. Gelukkig was ik in de positie dat ik mijn Riootje handje contantje kon betalen evenals de onderhoudsbeurten. :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

th_zps46aae5f8.jpg

je hebt gelijk
ze lijken Dagobert Duck wel

die klaagde al over een duppie
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo,

Ik zie dat dit topic niet meer actief is maar ik post toch mijn ervaring,

Ik heb net 2 orig. afst. bed. Kunne. Inleren met bovengenoemde methode.

1 als draad juist verbonden is en de sleutel in contact op 'on' dan branden de pinkers.

2 als je de nieuwe afst. bed. 1 of 3 seconden indrukt, afhankelijk van 1 of 2 afst. bed. inleren, dan zie je de pinkers uit en aan gaan eenmaal.

3 draai contact uit, sleutel eruit, stap uit en haal draad los.

4 test nu je afst. bed. en in mijn geval werkt het!!

Groet, Sander

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag allemaal,

Al 5 jaar geen reactie meer op dit bericht,  maar het is zo wel een mooi naslagwerk voor anderen.

Mijn ervaring:

Afstandsbediening doet van de ene op de andere dag niets meer, maar heeft altijd goed gefunctioneerd. Als ik op de knopjes druk gaat wel het rode ledje even aan, maar de sloten in de auto doen verder niets.

Ik heb er helaas maar 1 dus kan niet met een ander exemplaar proberen. 

Wat heb ik allemaal gedaan: Als eerste heb (logisch) ik het batterijtje vervangen: geen resultaat. Nog steeds niks.

Daarna opnieuw proberen in te leren via bovengenoemde methode. Wat blijkt: in de diagnose--stekker zit op de plaats 6, waar de draad ingestopt moet worden niet eens een verbinding. Het gaatje is gewoon leeg. 

Toch maar netjes geprobeerd: procedure gevolgd: draad aangelegd, auto op contact en vervolgens 3 sec de lock knop indrukken.  Er gebeurt helemaal niets. Lampjes op dashboard blijven gewoon branden en de knippers doen ook niets.

 

Enfin....conclusie maar getrokken dat afstandsbediening overleden was. Een nieuwe bestellen heb ik nog niet gedaan, omdat inleren, vanwege ontbreken van contactje in diagnose-stekker waarschijnlijk ervoor zorgt dat ik een nieuwe afstandsbediening überhaupt niet inleren kan.

3 dagen later: afstandsbediening doet het weer. Met 1 bijzonderheid: bij op slot doen gaan de knipperlichten NIET meer aan. Bij het ontgrendelen wel.

Hoe kan dat nou?

Mocht iemand raad weten...ik lees het graag. En ook waarom er geen verbindinkje zit op plaats 6, rij 2?

 

Als ik zelf meer te weten kom, dan post ik het ook hier.

 

Groet, 

Bur

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

Inmiddels weet ik waarom de knippers het niet deden als ik de auto op slot deed: het raam van de achterklep was ongrendeld.

En inmiddels heb ik een nieuwe behuizing voor de afstandsbediening besteld, want de oude was ook niet al te best meer. Dan het binnenwerk maar overzitten en zien hoe ver (lees: hoe lang) we komen.

Groet,

Bur

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vergeet de transponder niet over te zetten, anders start straks je auto niet...

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 uur geleden, Murcielaygo zei:

Vergeet de transponder niet over te zetten, anders start straks je auto niet...

Nee dat hoeft denk ik niet,  want sleutel en afstandsbediening zijn 2 aparte units.

download.jpeg.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan zal dat idd niet hoeven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Similar Content

    • By Yuanes
      Te koop een zeer nette Kia Picanto in de juiste kleur en met betrouwbare 1.2 Cvvt motor! Reden van verkoop is de aanschaf van een nieuwe auto. Auto heeft altijd netjes op zijn tijd zowel een grote als kleine ondershoudsbeurt gehad. Laatste grote beurt was begin dit jaar incl. nieuwe voorbanden. Kortom nooit op bespaard. Let op afspraak voor een nieuwe APK keuring staat al ingepland!  

      Deze orginele geleverde Nederlandse auto heeft 146693 km gelopen en is voorzien van talloze opties zoals:
      Link naar marktplaats!
      Led verlichting voor en achter Climate control Cruise control Multifunctioneel stuur Bluetooth voor zowel muziek als telefoon USB (MP3) / AUX / iPod Keyless entry en start Elektrische ramen voor Elektrische ramen achter Elektrisch verstelbare buitenspiegels Elektrisch inklapbare buitenspiegels Centrale deurvergrendeling (automatisch) 5-deurs Achterbank in delen neerklapbaar Lichtmetalen velgen
      Algemene informatie
      Aantal deuren: 5
      Kleur: Grijs metallic

      Technische informatie
      Aantal cilinders: 4
      Transmissie: 5 versnellingen, handgeschakeld
      Aandrijving: Voorwielaandrijving
      Bandenmaat: 165/60 R14
      Acceleratie (0-100): 11,4 s
      Topsnelheid: 171 km/u

      Maten
      Afmetingen (LxBxH): 360 x 160 x 148 cm
      Wielbasis: 238 cm

      Gewichten
      Ledig gewicht: 830 kg
      Laadvermogen: 540 kg
      GVW: 1.370 kg
      Max. trekgewicht: 700 kg

      Interieur
      Bekleding: Stof
      Interieurkleur: Zwart
      Aantal zitplaatsen: 5

      Milieu en verbruik
      Brandstofverbruik in de stad: 5,9 l/100km (1 op 16,9)
      Brandstofverbruik op de snelweg: 3,9 l/100km (1 op 25,6)
      CO2 uitstoot: 109 g/km
      Emissieklasse: Euro 5

      Aantal sleutels: 2 (2 handzenders)

      Financiële informatie
      Motorrijtuigenbelasting: € 56 - 63 per kwartaal!

















    • By onckel
      Hoi,
      Even een vraagje in mijn Kia Stonic is door de dealer orginele instapverlichting geplaatst.
      Nu is mijn vraag hoort dit constant te branden? (Bij mijn is dit het geval)
      Wat er gebeurt is dat de zekering van het deurslot er al een paar keer kapot is gegaan? Heeft deze verlichting er iets mee te maken te veel belasting?
      Ron
       
    • By Eindelijk
      Hallo,
      ik zou graag het rijcomfort verhogen. Zelf nieuw bleek deze Kia een niet al te comfortabele vering te hebben. Nu wil ik deze vervangen. Zijn er specifieke merken die "zachter" zijn?
      De foto zijn de veringen die ik zou kopen.

    • By Derrek
      Beste leden,
      Ik ben erop attent gemaakt door een attente Kia-rijder dat hij zomaar in “Mijn Kia” kon komen en ook alle gegeven kon aanpassen (inclusief inlognaam, wachtwoord), oftewel er zit een veiligheidslek in bij Kia motors Nederland. Hij heeft dit gemeld bij KMNL. 
      Er staan ook prive gegevens in het systeem en elk datalek moet wettelijk gemeld worden bij de Autoriteit Persoonsgegevens die er dan op toeziet dat er juist mee omgegaan wordt en goed wordt opgelost. Dit geldt zowel voor overheidsinstanties als particuliere bedrijven. Kia heeft het datalek inderdaad toegegeven maar niet gemeld bij de APG omdat Kia zelf vind dat het slechts een “klein lek” betreft en niet nodig vind. Ik begrijp dat Kia dit liever onder de pet wil houden, maar een lek is een lek en wat verstaat Kia onder klein?
      Hoe dan ook het is heel goed mogelijk dat niet alleen mijn gegevens bij Kia op straat zijn komen te liggen maar ook van andere Kia Family Card Club leden. Dus als je vreemde dingen tegenkomt dan weet je waardoor dit kan komen.
      Ik heb nu een brief van Kia ontvangen. Ik dacht vast en excuus of uitleg, maar er zat een nieuwe KiaClubCard in en ik ben weer opnieuw welkom geheten bij de Club van Family Card houders. Daarbij een foldertje waarin wordt aangegeven dat de voordelen onder andere de Kia Internationale Wegenhulpgarantie ter warde van € 100,- (was dat niet vroeger? Nu heb je allen de uitgeklede versie en moet je zelf extra bijbetalen tot die € 100,-), een gratis deelname aan de Kia testdag  ter waarde van 19,95 (om je naar de showroom te lokken zodat ze je een nieuwe auto kunnen verkopen…) en een gratis ViaKia magazine (een reclameboekje van Kia…) die een “waarde” van € 4,95 wordt toegekend.
      Ik maak er maar wat hilarisch over want ze doen dit allemaal. En ik ben best tevreden over mijn Kia. Kia maakt heel fijne, goede en betrouwbare auto’s en ook met de dealers heb ik goede ervaring. Nu moet KNML dat niveau nog zien te halen.
×
×
  • Create New...