Jump to content
KiaSorento2005

Afstandsbediening Kia Sorento kwijt!

Recommended Posts

Hallo,

 

Ik ben gisteren de afstandsbediening van mijn Kia Sorento (2005) kwijtgespeeld, ik heb nog een reserveafstandsbediening, maar die werkt niet zo goed. Soms werkt die en soms weer niet, ik denk dat die een slecht signaal heeft ofzo. 

Ik heb gebeld naar de Kia garage en een nieuwe afstandsbediening en programmeren kost 250 euro. Dat is veel te duur en ik kan dat momenteel echt niet betalen. 

Ik heb de batterij al 3 keer vervangen, maar het probleem blijft zich voortdoen. 

 

Weet iemand wat het probleem kan zijn en zijn er mogelijke oplossingen?

Alvast bedankt!

 

Groetjes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat is inderdaad te duur ik betaalde 100 euro voor een sleutel met inleren  erbij

meteen toen ik de wagen kocht

Share this post


Link to post
Share on other sites

250 Euro is inderdaad veel geld. En ik kan niet in jouw portemonnee kijken maar als je 250 euro al niet kan ophoesten waarom rij je dan in een Sorento? Of mis ik iets?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kan wel 250 betalen, maar ik wil het niet. Het is het gewoon niet waard, als er echt geen andere oplossingen zijn, dan ja, dan zal ik het wel moeten doen. 

Maar nog iets; bekijk is even deze link:

http://www.freeremoteinstructions.com/kia/387-kia-sorento-2003-2006.html

 

Daar staat hoe ik mijn afstandsbediening moet programmeren, maar ze gebruiken een soort van een elektrische draad, maar waar kan ik die kopen? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

gebruiksaanwijzing Engels

 

Instructions

    • 1

      Open the hood of the Kia vehicle.

    • 2

      Locate the diagnostic plug for the vehicle and remove the cap. The plug will be located behind the battery on the driver side of the engine compartment. The cap for the plug says "Diagnostic" on it.

    • Sponsored Links

    • 3

      Strip both ends of the 22 gauge wire to expose 1/2 inch of bare copper.

    • 4

      Place one end of the wire in the number 6 port of the diagnostic connector. This port is the second port in the full row of ports next to the four port row. Refer to the Resources section to see a full diagram of the diagnostic port.

    • 5

      Connect the other end of the wire to the positive terminal of the battery. This can just be stuck in a hole in the terminal; a permanent connection is not necessary.

    • 6

      Sit in the driver's seat of the vehicle and turn the car ignition to the "ON" position. Do not start the vehicle.

    • 7

      Press and hold the "LOCK" button on the first remote for 1 second and release. Repeat the same procedure for the second remote. If only programming one remote, then press and hold the lock button on the remote for 3 seconds and release. If done properly the lights on the dash will go off.

    • 8

      Turn the vehicle off, after the dash lights go out.

    • 9

      Remove the wire from the battery and diagnostic terminal. Test the remotes.

       

       

      gewoon een stuk elektriciteit draad met koperdraad binnenin 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

250 Euro is inderdaad veel geld. En ik kan niet in jouw portemonnee kijken maar als je 250 euro al niet kan ophoesten waarom rij je dan in een Sorento? Of mis ik iets?

 

 

Dat zullen wij eens gaan roepen als Rio eigenaar numero 398 weer zit te klagen over een oliebeurtje of een litertje teveel verbruik.

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

gewoon een kabel van een stekker bijvoorbeeld

 

liefst met koperdraad binnenin maar hoeft niet perse  en dik genoeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee lukt niet, ik heb de ene kant van de koperdraad in het 6de gatje gestoken zoals op de foto en de andere kant op de positieve pool van de batterij, maar het lukt niet. 

Ik zet de sleutel in ON en dan druk ik 3 seconden lang op de LOCK knop, maar hij doet niets, alleen de pinkers blijven branden als hij in ON staat, zodra ik de koperen draad eruit haal, gaan de pinkers terug uit. Dus er is wel verbinding en ik gebruik wel de juiste draad. Er staat dat het dashboard moet uitgaan, maar hij gaat niet uit. 

 

Weet nog iemand raad? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

jazeker gewoon naar de dealer gaan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat zullen wij eens gaan roepen als Rio eigenaar numero 398 weer zit te klagen over een oliebeurtje of een litertje teveel verbruik.

Ik klaag niet. Autorijden kost nu eenmaal geld. Maar je hebt wel gelijk. Sommige mensen willen wel in de duurste, dikste of nieuwste auto rijden en klagen dan steen en been dat het allemaal zo duur is. Dus roep maar zou ik zeggen. Gelukkig was ik in de positie dat ik mijn Riootje handje contantje kon betalen evenals de onderhoudsbeurten. :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

th_zps46aae5f8.jpg

je hebt gelijk
ze lijken Dagobert Duck wel

die klaagde al over een duppie
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo,

Ik zie dat dit topic niet meer actief is maar ik post toch mijn ervaring,

Ik heb net 2 orig. afst. bed. Kunne. Inleren met bovengenoemde methode.

1 als draad juist verbonden is en de sleutel in contact op 'on' dan branden de pinkers.

2 als je de nieuwe afst. bed. 1 of 3 seconden indrukt, afhankelijk van 1 of 2 afst. bed. inleren, dan zie je de pinkers uit en aan gaan eenmaal.

3 draai contact uit, sleutel eruit, stap uit en haal draad los.

4 test nu je afst. bed. en in mijn geval werkt het!!

Groet, Sander

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag allemaal,

Al 5 jaar geen reactie meer op dit bericht,  maar het is zo wel een mooi naslagwerk voor anderen.

Mijn ervaring:

Afstandsbediening doet van de ene op de andere dag niets meer, maar heeft altijd goed gefunctioneerd. Als ik op de knopjes druk gaat wel het rode ledje even aan, maar de sloten in de auto doen verder niets.

Ik heb er helaas maar 1 dus kan niet met een ander exemplaar proberen. 

Wat heb ik allemaal gedaan: Als eerste heb (logisch) ik het batterijtje vervangen: geen resultaat. Nog steeds niks.

Daarna opnieuw proberen in te leren via bovengenoemde methode. Wat blijkt: in de diagnose--stekker zit op de plaats 6, waar de draad ingestopt moet worden niet eens een verbinding. Het gaatje is gewoon leeg. 

Toch maar netjes geprobeerd: procedure gevolgd: draad aangelegd, auto op contact en vervolgens 3 sec de lock knop indrukken.  Er gebeurt helemaal niets. Lampjes op dashboard blijven gewoon branden en de knippers doen ook niets.

 

Enfin....conclusie maar getrokken dat afstandsbediening overleden was. Een nieuwe bestellen heb ik nog niet gedaan, omdat inleren, vanwege ontbreken van contactje in diagnose-stekker waarschijnlijk ervoor zorgt dat ik een nieuwe afstandsbediening überhaupt niet inleren kan.

3 dagen later: afstandsbediening doet het weer. Met 1 bijzonderheid: bij op slot doen gaan de knipperlichten NIET meer aan. Bij het ontgrendelen wel.

Hoe kan dat nou?

Mocht iemand raad weten...ik lees het graag. En ook waarom er geen verbindinkje zit op plaats 6, rij 2?

 

Als ik zelf meer te weten kom, dan post ik het ook hier.

 

Groet, 

Bur

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

Inmiddels weet ik waarom de knippers het niet deden als ik de auto op slot deed: het raam van de achterklep was ongrendeld.

En inmiddels heb ik een nieuwe behuizing voor de afstandsbediening besteld, want de oude was ook niet al te best meer. Dan het binnenwerk maar overzitten en zien hoe ver (lees: hoe lang) we komen.

Groet,

Bur

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vergeet de transponder niet over te zetten, anders start straks je auto niet...

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 uur geleden, Murcielaygo zei:

Vergeet de transponder niet over te zetten, anders start straks je auto niet...

Nee dat hoeft denk ik niet,  want sleutel en afstandsbediening zijn 2 aparte units.

download.jpeg.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan zal dat idd niet hoeven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Similar Content

    • By huso03
      hallo. ik heb een kia rio 2012 heb een android  navigatie systeem gehaald  
      zie foto.. na het te verbinden  van het navigatie  systeem  na 5 min dat ik het aan had gedaan  kwam er klein beetje rook en geur vandaan  ? heb ik het gelijk uit gedaan  kabel eruit gehaald  alles aan de  navigatie systeem is in goed staat niet gesmolten of  het verzekering ?  is ook nog in  goede zaak     dus ik weet niet wat de oorzaak is durf niet weer  aan te sluiten heeft iemand ? tip of advies  alvast bedankt !!
    • By Kiaclub Nieuwsrobot
      Initially shown of in Europe earlier this year, the 2021 Kia Sorento has now officially been announced in the U.S....
      The post 2021 Kia Sorento X-Line & Hybrid Launched In U.S. appeared first on theKEEA.
      Lees volledige artikel
    • By thijsvds
      Hallo. 
      Voor diegene die het nog niet weten, ik ben nieuw hier. Ik ben Thijs, 32 jaar en kom uit Gelderland.
      Ik heb sinds een aantal dagen een Kia Sportage, ingevoerd uit Belgie. Ik merk dat de motor na een nacht lang stil staan een beetje vreemd doet. Dit doet de motor overdag niet na een uur of 4/5 staan. Als de auto ook een klein beetje warm is is het weg en loopt de motor keurig. Weet iemand misschien wat er aan de hand is?
      De bougies zijn al vervangen.

      20200923_092212.mp4
    • By Kiaclub Nieuwsrobot
      [See image gallery at www.autoguide.com] Kia adds two hybrid options to its smaller three-row Sorento crossover, plus new off-road-oriented X-Line.

      Kia unveiled the North American-spec Sorento as part of a dedicated video event Tuesday afternoon. It marks a significant departure for the brand’s mid-size crossover, with dramatic new looks, an all-four-cylinder engine lineup, and not one but two hybrid options.
      This fourth-generation Sorento first broke cover in the before times (it was February). This is our first look at the trims it will have on this side of the globe however, though unsurprisingly the basic looks don’t change much. Kia has given the SUV the latest evolution of its Tiger Nose, with an “eyeline” daytime running light (DRL) signature and a wide grille. There’s a serious K5 sedan vibe to the front, while the rest of the body carries hints of the runaway-hit Telluride. There’s a connection to the upcoming Sedona minivan as well, in the shark-fin trim aft of the rear doors. Wheel sizes run from 17-inch sets to model-first 20-inchers.
      Like the rest of the Kia lineup, however—and Hyundai for that matter—the Sorento manages to look related to its siblings without being a carbon copy.
      SEE ALSO: 2021 Kia Seltos EX Review: Where Do Its Priorities Lie?
      Under the skin, the Sorento uses Kia’s N3 platform. The basic dimensions haven’t changed much, though the wheelbase is now 1.4 inches (35 mm) longer to provide more rear legroom. More important is a weight reduction of 119 lb (54 kg) over the existing generation. Kia also says the Sorento exhibits reduced road noise, with improved dynamics courtesy of the stiffer platform. That same platform has also allowed the Korean brand to install new engines into the Sorento’s nose.
      Engine lineup includes hybrid and PHEV

      For 2021, the Sorento will exclusively run four-cylinder engines, leaving the Telluride as the only V6-powered SUV in its lineup. It starts with the familiar 2.5-liter four-cylinder, found elsewhere in the Kia lineup. Here it produces 191 hp and 182 lb-ft, filtering through an eight-speed automatic transmission to either the front or all four wheels. A turbo engine with the same displacement adds a full 90 horses to the corral, totalling 281 hp. Torque is up even more, to 311 lb-ft. This engine pairs with an eight-speed transmission as well, though it’s of the dual-clutch variety. Kia will offer the turbo 2.5-liter on front- and all-wheel drive Sorentos. It’s also estimating a combined 25 mpg for the 2.5T, a 3 mpg improvement over the current V6 model. The non-turbo will achieve an estimated 27 mpg.
      Of note, the turbo-four will be rated to a maximum of 3,500 lb for towing. That’s 1,500 lb less than the existing V6.

      Where things get interesting is the availability of two hybrid models. The regular hybrid model pairs a smaller 1.6-liter turbocharged four-cylinder with a 44-kW electric motor. Combined output is 227 hp, channeled exclusively through the front wheels via a six-speed auto. Kia is aiming for 37 mpg combined with this pairing, with 39 mpg in the city.
      SEE ALSO: 2020 Hyundai Venue Review
      Joining the lineup later next year is a more powerful plug-in hybrid. It uses same ICE component as the no-plug powertrain, but with a more powerful 66.9-kW electric motor. There’s also a larger battery (8 kWh versus 5 kWh) and standard all-wheel drive. Combined power is up to 261 hp, with a 30-mile zero-emissions range.
      The plug-in model will be something of a segment first, as no other non-luxury brand offers a similar setup in a smaller three-row form.
      Loading … Revamped interior

      The Sorento’s interior gets a tasteful upgrade, with higher trims featuring quilted leather seating and open-pore wood trim. The dash features four vertically-stacked air vents, all trimmed in satin chrome and having just a hint of Star Wars about them. Buyers will now get the option of second-row captain’s chairs in addition to the usual bench seat.
      Kia naturally has stuffed the Sorento full of all its latest tech gadgets, of which there are many. For starters, there’s an available 12.3-inch digital instrument panel. Blind View Monitor is also available, which shows a camera feed from the side of the Sorento when the turn signal is activated. Other goodies include a 360-degree camera view, a standard 8.0-inch central infotainment screen (or optional 10.25-inch unit), simultaneous Bluetooth connections for two phones, available wireless charging, and eight USB ports in all trims bar the base LX (it gets six).
      A new feature can also send images of the car’s surroundings to your Kia phone app, if you’ve lost it in a particularly crowded parking lot. Hey, we’ve all had it happen.
      Trims and availability

      Kia says the 2021 Sorento will be available at dealerships before the end of the year. It will arrive with five trims: LX, S, EX, SX, and SX-Prestige. The top-shelf SX-Prestige AWD model will also offer an X-Line package, which adds a center locking differential, hill descent control, and an inch-higher ride height (to 8.3 inches). The X-Line also features its own 20-inch alloy wheels and a unique roof rack.
      Kia will release pricing closer to the Sorento’s on-sale date.
      Become an AutoGuide insider. Get the latest from the automotive world first by subscribing to our newsletter here.
      The post 2021 Kia Sorento Revealed with Turbo Hybrid and PHEV Models appeared first on AutoGuide.com.
      Lees volledige artikel
×
×
  • Create New...