Ga naar inhoud

Vraagje over portiervergrendeling Venga


Gast GreyGriffin

Aanbevolen Berichten

Gast GreyGriffin

Hallo ervaren Venga-rijders,

 

Dit nieuwbakken lid van de Venga-familie heeft een vraagje. Zodra ik aan een ritje begin en de auto heeft enige snelheid opgebouwd hoor ik "KLIK". De portiervergrendeling doet de boel kennelijk op slot. Mijn vraag is: geldt dat voor alle deuren, of alleen de achterportieren? Ik kan dat al rijdend in mijn eentje een beetje moeilijk controleren. Na afloop van de tocht, als ik de auto wil verlaten, hoor ik weer "KLIK" en worden de deuren vrijgegeven.

 

En de logische vervolgvraag is: kun je dat automatisch op slot doen tijdens de rit ook uitschakelen? Ik heb uiteraard nerveus in het instructieboekje zitten bladeren, maar kan het antwoord niet zo snel vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites


dat heet anti hijack zo dat als je voor het stoplicht gaat staan ze je deur niet open kunnen doen 

dus alle deuren gaan opslot

zet je nu je auto uit en het contact uit dan gaan alle deuren weer van het slot af je wilt tenslotte toch gaan uit stappen 

weet niet of dit is uit te schakelen 

maar waarom zou je jij kunt ten alle tijden uit de wagen komen zo dra je je deur open wilt doen van binnen uit gaat de deur gewoon open 

Link naar reactie
Delen op andere sites


dat heet anti hijack zo dat als je voor het stoplicht gaat staan ze je deur niet open kunnen doen 

dus alle deuren gaan opslot

zet je nu je auto uit en het contact uit dan gaan alle deuren weer van het slot af je wilt tenslotte toch gaan uit stappen 

weet niet of dit is uit te schakelen 

maar waarom zou je jij kunt ten alle tijden uit de wagen komen zo dra je je deur open wilt doen van binnen uit gaat de deur gewoon open 

 

kleine aanvulling op Xtra40:

ook bij een (fikse) aanrijding gaan (alle) deuren van het slot. Dit om hulpverleners toegang te geven tot eventuele gewonden.

 

Grtz.

Specialmade

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast GreyGriffin

Aha. Anti hijack...

 

Ik neem aan dat het boeventuig niet mij, maar m'n Venga zou willen hijacken.

 

Maar even serieus: xtra40, Specialmade en Blackie worden bedankt voor hun antwoorden, want die drie bij elkaar opgeteld geven me precies de informatie die ik zocht.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo ervaren Venga-rijders,

 

Dit nieuwbakken lid van de Venga-familie heeft een vraagje. Zodra ik aan een ritje begin en de auto heeft enige snelheid opgebouwd hoor ik "KLIK". De portiervergrendeling doet de boel kennelijk op slot. Mijn vraag is: geldt dat voor alle deuren, of alleen de achterportieren? Ik kan dat al rijdend in mijn eentje een beetje moeilijk controleren. Na afloop van de tocht, als ik de auto wil verlaten, hoor ik weer "KLIK" en worden de deuren vrijgegeven.

 

En de logische vervolgvraag is: kun je dat automatisch op slot doen tijdens de rit ook uitschakelen? Ik heb uiteraard nerveus in het instructieboekje zitten bladeren, maar kan het antwoord niet zo snel vinden.

 

dat heet anti hijack zo dat als je voor het stoplicht gaat staan ze je deur niet open kunnen doen 

dus alle deuren gaan opslot

zet je nu je auto uit en het contact uit dan gaan alle deuren weer van het slot af je wilt tenslotte toch gaan uit stappen 

weet niet of dit is uit te schakelen 

maar waarom zou je jij kunt ten alle tijden uit de wagen komen zo dra je je deur open wilt doen van binnen uit gaat de deur gewoon open 

ja dit kan je laten uitschakelen maar dan moet je naar de garage om hem uit le laten lezen(ik heb dit gevraagd bij de dealer ) succes  gr john

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast GreyGriffin

Nu ik heb begrepen dat de vergrendeling bij een ongeluk de deuren vrijgeeft, vind ik het niet meer zo'n punt en laat ik het maar zo.

Maar het is toch goed om te weten dat de dealer deze anti hijack eventueel kan uitschakelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nu ik heb begrepen dat de vergrendeling bij een ongeluk de deuren vrijgeeft, vind ik het niet meer zo'n punt en laat ik het maar zo.

Maar het is toch goed om te weten dat de dealer deze anti hijack eventueel kan uitschakelen.

 

Niet alleen voor Hijacking sluiten de deuren van de moderne(re) auto's. Het kwam vroeger heel regelmatig voor

dat er bij het stoppen voor een verkeerslicht ineens de deuren werden opgetrokken en laptops, handtassen etc,

die op de passagiers stoel of achterbank lagen, werden weggehaald. Als jij dan stilstaat voor een verkeerslicht

met een voorganger voor je kun jij niet weg en het boeventuig gaat er snel, op een scooter of fiets, vandoor.

Nu weet dat boeventuig dat dit geen optie meer is en komt het niet of nauwelijks meer voor.

(alleen soms nog bij oudere auto's).

 

Grtz.

Specialmade

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Warmentuuter

Het is een kwestie van even wennen.

In het begin als je iemand oppikt die mee wil rijden vergeet je wel een de deur te ontgrendelen.

Vooral in de regen geeft dit ook wel leuke momenten.

Moet je eens kijken naar die gezichten.  :-)  :-)  :-)

 

Maar het geeft wel een veilig gevoel dat ze niet zomaar een tas of iets dergelijks uit de kofferbak en van achterbank kunnen jatten als je voor het stoplicht staat te wachten

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast GreyGriffin

Voor mij is het de eerste auto met zo'n voorziening. Maar nu jullie het er over hebben herinner ik me ineens dat een vriendin van me jaren geleden zo haar handtas is kwijtgeraakt. Ze kwam ergens in Zuid-Frankrijk net het vliegtuig uit en had nog geen 300 meter in haar huurautootje afgelegd met haar tasje op de passagiersstoel. Twee jochies op een scootertje en hup, weg tas.

 

Ik ben door jullie argumenten geheel overtuigd: ik laat de vergrendeling maar gewoon aan staan, hoef ik ook niet langs de dealer.

Link naar reactie
Delen op andere sites


 

In het begin als je iemand oppikt die mee wil rijden vergeet je wel een de deur te ontgrendelen.

Vooral in de regen geeft dit ook wel leuke momenten.

Moet je eens kijken naar die gezichten.  :-)  :-)  :-)

 

Maar het geeft wel een veilig gevoel dat ze niet zomaar een tas of iets dergelijks uit de kofferbak en van achterbank kunnen jatten als je voor het stoplicht staat te wachten

 

Moet je nog even (extra) lang wachten met ontgrendelen, dan zie ja pas "gezichten"  :-)  :-)

 

Grtz.

Specialmade

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...