Ga naar inhoud
chloso

Led verlichting knippert?

Aanbevolen berichten

6 minuten geleden zei robadelaar:

jacky195

ik hoopte al dat jij zou reageren. onze gevallen zijn identiek. 

bij welke dealer zit jij?

Ik woon in Belgie dus ik denk niet dat je er iets aan gaat hebben maar ik zit nij kia lumens in neerpelt

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

hoi jacky195

bedankt voor t doorgeven ook al is t belgie, de regels zouden overal t zelfde moeten zijn en de coulance ook. ik ga er mee aan de slag.

groeten rob

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ook mijn Kia Ceed uit 2013 had vorige week knipperende led-lichten in de koplampen; rechts (passagierszijde) was zeer goed te zien op bv verkeersborden, links bleef alleen nog maar in de dimstand branden. Eergisteren zijn er al twee nieuwe koplampunits gemonteerd door de dealer. Mooie service, toch?

Dankbaar gebruik gemaakt van de verzamelde info opt forum hiero.  :winkiss:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ondertussen is koplamp no.3 vervangen en nu na weer 5000 km verder te zijn is no.4 aan de beurt volgens de garage word die ook nog vervangen. De eerste vervangster waren dus ook de slechte koplampen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hallo,

Mijn Kia C'eed 2012 (76000 km) heeft ook de symptomen zoals in dit onderwerp besproken. Knipperende LED's met afwisselende sterke.

Ik begrijp uit alle verhalen dat er eigenlijk geen gevallen zijn waarin KIA dit NIET onder de garantie heeft opgelost?

Ik ga morgen contact zoeken met mijn KIA dealer: Content Autogroep Eindhoven. Iemand ervaring met deze dealer in relatie tot het oplossen van dit probleem?

Groet en dank!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur geleden zei gerw01whj:

Hallo,

Mijn Kia C'eed 2012 (76000 km) heeft ook de symptomen zoals in dit onderwerp besproken. Knipperende LED's met afwisselende sterke.

Ik begrijp uit alle verhalen dat er eigenlijk geen gevallen zijn waarin KIA dit NIET onder de garantie heeft opgelost?

Ik ga morgen contact zoeken met mijn KIA dealer: Content Autogroep Eindhoven. Iemand ervaring met deze dealer in relatie tot het oplossen van dit probleem?

Groet en dank!

Inderdaad, dit wordt niet geweigerd door Kia, ze vervangen het altijd, maak je geen zorgen. Ze vervangen ze ook beiden uit voorzorg. Het maakt nie tuit naar welke dealer je gaat, of je er ooit wel eens bent geweest Etc. Zelfs na 150k kilometers bestaat er nog een coulance regeling. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
4 uur geleden zei gerw01whj:

Hallo,

Groet en dank!

Een van de betere ,  misschien wel de beste dealer. Zit in Eindhoven en ook in Den Bosch. 

aangepast door Specialmade

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
5 uur geleden zei ff4266:

Ze vervangen ze ook beiden uit voorzorg. 

Dat is niet waar. Dit gebeurt alleen in bepaalde situaties, niet bij alle Ceeds met dit probleem.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur geleden zei GekkeGerrit:

Dat is niet waar. Dit gebeurt alleen in bepaalde situaties, niet bij alle Ceeds met dit probleem.

Dan heeft de dealer gelogen want hij gaf aan dat dat in de opdracht staat die ze van Kia NL hebben gekregen.. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Beide lampen vervangen geldt slechts voor koplampen van één bepaald onderdeelnummer. In alle andere gevallen schrijft Kia voor "replace only the faulty parts" (staat letterlijk in de TSB).

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hallo, ik heb dit topic even doorgelezen, ik heb hetzelfde probleem met de ledstrip, maar als ik mijn Kia dealer bel zeggen ze gewoon kei hard dat dit buiten de garantie valt. Een nieuwe lamp kost € 760 excl. btw  en excl. montage. nu kan ik monteren wel zelf, dit stelt niks voor. MAar ben nu op zoek naar een alternatief? Iemand ideeen / ervaringen?

Kia heeft bijna 300K gelopen, niet dealer onderhouden maar Bosch car service onderhouden en op tijd.

Ben benieuwd naar jullie reacties, 30-11 loopt de APK af.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
13 minuten geleden, Beum zei:

Hallo, ik heb dit topic even doorgelezen, ik heb hetzelfde probleem met de ledstrip, maar als ik mijn Kia dealer bel zeggen ze gewoon kei hard dat dit buiten de garantie valt. Een nieuwe lamp kost € 760 excl. btw  en excl. montage. nu kan ik monteren wel zelf, dit stelt niks voor. MAar ben nu op zoek naar een alternatief? Iemand ideeen / ervaringen?

Kia heeft bijna 300K gelopen, niet dealer onderhouden maar Bosch car service onderhouden en op tijd.

Andere dealer bellen. Bijvoorbeeld Kia Autohaag Zeeuw in Voorburg. Die weet er alles van. Sterker nog, alle dealers hebben er een melding van gehad in hun systeem, is gewoon op te zoeken. Andere dealer dus..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
13 minuten geleden, Beum zei:

Ik had 2 koplampen vervangen tijdens de garantieperiode en de andere 2 dus erna de laatste zal zo rond de 170000 km geweest zijn .

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

van mij nu net ook de rechter led strip en stadslichten defect , is idd een printplaatje die alles regelt die kapot is. Is een nieuwe besteld .  Zal ook wel onder de garantie vallen denk ik  De ceed is van 2013 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 18-12-2018 om 11:19, korean zei:

van mij nu net ook de rechter led strip en stadslichten defect , is idd een printplaatje die alles regelt die kapot is. Is een nieuwe besteld .  Zal ook wel onder de garantie vallen denk ik  De ceed is van 2013 

Keurig opgelost door de dealer. Valt onder garantie. Maar nu ging af en toe de andere flikkeren . Ga maar weer terug naar de dealer,

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

Belangrijke informatie

Door deze site te gebruiken ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden.