Jump to content
Remko .me

Garantie; koppeling en airco (opnieuw)

Recommended Posts

Hoi allemaal,

Vandaag is mijn auto naar de dealer geweest voor opnieuw vervangen van koppelingsplaten en drukgroep. Ik reed net van de dealer weg en wat een verademing! Hij rijdt veel makkelijker weg, niet schokken of wat dan ook... wat zonde dat ik afgelopen jaren zo heb gereden! Aangenaam verrast. Dit is de laatst gemodificeerde versie, erg positief wat mij betreft! 

Mocht je dus problemen hebben met je koppeling, ga is langs je dealer en vraag wat de status is betreffende de koppeling.

Verder had ik enorm last van de meurende Airco en opnieuw een ratelende Airco, deze gaat volgende week voor de tweede keer vervangen worden. Het meuren schijnt toch hiermee ook verhelpen te worden, ze gaan iets vervangen waar water blijft staan... ben benieuwd.

Doe ook in dit geval je voordeel.

Verder; nieuwe matjes (uiteraard....) en een klacht gemaakt bij Kia Nederland of de velgen die banden steeds laten cuppen... wordt vervolgd.

• Like 2

Dat is top om te horen, het kan dus wel !  Mijn plezier in de auto wordt best vergald door die koppeling.

"We kunnen geen afwijking constateren" roept de dealer al 2 jaar lang tegen me.

We waren deze zomer 4 weken in Frankrijk, en iedere keer als ik bovenaan het bospad v/h huis de weg op reed stond de hele voorkant te stuiteren. "Nee hoor meneer, we vinden geen afwijking aan uw koppeling" roept het hele gezin dan in koor....

• Like 1

En hebben jullie ook zo een iritante knak af en toe in jullie koppelings pedaal ??

hoe bedoel je? 

Als ik hem in zn achteruit wil zetten gaat weleens lastig, als je dat bedoelt.

nee dat bedoel ik niet als je het koppelings pedaal intrapt hoor en voel je een knak in je pedaal 

alleen 's-morgens als het vochtig weer is, na 10 meter is het over.

Alleen de blauwe hebben dit  :wink:

ja ben ik ook bang voor  :shit:  :shit:

die van mij doet het eigenlijk altijd heel vervelend had gehoopt dat met het vervangen van de koppeling dat het dan over zou zijn maar niet dus

Bij mij willen ze hem nog steeds niet vervangen :( 

Bij mij is de koppeling ook vervangen. Mijn klacht was raar geluid bij opkomende koppeling als de auto weerstand had.

Ook kon je erg lastig wegrijden in zijn 1.

Zonder gemopper werden de onderdelen besteld en gemonteerd. Resultaat is dat het geluid weg is en wegrijden weer kinderspel is!

Volhouden bij je dealer dus, of op zoek naar een andere

Ik heb hem bij de graaff in waalwijk laten maken

Verstuurd vanaf mijn SM-T520 met Tapatalk

• Like 1

En hebben jullie ook zo een iritante knak af en toe in jullie koppelings pedaal ??

Dat had ik ook Xtra,

maar de knak is weg!!

Die knak in het koppelingspedaal heb ik zelf nog nooit gehad. Lastig wegrijden in de 1 is bij mij wel bekend.

Ook ik herken het lastig wegrijden in zijn 1 of na de start en stop functie bij het verkeerslicht. Geen gevoel wanneer de koppeling aangrijpt.Dealer heeft er mee gereden. Ze kunnen verder niets vinden en kennen het probleem ook niet. Echter als ik mijn vrouw of een vriend in de Rio laat rijden dan hebben ze er direct problemen mee. Ik merk dat ik er nu al een beetje aan gewend ben maar niet tevreden.

Probeer eens achteruit te rijden tegen bv een stoeprandje, bij mij maakte de koppeling op het aangrijppunt een schavend geluid.

Rede voor de dealer om de koppeling te vervangen al.

Welke dealer heb je Remko? Dan kan die van mij Autohaag Zeeuw Leiden even bellen met ze.

De graaff in waalwijk ☺

Welke dealer heb je Remko? Dan kan die van mij Autohaag Zeeuw Leiden even bellen met ze.

Kia Amersfoort

@Remko,

Welk geluid maakte jouw airco dan?

Ik heb zo af en toe een geluid waneer ik de airco even heb gebruikt en na een tijdje uitzet.

Na een aantal minuten lijkt het alsof de pomp aanloopt. zodra ik de airco even aantik is het weg.

Ben al meerdere keren bij Kia (Amersfoort) geweest maar ik moest echt langs komen als dit geluid optreed.

Dit was niet bekend bij hun?

Hoe heb jij dit aan hun verstand gebracht???

En die koppeling, was dat echt goed te merken?

Ik merk bij mijn auto (nog) niets qua weggrijden.

Tja, in het begin moest ik even wennen aan de koppeling.

(Hiervoor Peugeot 206 diesel gereden)

Maar tot op heden nog niets gemerkt.

Mijn Rio is van eind september 2012.

Heeft het hiermee te maken qua laatst gemodificeerde versie?

Moet ik dit navragen bij de dealer?

Hoor het graag!

@Remko,

Welk geluid maakte jouw airco dan?

Grrr Grrr Grrr, al eerder gehad maar soort geluid wat je hieronder beschrijft. Julius heeft mij geholpen, wellicht hem is vragen om te kijken of jij hetzelfde hebt als wat ik had? je mag mijn naam best noemen.

Ik heb zo af en toe een geluid waneer ik de airco even heb gebruikt en na een tijdje uitzet.

Na een aantal minuten lijkt het alsof de pomp aanloopt. zodra ik de airco even aantik is het weg.

Ben al meerdere keren bij Kia (Amersfoort) geweest maar ik moest echt langs komen als dit geluid optreed.

Dit was niet bekend bij hun?

Hoe heb jij dit aan hun verstand gebracht???

Niks, melding gemaakt. Wordt opgelost.

En die koppeling, was dat echt goed te merken?

Ik merk bij mijn auto (nog) niets qua weggrijden.

Tja, in het begin moest ik even wennen aan de koppeling.

(Hiervoor Peugeot 206 diesel gereden)

Maar tot op heden nog niets gemerkt.

Mijn Rio is van eind september 2012.

Heeft het hiermee te maken qua laatst gemodificeerde versie?

Sowieso, het geluid. Zet hem op zijn handrem, laat je auto opkomen, krijg je geen schraap geluid. En net zoals xtra beschrijft,knik in je pedaal. En wellicht het derde probleem, optrekken, wegrijden was heel schokkerig.

Moet ik dit navragen bij de dealer?

Zou ik wel even doen!

Hoor het graag!

Gewoon hele auto terug geven, hen ik ook gedaan na heel veel ellende. Ik rij nu met model 2014 en no problems.

die financiële middelen hebben we niet allemaal en waarom? ik rijd in een echt hele goede auto!!

• Like 1

heb ook nergens last van

Duits materiaal is altijd oké

@Remko,

Bedankt voor de info en uitgebreide uitleg.

Ik ga het verhaal koppeling morgen ism de handrem proberen.

Als ik het goed begrijp uit je verhaal boven, moet er geen schrapend geluid te horen zijn bij het opkomen als deze op de handrem staat maar wel een knik hoorbaar/voelbaar in het pedaal?

Schokkerig met wegrijden heb ik geen last van.

Wat ik al aangaf, tot nu toe nergens problemen mee, behalve een raar gevoel bij de airco.

Airco uit na gebruikt te hebben loopt deze na een tijdje aan, een soort piep geluid.

Niet het grr grr geluid wat jij omschrijft.

Geen idee wat het kan wezen.

Geluid lijkt op het verslijten van een wiellager. Tja hoe omschrijf ik het beter.....

Het is niet altijd hoorbaar vandaar Kia hier tot op heden nog niets aan gedaan heeft.

Ja, wel ruim 35 km gereden om te testen.... maar niets gehoord of kunnen vinden.

Ik moet nu wachten tot het probleem/geluid zich voor doet en direct naar de kia rijden om het te laten horen.

Maar idd Julius ken ik ook en ga dit na wat testjes bij hem voorleggen.

Ja! je kunt heel duidelijk horen wanneer de koppeling aangrijpt in 1 en 2 door een luidruchtige "knak"...  dat hoort dus ook niet ?

ik heb het iig niet meer nu!