Jump to content
  • Sign Up
Sign in to follow this  
Ylber

Lampen boven de 4x4 switch

Recommended Posts

Weet iemand wat deze lampen zijn staat niks in het boekje erover.

post-14929-0-89679400-1418854568_thumb.jpg

post-14929-0-65019800-1418854606_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

zou het kunnen zijn dat je een gasinstallatie hebt en dat die lampjes aangeven hoe vol je gastank is??

 

Gr Rudeboy Ciano

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weet iemand wat deze lampen zijn staat niks in het boekje erover.

 

Aangedreven wielen voor en achter, de verhouding ofzo?

Geen idee dus en heb dat knopje ook niet :chinese:

 

Is dit een Sorento ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^ Wim...

In "Sorento" ? ik denk het wel.

 

Lijkt mij ook iets van LPG maar vulling schietstoel kan natuurlijk ook :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je geen foto bij daglicht?

Ik heb met Google foto's gezocht van die schakelaar en zie nergens zo'n "bargraph". Kun je het paneeltje niet uit het dashboard klikken? Dan is aan de achterkant misschien te zien wat er is aangesloten?

Heb je enig idee waar de lichtjes op (lijken te) reageren?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij jou is een Super Locker ingebouwd. Dat is een uitvinding van een Duitse ingenieur (dip-tech.de) die op het Duitse Sorento-forum zijn diensten aanbied.

Jij hebt de variant, die d.m.v. LEDs aangeeft hoe de krachtsverdeling is tussen voor en achter.

Je krijgt daarmee meer instellingsmogelijkheden voor de 4WD dan de standaard Auto/Low.

 

Ik heb overigens ook zo'n SL ingebouwd. De eerste in Nederland.

 

Let op: het is geen speelgoed, dus niet zonder kennis aan de knopjes draaien. De LOCK standen zijn niet bedoeld voor gebruik op asfalt!!!

In de LOCK-stand is de krachtsverhouding tussen voor en achterwielen namelijk 50/50 en heb je permanent aandrijving op alle vier de wielen. Erg handig in het veld, modder of besneeuwd terrein. Maar op asfalt kan de aandrijving géén omwentelingsverschillen tussen voor en achter compenseren (wielslip). Je kan daarmee je tussenbak in puin draaien!

 

Je kan ermee in 2WD rijden, dus 100% achterwielaandrijving. Fijn voor de zomer. Maar scheelt ook slijtage aan het lamellenpakket van de tussenbak.

Zet je 'm op Auto, dan rijdt je in de automatische 4WD, zoals standaard is ingesteld.

 

Van boven naar beneden:

 

2WD:  100% achterwiel aangedreven, onder droge omstandigheden

Auto:  Zelfde als originele Auto stand. Automatisch geregelde permanente 4WD.

Lock:  50/50 aandrijving voor/achter. Alleen voor gebruik op losse ondergrond (terrein of sneeuw).

 

Low 2WD:  100% achterwielaandrijving in de lage gearing.

Low Auto:  Zelfde als originele Low stand. Automatisch geregelde permanente 4WD in de lage gearing.

 

Er is ook nog een variant met ABS-off, voor de echte die-hard off-roaders.

Ik heb zelf een extra aanduiding voor de stand in het dashboard (zie foto's).

 

Stuur me even een berichtje. Ik heb de beschrijving en de inbouw-handleiding (Duits of Engels).

post-512-0-74559400-1422113030_thumb.jpg

post-512-0-04886100-1422113037_thumb.jpg

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...