Jump to content
  • Sign Up
Sign in to follow this  
nico_09

navigatie systeem

Recommended Posts

Hallo.

Hoe word het navigatiesysteem van een Kia ceed geupdated?

Ik kan een cd overnemen met de nieuwste kaarten erop, maar installeert hij deze dan op het systeem of moet er altijd met de cd in worden genavigeerd?

Voor zover mij bekend kun je dit niet zelf.  De Kia-dealer heeft een USB-stick waarmee zij (tegen fikse betaling!) de nieuwe karten installeren. Daarvoor moet je auto iets van anderhalf uur strationair staan te draaien tot de installatie klaar is.

Waarom zo ingewikkeld?  Ongetwijfeld een (geld)zaak tussen Kia en (in mijn geval) LG als leverancier van het systeem.

Allemaal hoogst klantonvriendelijk:

- je kunt het dus niet zelf wegens beveiligingscodes

- je staat anderhalf uur te wachten

- je bent afhankelijk van een Kia-dealer

Andere automerken bieden gratis kaartupdates via internet aan die je zelf thuis kunt installeren. En dat het zo belachelijk lang duurt, is vermoedelijk alleen bij Kia (en dus ook bij Hyundai), althans op zijn minst als je hetzelfde LG-systeem hebt als ik.

Een trieste gang van zaken en dat vertellen ze je in de showroom niet als je overweegt de auto te kopen.

.

Volgens mij laten ze de auto niet anderhalf uur draaien.

Dacht dat ze alleen de accu met een oplader verbinden.

Groet,

vand.m

Voor zover mij bekend kun je dit niet zelf.  De Kia-dealer heeft een USB-stick waarmee zij (tegen fikse betaling!) de nieuwe karten installeren. Daarvoor moet je auto iets van anderhalf uur strationair staan te draaien tot de installatie klaar is.

Waarom zo ingewikkeld?  Ongetwijfeld een (geld)zaak tussen Kia en (in mijn geval) LG als leverancier van het systeem.

Allemaal hoogst klantonvriendelijk:

- je kunt het dus niet zelf wegens beveiligingscodes

- je staat anderhalf uur te wachten

- je bent afhankelijk van een Kia-dealer

Andere automerken bieden gratis kaartupdates via internet aan die je zelf thuis kunt installeren. En dat het zo belachelijk lang duurt, is vermoedelijk alleen bij Kia (en dus ook bij Hyundai), althans op zijn minst als je hetzelfde LG-systeem hebt als ik.

Een trieste gang van zaken en dat vertellen ze je in de showroom niet als je overweegt de auto te kopen.

.

Dat je dit een fikse betaling noemt vind ik niet geheel correct. Kia heeft er bewust voor gekozen om dit in een aanbieding te doen voor alle

Kia rijders om 7 kaart updates voor € 99,00. De eerste navigatie software was € 169,00 per keer, dus dit aanbod is zeer netjes van Kia.

Dat de update lang duurt klopt maar een goede garage (dealer) laat de motor geen anderhalf uur draaien om deze kaartupdate te doen.

Btw je kunt nog steeds de update zelf doen maar dan moet je de kaartupdate bestellen en betaal je +/- € 169,00. Aan jou de keus.

Grtz.

Specialmade 

• Like 1

Bij de huidige KIA modellen (igg de Sportage) zijn de update 1 maal per jaar gratis.

Bij de huidige KIA modellen (igg de Sportage) zijn de update 1 maal per jaar gratis.

Ja dat klopt. Met de introductie van de nieuwe Kia Carens is door Kia de 7 jaar (gratis) kaartupdate geïntroduceerd.

Om geen grote verschillen te creëren tussen de "nieuwe" Kia rijders en de Kia rijders die reeds een Kia bezitten is

de actie 7 kaartupdates voor € 99,00 geïntroduceerd.

Grtz.

Specialmade

Ja dat klopt. Met de introductie van de nieuwe Kia Carens is door Kia de 7 jaar (gratis) kaartupdate geïntroduceerd.

Om geen grote verschillen te creëren tussen de "nieuwe" Kia rijders en de Kia rijders die reeds een Kia bezitten is

de actie 7 kaartupdates voor € 99,00 geïntroduceerd.

Grtz.

Specialmade

Hmm, merkwaardig.  Mij werd verteld (door de garage) dat 6 jaarlijkse kaartupgrades € 199,- kosten.

Met de toeveoging dat het maar een klein beetje meer was dan € 169 voor één losse upgrade.

En op de site van Kia kan ik helemaal niets vinden over dit "speciale" aanbod.

Kortom: wat kost het nou echt en waar vind ik "bewijs"?