Ga naar inhoud

Ervaring met automaat spoelen?


hermansorento

Aanbevolen Berichten

Jammer!

Nu dan toch maar die 'upper wiring harness' 46307-23000 (upper harness with round plug that typically has the bad solder joints). vervangen zoals omschreven in de link die je eerder deelde? Of opnieuw solderen als je dat kan? 

Dan moet je helaas wel weer de olie aftappen. Maar meer opties zijn er denk ik niet, behalve wellicht je koppelomvormer, maar die zou ik eerst nog met rust laten.

Link naar reactie
Delen op andere sites


57 minutes ago, spostma85 said:

Jammer!

Nu dan toch maar die 'upper wiring harness' 46307-23000 (upper harness with round plug that typically has the bad solder joints). vervangen zoals omschreven in de link die je eerder deelde? Of opnieuw solderen als je dat kan? 

Dan moet je helaas wel weer de olie aftappen. Maar meer opties zijn er denk ik niet, behalve wellicht je koppelomvormer, maar die zou ik eerst nog met rust laten.

Dit gaat idd de volgende stap zijn. Toch klopt er iets niet. Want als ik het contact aanzet gaan normaal gesproken twee groene lampjes branden van de 4x4. Ook dit gebeurt niet altijd. Als ik over een drempel rijd dan gaan ze ineens alle twee aan.

maar bij mijn weten zitten die aansluitingen achter op de bak. Grote witte stekker en grote zwarte stekker.

of heeft dit ook te maken met die soldeer verbindingen?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat zou best kunnen, als de uitwendige stekkers goed zijn dan blijven de inwendige stekkers over.

Wellicht heb je wat hier aan. Zie bijlage.

Dat is een wiring diagram van een re5r05a oftewel a5sr1 transmissie. Die heb jij ook dacht ik.

 

RE5R05A wiring diagram.pdf

aangepast door spostma85
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Update:

 'upper wiring harness' 46307-23000 (upper harness with round plug that typically has the bad solder joints). 

de link die ik gevonden had was voor een versnellingsbak van het andere type. De Sorento heeft twee type bakken gekregen.

een waarbij de TCM in de bak zelf zit en een waarbij de TCM in de linker voetenbank zit. De kabelboom van de bak is dan ook anders.

volgens de PDF, Die al eerder hier staat, had ik artikelnummer 31943-90X00 nodig. Dit is een Nissan partnummer waar ze bij de Kia dealer in Leeuwarden niks mee konden.
volgens Google is dit partnummer in verschillende auto’s gebruikt. Infinity, Nissan. 
bellen met deze bedrijven leverde weinig op. Het standaard antwoord was.. Meneer u heeft een Kia en u belt nu met.....

Na wat speurwerk op Google kwam ik achter het Kia partnummer. Zelfde onderdeel, ander nummer! (...) Kia heeft deze kabelboom partnummer 452024C000 gegeven.

dit nummer is wel goed te vinden op Google.

uiteindelijk kwam ik bij een Amerikaanse webshop uit. Met nette prijzen en wereldwijde verzending.

nu weet ik niet precies of ik deze mag vermelden maar omdat het voor een ieders voordeel is denk ik dat het wel mag. Ik heb in ieder geval geen aandelen in deze shop. Wel heel veel profijt.  (Moderator, pas dit gerust aan als het niet mag)

https://www.fourgreen.com/

 

de kabelboom is besteld en ik hou jullie op de hoogte over de verdere installatie van de kabelboom

 

B0F6AFD3-93E5-4EB8-97D2-322C56C993DE.png

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...