Jump to content
Sign in to follow this  
Eelco

Andere banden Phanthom velg

Recommended Posts

Beste forum leden,

Is het mogelijk om een andere banden maat op de Phanthom velg te plaatsen, bijvoorbeeld:

225/45/17 ipv de orginele 205/45/17?

Dit omdat ik een aantal banden gevonden heb die gek genoeg in de bredere maat goedkoper zijn...en welke banden kunnen jullie aanbevelen, ik word nu echt helemaal gek van de herrie van de banden die er nu onder zitten! Zat zelf te denken aan de vredestein ultrac cento

VOlgens mij heeft Pirelli 225 45 17 die er omheen kunnen, moet je even in het andere banden topic kijken

Pirelli Cinturato P7 (225/45/R17), want goede rijkwaliteiten, comfortabel en minder slijtagegevoelig.

@Eelco,

Deze twee banden maten wijken wel erg af (225/45/17 ipv de orginele 205/45/17).

Kijk hier maar eens voor de mogelijkheden en eventuele afwijkingen van de banden maat.

Grtz.

Specialmade

Bedankt voor de reactie, het zou dus wel kunnen maar zal dan een licht teller verschil geven..als dat het enige is dan kan ik daar wel mee leven!

De Rio gaat dan ook een stukje hoger op zijn pootjes staan. Ziet er niet echt fraai uit.

Wil je BREED zonder afwijking op je teller zou je 235-40-17 kunnen overwegen

De Rio gaat dan ook een stukje hoger op zijn pootjes staan. Ziet er niet echt fraai uit.

Wil je BREED zonder afwijking op je teller zou je 235-40-17 kunnen overwegen

Dat bedoelde ik dus ook. Als je 235-40-17 banden neemt heb je maar een afwijking van 0.57.

Dat is verwaarloosbaar. En het staat veel mooier op een Rio. Maar goed ieder zijn keus.

Grtz.

Specialmade

Kijk, daar heb ik wat aan! Dan gaan het die worden, en dan Pirelli Nero Zero, schijnt een goede band te zijn die minder last heeft van cuppen. Ben een beetje klaar met die herrie nu, nogmaals bedantk voor de tips mannen!

Dat is lekker, die (Pirelli) band bestaat niet in die maat.. Erg jammer

Eelco, ik heb de Pirelli Pzero Nero GT 205/45R17 88V XL, echt heel erg tevreden. Niet zo'n platte band als de standaard banden die je geleverd hebt gekregen maar nog altijd geen last van cuppen.

Trouwens ik ken iemand die heeft de Nexes N8000 onder zijn Rio en ik ben echt verrast door de kwaliteit, STIL en voldoende grip!

Hier de test van de ANWB:

http://www.anwb.nl/binaries/pdf/auto/tests/bandentest/zomerbandentest-2012/zb12_zb205_14_nexen.pdf

http://www.anwb.nl/bestanden/content/assets/anwb/pdf/auto/tests/bandentest/zomerbandentest-2013/zb13_zb225_17.pdf 

Overigens slechts 60-65 euro voor deze bandjes !! Geen geld toch?

• Like 1

Eelco, ik heb de Pirelli Pzero Nero GT 205/45R17 88V XL, echt heel erg tevreden. Niet zo'n platte band als de standaard banden die je geleverd hebt gekregen maar nog altijd geen last van cuppen.

Trouwens ik ken iemand die heeft de Nexes N8000 onder zijn Rio en ik ben echt verrast door de kwaliteit, STIL en voldoende grip!

Hier de test van de ANWB:

http://www.anwb.nl/binaries/pdf/auto/tests/bandentest/zomerbandentest-2012/zb12_zb205_14_nexen.pdf

http://www.anwb.nl/bestanden/content/assets/anwb/pdf/auto/tests/bandentest/zomerbandentest-2013/zb13_zb225_17.pdf 

Overigens slechts 60-65 euro voor deze bandjes !! Geen geld toch?

En voor de prijs hoef je het idd niet te laten...

Nexen N8000 in de maat 235/40 ZR17 94W kosten volgens mij iets van €70,- p.st. (ex montage)

Hoi Remko.me bevallen de  Pirelli Pzero Nero GT 205/45R17 88V XL nog steeds en geen sporen van cuppen?

Hankook Ventus V12 Evo 2 K120 zijn ook mooie banden, 100 eu per stuk, maar zijn qua verbruik (C label) en stilte (A label) wel één van de betere...

Maakt het heel erg uit als je bijv je 205/45/17 banden voor doet en je 235 / 40 / 17 achter? De enige band die nu richting het einde is, is namelijk mijn rechtvoorband. Achter had ik van de dealer nieuwe gehad in februari; dus is lastig pakketje...

Die van achteren naar voren en voor twee nieuwe en die naar achteren is het beste lijkt mij? 

De omtrek tussen 205/45-R17 en 235/40-R17 is minimaal, slechts 0,6%. Dus dat zal geen probleem zijn. Er zijn verschillende auto's die af fabriek voor smallere banden hebben dan achter.

Je moet alleen kijken of het in de wielkast past qua breedte.

P.S. Ik heb ook hankook V12 onder mijn Rio en ben daar best over te spreken.

post-1869-0-10700000-1444826979_thumb.jpg

ik heb hankook 215/45/r17 eronder liggen. wilde net iets breeder dan 205 dus voor 215 gekozen. ziet er top uit van achter :ninja:

Hoi Remko.me bevallen de  Pirelli Pzero Nero GT 205/45R17 88V XL nog steeds en geen sporen van cuppen?

Goede banden inderdaad!! Nog steeds geen cuppen.

Heb de auto wel laten uitlijnen, wellicht heeft dat geholpen ook