Jump to content
Maotan

Welke banden onder RIO

Recommended Posts

Ben aan nieuwe voor (zomer)banden. toe. Kia heeft er Hankook banden onder zitten. Voor een paar tientjes meer kan je Michelin energy saver banden onder zetten. Naar mijn weten is Michelin gewoon een zeer goede band eigenlijk rij ik al mijn hele leven met Michelins zeer goede prijs/kwaliteit en comfort.

Iemand ervaringen ermee of met ander fabrikaat banden. Verder vraag ik mij al of je wel snelheidcat. H nodig hebt, (tot 210 km) klasse T beduidend goedkoper gaat tot 190, vraag mij zowie zo af of met de diesel wel boven de 150 komt.

Ik heb bij mijn vorige auto Michelin Energy Saver gehad. Prima band die lang mee gaat.

Ik heb nu voor mijn Rio weer voor Hankook gekozen. Ben er namelijk ook zeer tevreden over en zijn goedkoper in aanschaf dan Michelin.

De Hankook kwam volgens mijn garage als beste uit de test.

Ik heb nu met de Eerste set Hankooks ongeveer 80.000 km gereden en daarna pas vervangen.

Dus waarom meer betalen voor Michelin terwijl Hankook net zo goed is?

Dat Hankook banden lang meegaan wil niet zeggen dat ze goed zijn.

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Michelin is echt wel een betere band dan Hankook....

Echter heb ik zelf Hankook v12 evo2 banden onder mijn Rio, en ben daar zeer over te spreken.

Een Audi is ook een betere auto dan een Kia .... Echter ... Rij ik nu naar alle tevredenheid in een Kia Rio :-)

Jongens leer de zoekfunctie nou is gebruiken er zal al MEERDERE topics hierover -.-

• Like 2

Jongens leer de zoekfunctie nou is gebruiken er zal al MEERDERE topics hierover -.-

Oeps .....Tik op onze vingers van de strenge meester......nederlands

Je zou ook even kunnen melden "hier is al een topic over, zie...."

Daar help je de mede forumleden meer mee.

Neem dit A.U.B. niet te serieus op :-) 

• Like 1

Zoals al aangegeven heb ik ook goede ervaringen met Michelin Energy Saver. Alleen niet op mijn Rio.

Ik heb bewust voor Hankook gekozen omdat deze er standaard onder zaten, een lange levensduur hebben en prijstechnisch aantrekkelijker waren.

En waarom veranderen als de ervaringen goed zijn... Never change a winning team :)

@ Lourens, sorry meneer de burgemeester :) maar op zowel pagina 1 als 2 van de rio zijn al zo topics te vinden vandaar

Zo waarschijnlijk toe zijn aan een nieuwe bril.....zowel op pagina 1 ,2 ,3 ,4 niets te vinden over bandenkeuze wel over velgen maar daar zoek ik niet naar. Misschien kijk ik er overheen graag ff. vermelden onder welk topic ik het kan vinden.

Prijs van Hankook 425 de 88T versie is 54 euro  ;  Michelin Energy Saver + is ook in de 88T uitvoering 54 euro tenminste bij Euromasters.

Michelin is echt wel een betere band dan Hankook....

Echter heb ik zelf Hankook v12 evo2 banden onder mijn Rio, en ben daar zeer over te spreken.

Een Audi is ook een betere auto dan een Kia .... Echter ... Rij ik nu naar alle tevredenheid in een Kia Rio :-)

tegenwoordig komt BMW de fabriek uitrollen met hankook eronder wilde ik maar even gezegd hebben :-)

en tuurlijk is michelin een betere band maar lang niet alle banden van michelin zijn beter dan hankook en ook hier hangt een prijskaartje aan.

Kijk even naar Continental. Deze banden zijn top, zuinig, stil en rijden heerlijk. Beter dan de mee geleverder stugge hankook banden die na een tijd cuppen.

ik rij op continental top band mar ook deze cuppen kan ik je melden dat ligt gewoon aan de constructie van de auto helaas zal je dit met elke band krijgen 

en hoe breder de band deste erger dit zal zijn 

Dat klopt, fijn dat ook jij dat meld.

De zoekmachine van het forum is niet je-dat.

Wat je kunt doen is zoeken op kiaclub.nl+zoekonderwerp op Google.

Ook dat levert soms gekke resultaten maar met 1x refresh krijg je de relevante topics.

Onze huisbaas vind het af en toe nodig relevante topics ver weg te archiveren, maar ook die zijn te vinden.

Succes

.

• Like 2

Hankooks kwamen zeer goed uit de Autoweektest voor zomerbanden dit jaar, :volgorde, continental,hankook, michelin enz.

Tip voor zoeken op Google. site:kiaclub.nl en dan het onderwerp:)

Ik weet niet wat voor bandenmaat je hebt, maar kijk eens naar Dunlop Sport Bluresponse. Topbanden!

Michelin Energy Savers zijn prima, maar met nat weer toch iets minder, indien mogelijk in jouw maat, neem dan de primacy3 of ps3.

Hankook/Continental presteren vaak alleen goed als ze nieuw zijn. Als ze onder de helft van de nieuwprofiel zijn, zijn ze vaak minder goed en lawaaierig. Tevens slijten beide banden stukken sneller t.o.v. een Michelin. Michelin doet zijn werk tot op het allerlaatste mm.

Testen van ANWB zijn echter ook niet betrouwbaar m.b.t. Continental.

Hankooks kwamen zeer goed uit de Autoweektest voor zomerbanden dit jaar, :volgorde, continental,hankook, michelin enz.

niet voor niets dat bmw een contract heeft met hankook zijn gewoon top bandjes :-)

Iemand bekend met de Nexen banden? Ik keek naar Nexen N Fera SU1 (205/45/17)? 

Ik ben toch toe aan nieuwe zomerbanden helaas.... 

Of hebben jullie andere tips? (en niet voor 120 euro per band haha)

Guest Warmentuuter

Iemand bekend met de Nexen banden? Ik keek naar Nexen N Fera SU1 (205/45/17)? 

Ik ben toch toe aan nieuwe zomerbanden helaas.... 

Of hebben jullie andere tips? (en niet voor 120 euro per band haha)

Een Nexen band is nu niet de band die je vaak onder een Rio ziet. 

Meerdere zijn te spreken over de Hankook band.

Maar smaken kunnen verschillen.

Een test over banden wil ook wel een helpen.

http://www.anwb.nl/auto/tests/bandentests/zomerbandentest/2016

Zelf rij ik nu op Hankook ventus v12 banden.

ik ben best tevreden over deze banden maar hebben net als de meeste richtingsgevoelige banden last van cuppen.

over de Nexen hoor ik ook best positieve dingen .....Bij de autoweekbandentest krijgen de Nexen N Fera SU1 het predicaat GOED

Ik heb de continental sportcontact 5 dus onder mijn rio zitten en ook deze cuppen nog wel niet zo erg als ik vaker heb gezien maar ze doen dus ook nog steeds cuppen

rij zelf met Goodyear eagle f1 17 inch zomerbanden en15 inch  continental ts850 winterbanden hans klok ken ik alleen van tv :blink:  :wink:  koop mijn banden meestal online in duitsland en laat ze dan door een mobiele bandensevice thuis voor de deur monteren

Oke duidelijk. In 2014 kwam de nexen band uit. Deze zat toen in de top10 zomerbanden. Ik denk dat het wel een aardige band is dan. De prijs is ook erg vriendelijk, 60 eu ps.

Ik ben wel heel nieuwsgierig wat het gaat worden. En natuurlijk als het de nexen banden worden wat je ervaring is. Ik kan nog wel een jaartje voort met mijn banden maar tegen die tijd toch misschien iets anders dan de Hankooks.