Jump to content
  • Sign Up
rvanrookhuizen

H7 led lampen

Recommended Posts

Heeft er iemand ervaring met Led voor in de koplampen?

Er zijn van die leds die meer licht nog geven als xeon,langer meegaan en minder verblinden.

Ronald

Geen ervaring, maar ook geen geloof. Een LED-lamp kan namelijk onmogelijk hetzelfde brandpunt hebben als een halogeen- of xenon-lamp.

Zeker met projectie-lampen is dat belangrijk.

Alleen al om die reden zou ik het zelf nooit doen.

Dat gaat overigens wat mij betreft op voor ALLE LED-vervangers van lampen met een lichtbeeld. Denk dan aan richtingaanwijzers, achterlichten en remlicht.

Binnenverlichting en bijv. kentekenlicht is niet echt een probleem, dat heb ik zelf ook...

• Like 1

Eens met wat Murcielaygo hierboven schrijft.

Voor de koplampen zou ik het nooit doen.

Auto's die tegenwoordig worden uitgerust met ledkoplampen hebben niet simpel een lampje vervangen. Maar een totaal andere koplamp.

Als je het voor de looks doet zou ik voor een Xenon setje gaan. Bijkomend voordeel is dan ook een echt betere lichtopbrengst.

• Like 1

Goede topic! Ik wilde eigenlijk hetzelfde vragen. Toch op youtube wel veel positieve dingen gezien. Ik zou ze graag in mijn Rio hebben als groot licht. Zelf heb ik Xenon en het zien er niet zo heel mooi uit als mijn groot licht geel is.

Misschien wel even leuk om uit te zoeken?

Goede topic! Ik wilde eigenlijk hetzelfde vragen. Toch op youtube wel veel positieve dingen gezien. Ik zou ze graag in mijn Rio hebben als groot licht. Zelf heb ik Xenon en het zien er niet zo heel mooi uit als mijn groot licht geel is.

Misschien wel even leuk om uit te zoeken?

een led H1 lamp past niet door het gaatje in de koplamp van een rio 

dus als je dat wilt kijk even goed naar de maat van het lampje 

heb er hier  nog een paar liggen die dus niet passen  :no:  :no:

een led H1 lamp past niet door het gaatje in de koplamp van een rio 

dus als je dat wilt kijk even goed naar de maat van het lampje 

heb er hier  nog een paar liggen die dus niet passen  :no:  :no:

O echt, das balen. Volgens mij heb ik een H7 als grootlicht. Zal straks wel is ff kijken maar ik weet het bijna wel zeker.

De picanto met de koplampen met lens die heeft maar 1 lamp en dat is een H7

Voor zowel dim en groot licht dus lekker simpel 1 lamp vervangen en klaar

Maar omdat jij Rio zij ???

Dan heb je een H7 voor het dim licht en een H1 voor het grote licht

De picanto met de koplampen met lens die heeft maar 1 lamp en dat is een H7

Voor zowel dim en groot licht dus lekker simpel 1 lamp vervangen en klaar

Maar omdat jij Rio zij ???

Dan heb je een H7 voor het dim licht en een H1 voor het grote licht

Ja klopt dat had ik in mijn vorige Picanto ook! Je hebt gelijk, ik haalde de 2 door elkaar met mijn bochtverlichting. Is voor de bochtverlichting trouwens nog iets moois te vinden?

Is dit misschien wat voor het groot licht: https://www.xenonlamp.nl/led-ombouwset-grootlicht-mistlicht

Ja klopt dat had ik in mijn vorige Picanto ook! Je hebt gelijk, ik haalde de 2 door elkaar met mijn bochtverlichting. Is voor de bochtverlichting trouwens nog iets moois te vinden?

Is dit misschien wat voor het groot licht: https://www.xenonlamp.nl/led-ombouwset-grootlicht-mistlicht

die gaan wel door dat gaatje heen maar of je die bult achter op ook achter dat kapje krijgt dat moet je ff uit dokteren 

Een vriend van me heeft zo'n set in H4 gekocht, maar weer uitgebouwd en voor xenon gegaan.

De lamp had een flink groot koelblok met ventilator achterop dat maar NET paste in zijn 107 en het lichtbeeld liet -zoals ik hem had gewaarschuwd- nogal te wensen over.

Bij dimlicht was er relatief weinig licht naar de zijkanten en bij grootlicht had je VOOR de auto nauwelijks licht omdat de dim-LED uit ging en alleen smal in de verte had je licht omdat de grootlicht-LED alleen de onderkant van de lamp-spiegel bescheen.

Het idee is leuk, maar in een niet-LED armatuur haal je gewoon niet de lichtopbrengst- en beeld die je wilt hebben/nodig hebt...

Hoi allemaal!

Ik heb in het verleden behoorlijk prijzige H7 LED  in mijn koplampen gezet!

Het zag er onwijs mooi uit dat wel!...alleen het lichtbeeld voldoet niet aan de norm en is (nog) te zwak icm normale reflectoren bij LED... dus heb ze gelijk weggedonderd aangezien ik nog beter met 2 kaarsen kon gaan rijden....zeker niet aan te raden in mijn mening..

Dus dan voor xenon gaan dacht ik.

Wordt ook steeds goedkoper,maar:Toen lasik weer ervaringen van mensen in het buitenland,een bekeuring voor xenon die later was ingebouwd.

Gebeurd dus in Oostenrijk,Italie en Frankrijk.

Kom er wel niet dagelijks maar toch lastig als je weg gaat en alles er weer uit moet halen.

1 Europa dus weer niet.

In iedergeval 3000lm led gemonteerd van alibaba 27 euro met ingebouwde driver dus geen losse balasten.

En een puist licht!!!!!!!!!!!!!

Helaas foto upluaden wil niet

Van daag de led koplampen uit china van AliBaba gemonteerd.

Geen balasten fluitje van een cent.

3000lm licht flink meer dan ik gewend ben.

Slechts 27 euro met verzend en na 2 weken binnen.

Hopenlijk leven ze zolang als beloofd

Een link naar het artikel lukt ook niet?

Ben ook met m'n verlichting bezig namelijk ;)

Hopelijk lukt het je foto's te plaatsen. Ik ben wel heel benieuwd naar het lichtbeeld (op een muur)...