Ga naar inhoud
patten

Radio - USB automatisch afspelen probleem.

Aanbevolen berichten

Dag medeforummers,

Het probleem is als volgt. Ik heb al 2,5 jaar een 16GB USB stick in de auto zitten met muziek erop.

En net zoals vaker had ik hem afgelopen vrijdag uit de auto gehaald (auto uit, alleen deuren open).

Binnen de muziek vervangen en de stick weer terug. Niets getest, gewoon erin en auto dicht en op slot.

De volgende dag na starten van de auto spring hij AUTOMATISCH op USB en gaat afspelen....?!?!?

Knop radio gedrukt en dan speelt de radio weer. Auto later uit. Auto weer aan... en weer springt hij naar USB en gaat vrolijk spelen....

Stick eruit, stick erin. Auto starten, stick eruit, auto uit, stick er weer in.... Het maakt allemaal niet uit, hij blijft maar naar de USB stick gaan bij starten auto....

Dit was in het verleden nooit zo, en dat wil ik dus ook nu niet. (Ceed Comfort Pack met standaard radio)

Iemand hier een oplossing voor? Dat de radio NIET standaard naar USB sprint?

Anders ga ik naar de dealer.... Ik word hier helemaal gaar van....

/EDIT:

Stappen doorlopen:

- USB stick leeg gekopieerd (standaard MP3's en ik ga er vanuit dat het even niet aan de content ligt)

- Meerdere malen een "Quick format" losgelaten op de stick

- MP3 bestanden terug gekopieerd

- Auto gestart

- Stick erin: auto ziet USB media en springt erop

- Knop Radio gekozen, radio gaat naar radio....

- Auto uit

- Auto starten en: NEEEEEE.... weer springt ie op USB media en  begint vrolijk te spelen.... aaarrrgh!

Ik zal eens een andere stick proberen....

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Herkenbaar, als ik de usb stick erin doet voordat de auto is gestart gaat deze direct naar usb, kies ik de radio en doe  de motor uit en daarna weer aan gaat deze wel naar radio

Vind het zelf niet zo'n probleem maar begrijp dat het lastig is, wat ik ook had dat als de motor uit was en daarna weer starten bleef de muziek niet waar ik was gebleven en begon met eerste nummer, usb geformateerd, alles opnieuw erop gezet en geen last meer van.

Benieuwd hoe het verder gaat.

Succes, Grt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Thanx. Ga ik morgen proberen. Het is een trage 16GB stick welke een paar uur kopieren vereist... Ik laat weten wat eruit komt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik zie nu pas dat je een toevoeging hebt gedaan in je eerste bericht, is het al gelukt?

grt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nee..... Ben er al achter dat het in de 16GB stick zit (zo'n mini ding, ideaal voor in de Cee'd). Andere stick deed het prima

16GB stick low-level geformateerd. Dit is een vrij extreme vorm van een USB stick legen.... Heeft mijn laptopje toch een klein uur over gedaan. Geen fouten op de stick ontdekt en toch doet ie het niet.

In de boordcomputer van de auto zag ik wel dat al het geheugen gebruikt was... 128xMB. Dit geheugen zit in de auto zelf. Misschien dat het daar wel mee te maken heeft. Vol = probleem of zo... Gevonden op pag. 4-191 in de handleiding maar wat het doet en/of te legen weer niet... Ik baal er wel van, en heb niet echt zin om weer een nieuwe kleine stick aan te schaffen zolang ik niet weet waar het probleem zit.....

Dus.... alle tips zijn welkom!

/EDIT: geheugen was niet vol. Je kunt dus songs naar het interne geheugen van de auto kopiëren. Weet ik dat ook weer... Lost het andere dus niet op...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Succes, hopelijk iemand hier op het forum die weet hoe dit probleempje op te lossen.

Grt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Vandaag tijd in overvloed dus... stick in kwestie nogmaals een heel uur low-level geformatteerd (meer leeg dat dit krijg je ze bijna niet...). Vervolgens nog een normale (geen quick) format erachteraan van een uur.... Testmapje erop, naar de auto om te testen en NEEEEEE nog niet....

Ik speel met "hamer en stick" gedachte... nare ding...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast willie wortel

Goedendag.

Ik je stick NTFS geformateerd ?

Dat is namelijk een vereiste !

Willie

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Goedendag.

Ik je stick NTFS geformateerd ?

Dat is namelijk een vereiste !

Willie

Dat lijkt me niet.... NTFS mag dus niet. Meeste MP3 spelers kunnen juist niet met NTFS overweg. Stick was netjes FAT32 (door de grootte).

Handleiding: 4-178

Wanneer de geformatteerde

byte/sector-instelling van het externe

USB-apparaat niet 512 byte of 2048

byte is, zal het apparaat niet worden

herkend.

• Het USB-apparaat mag uitsluitend

geformatteerd zijn volgens FAT

12/16/32.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

hoi mijn stick blijft altijd in de gleuf maar hij start altijd op radio maar sorry heb niets gedaan maar hoe het komt weet ik niet 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

late reactie maar zoiets heb ik ook aan de hand ben je muziek aan het luisteren via usb 

stopt die ineens en gaat hij usb lezen eeuuuhh tja ook spontaan van radio op usb springen 

doet ie ook nog volgens de dealer zou het opgelost zijn met een update dus ook niet .

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen