Jump to content
  • Sign Up
riemers

Kia sorento 2007 afstandbediening

Recommended Posts

Hoi,

Mijn vriendin heeft een kia sorento 2007 gekregen (paarden trailer werkt prima met dit soort auto's) alleen de afstandbediening is stuk, verkoper vertelde dat hij het als een zonnetje deed maar uiteraard toen ik hem open maakte en het plakte aan alle kanten en de knopjes niet meer kon indrukken wist ik wel hoe laat het was.

Nu twijfel ik zelf of de afstandbediening er wel bijhoort.

Bestand%2024-05-15%2019%2050%2022.jpeg?d

Dit is die bij de auto kwam.

Kan iemand mij vertellen of dit de juiste remote is voor een kia sorento 2007? Mocht het wel of niet het geval zijn kan je dan ook het fcc nummer oid wat op de achterkant staat doorgeven? Bij deze is het namelijk eraf gesleten dus weet ik niet welke compatible zijn (want dealers vragen er zo 200+ euro voor)

Alvast bedankt voor de medewerking,

Erik

Al een nieuwe batterij geprobeerd? Contaktpunten beetje buigen voor beter contact met de batterij.

Nee hij is echt stuk, batterij had ik al als eerste vervangen. Ik zie ook gewoon echt troep tussen de contacten zitten, misschien zelfs een lekkende batterij geweest. Wil dus alleen een foto van iemand zijn remote die nog wel werkt :) zodat ik het fcc nummertje heb en zelf kan gaan shoppen..

Hi Riemers,

De afstandsbediening die je op de foto laat zien is volgens mij van het model 2002-2006. Model vanaf 2007 heeft volgens mij weer een ander afstandsbediening. 

Ik zal vanavond wel een foto maken van alle twee de modellen. 

Ik heb zelf namelijk een Sorento uit 2006, en van het weekend een Sorento uit 2007 voor me vader gekocht :)

Ik laat het je weten...

Dat zou super zijn, ik hik erg op tegen die dikke prijs van de remotes. Had nog wel wat meer gevonden op het internet, probleem is dat alles wat vanuit de u.s. komt b.v. met een andere frequentie werkt en hier dus niet zal werken.

Goedenavond,

Rij zelf in een sorento uit 2007 juli en dit is mijn afstandsbediening voor en achter kant.

Groeten..

post-7409-0-97012200-1443378149_thumb.jpg

post-7409-0-79677700-1443378160_thumb.jpg

Bedankt, dan weet ik iig dat ik een verkeerde mee heb gekregen. Als zijnde dat de 2e hans verkoper dacht "zo daar ben ik van af" .. alleen ja, een nieuwe regelen in europe is niet zo simpel :) amerika heeft bakken van die dingen liggen. (maar dat is verkeerde frequentie)

Een ander model wil volgens niet per definitie zeggen dat het een verkeerde is. De kans is helaas wel groot.

Maar het zou ook kunnen dat de remote niet (meer) gesynchroniseerd of ingeleerd is...

Hmm nee, maar het probleem is zo ie zo dat ze echt moeilijk / onmogelijk zijn te vinden (tenzij je naar de dealer gaat voor $$$)

Heb je al eens binnen Europese eBay-sites gezocht? Duitsland bijv?

Ja, daar stikt het alleen van de "cases" in eerste instantie denk je "zo dat zijn er veel" maar dat zijn dus alleen die cases, haal je dat weg met -case op ebay oid, dan blijven er alleen maar "vage" dingen over.

Maar ben je wel zeker dat je afstandsbediening niet passend is? Die dingen gaan natuurlijk ooit eens kapot en het lijkt me raar als ze 2dehands zeldzaam zijn dat iemand moeite gaat doen om een 2dehandse niet werkende afstandsbediening bij de auto meegeeft. Zou denk ik kunnen dat jouw auto in 2006 van de band gekomen is en pas in 2007 op kenteken is gezet.

Verder denk ik dat je niet veel voordeel haalt uit de 2de handse of elders gekochte nieuwe, aangezien de dealers juist vaak het inlezen het zwaarst aanrekenen.

Dat inleren is het punt niet, ben bevriend met iemand die daar wel slim genoeg mee is (garage) maar de auto is gekocht en de persoon in kwestie was namelijk niet 100% uiteindelijk via rechts bijstand dingen laten fixen omdat we ook nog extra pakket hadden voor garantie op de motor zaken. Toen was er iets stuk en was er niemand thuis.. , daarnaast vroegen we nog om bepaalde zaken te fixen is niet gedaan gaf hij ook geen gehoor aan. Toen we over de remote begonnen zat hij van "ja hier werkte hij wel, dan is hij vast stuk gegaan door jullie" dus vandaar dat ik niet bepaald geloof dat die remote er bij hoort.

• Like 1

Riemers, hoe heb jij dit uiteindelijk opgelost?

Online staat een manier om zelf afst.bed. in te leren. Zo heb ik zelf 2 ingeleerd die ik voor 50 euro bij de sloop kocht.

Zal ook wel voor 2007 kunnen verwacht ik.

post-14529-0-80735300-1460888321_thumb.jpg

Uiteindelijk 200 euro bij een dealer. Ik kon die remotes gewoon nergens vinden online, de sloop had ik niet aan gedacht. 

Nee ik kon ze ook niet online vinden. Er stonden een paar sloop Sorento's voor onderdelen op marktplaats, daar kon ik de afst. bed. goedkoop overnemen.

Je moet maar net geluk hebben..

Jij hebt in ieder geval een nieuw setje, die van mij zijn 2e hands. Echter werken ze hetzelfde ;)