Ga naar inhoud
arwester

Lier voor op sorento

Is er belangstelling voor een lier op de sorento  

92 leden hebben gestemd

1. 1. Is er belangstelling voor een lier op de sorento

• Ja
    • Nee
    • Hoort niet op een sorento
      0

Aanbevolen berichten

Beste sorento rijders,

Sinds twee weken ben ik in het bezit van een sorento 2,5 liter diesel automaat. Zelf ben ik eigenaar van een bedrijf wat alles doet op het gebied van hijs- en heftechniek (www.frasco.nl). Omdat lieren ook onder hijs- en heftechniek valt en wij veel klanten aan onze balie krijgen die een lier op de auto willen hebben wij nu alweer 2 jaar het dealerschap van superwinch lieren. Ondanks toen ik de auto kreeg was het verzoek van mij aan mijn garage dat hier ook een lier op kon, de garage deelde mij mee dat dat eventueel wel kon maar dat dit niet in het acc pakket bij de sorento zat raar eigenlijk. Het volgende is nu het geval wij zijn bezig met kia nederland om te kijken dat we een extra bumber kunnen krijgen van de sorento van deze bumber zullen wij een nieuwe mal gaan maken en een constructie maken die aan het chassis van de auto vast kan waar een lier op kan zodra dit klaar zullen wij deze aanbieden aan kia nederland met als optie dat zij deze nieuwebumber opnemen in hun acc pakket zodat als iemand een lier wil deze heel eenvoudig gemonteerd kan worden bij ons. Graag zou ik willen weten hoeveel mensen er interesse in hebben om een lier op hun auto te plaatsen.

Groeten Albert Wester

Frasco hijs- en heftechniek

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Goh, prachtig !

Dit is iets dat ik wel zie zitten. Vraag is alleen welke maatregelen voor de Sorento genomen moeten worden voordat de lier erop zit. Moet de bumper bijvoorbeeld vervangen of verbouwd worden? Moet er een zwaardere accu geplaatst worden? enz.

Indien er meer info aanwezig is, dan hoor ik dit graag...

Kunnen ze bij Kia niet meteen kijken naar een metalen bumper aan de voorzijde? Lijkt mij een beter plan in combinatie met een lier, dan zo'n Tupperware Bumper !

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik zal ook op het duitse sorento-forum een oproep doen of er Sorento bezitters interesse hebben in een lier op de Sorento.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Op het duitse Forum kreeg ik al snel een antwoord.

Het blijkt dat er al een standaard oplossing is voor een lier, zonder dat er aanpassingen op de bumper noodzakelijk zijn. Deze lier komt van de firma Warn.

1-259100_g.jpg

Front van Kia Sorento inclusief afdekplaatje voor ? 311,54

Een alternatiev is een lier opbouwset KIA SORENTOCE-M6000 - CD - XD9000

16-4200_g.jpg

Kosten ? 518,09

Er zijn natuurlijk ook goedkope lieren die je al vanaf ? 100,00 kunt kopen.

Nog een alternatief is de WARN CE-M 8000, 12-V, CE3.600 kg trekkracht de kleinste

1-265024_g.jpg

Kosten ? 1354,74

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

ook hier is als je goed kijkt een aanpassing aan de bumper gemaakt al moet ik eerlijkheidshalve zeggen maar dat is mijn mening dat ik dit nou niet super vind zo'n groot ding voorop dit moet mooier weggewerkt worden ook deze lieren ken ik als er iets mee is zijn er erg moelijk onderderdelen voor te krijgen daarom hou ik mijn voorkeur bij superwinch iets duurder maar veel meer waar voor je geld en 5 jaar garantie op alles

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hallo arwester,

Ik denk dat het voorlopig nog niet gaat of iets mooi of minder mooi is, of dat er wel of geen onderdelen te krijgen zijn. Ik heb dit antwoord hier neer gezet om de forumleden te laten zien hoe e.e.a. er uit kan zien. Puur als voorbeeld en puur als prijsindicatie.

In veel gevallen is het zo dat mensen enthousiast worden, maar terug komen op hun besluit indien ze de prijzen van lieren zien of indien ze precies weten hoe e.e.a. op een auto wordt gemonteerd.

Laten we eerst maar eens afwachten hoeveel forumleden interesse hebben in een lier. Daarna kan de discussie losbarsten voor welk merk men is of in welke prijsklasse men zoekt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

andre,

Ziet er goed uit in iedergeval goed weggewerkt en zoiets moet het worden ben erg benieuwd wat de poll gaat doen en of er meer interesse is onder de sorento liefhebbers we wachten rustig af

Groeten albert

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Beste sorento rijders,

HArd zijn we bezig om te kijken welek oplossingen er allemaal mogelijk zijn om dit allemaal waar te maken op een mooie en nette manier binnenkort verschijnt onze nieuwe website www.frasco.nl hier zullen de ontwikkelingen allemaal op te volgen zijn incl foto's ook in dit forum zullen de foto's te bezichtigen zijn heeft iemand nog ideeen of andere informatie mail het dan gewoon

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

We zullen de ontwikkelingen nauwlettend volgen.

Misschien leuk als je al vast de datum 18 september in je agenda reserveert. Dan organiseren wij weer het Dutch Kia Event. Het lijkt ons leuk als je daar met Sorento en het produkt aanwezig kunt zijn.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast Two Plugs

Het is een kwestie van smaak... maar als je een 4wd Kia met lier wilt, haal je uit Duitsland toch gewoon een Retona? D??r hoort een lier op thuis...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb ook wel interesse in een lier als de prijs rieel  is ik zag wel op een youtube filmpje van kia off road rusland een kia met lierbumper en dat zag er netjes uit.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

Belangrijke informatie

Door deze site te gebruiken ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden.