Jump to content
  • Sign Up
Loos

Piacanto 1.0 van 3-2007 trekt niet verder op rond 70-80 km/u

Recommended Posts

Hallo Picantoërs,

Mijn handgeschakelde Picanto 1.0 van 3-2007 met 150.000 km op de teller trekt in 4e en 5e versnelling niet meer op tussen de 70 en 80 km/u. Maakt niet uit hoe ver ik het gas intrap, er gebeurt niets. Na enige tijd begint de auto weer te trekken en gaat de snelheid richting de 100 km/u. Soms na een halve minuut, soms na een langere tijd. Zijn dit niet goed afgestelde of versleten kleppen of misschien koppelingsplaten die aan vervanging toe zijn?

In de lagere snelheden vertoont de auto geen afwijkend gedrag en trekt goed op.

Alvast mijn dank!

Ik zou naar de dealer gaan, kan zo maar gebrokenkrukas kunnen zijn (levenslange garantie) volgens mij zijn dit de begin symptomen.

Ik ben totaal niet technisch maar ik zou met dit soort klachten inderdaad direct naar de dealer toegaan en de auto laten controleren. Hopelijk kan je er vandaag nog terecht.

Hallo Picantoërs,

Mijn handgeschakelde Picanto 1.0 van 3-2007 met 150.000 km op de teller trekt in 4e en 5e versnelling niet meer op tussen de 70 en 80 km/u. Maakt niet uit hoe ver ik het gas intrap, er gebeurt niets. Na enige tijd begint de auto weer te trekken en gaat de snelheid richting de 100 km/u. Soms na een halve minuut, soms na een langere tijd. Zijn dit niet goed afgestelde of versleten kleppen of misschien koppelingsplaten die aan vervanging toe zijn?

In de lagere snelheden vertoont de auto geen afwijkend gedrag en trekt goed op.

Alvast mijn dank!

Nog gelukt bij de dealer?

Bekijk eens het toerental van de motor waarin het euvel zich manifesteert als je de kans hebt i.p.v. de snelheid, dat zegt een stuk meer. Je koppeling is het niet want dan begint je auto vreselijk toeren te maken als je gas geeft en de kleppen staan hier eigenlijk ook los van.

Luchtmassameter al schoongemaakt?

misschien brandstofpomp - katalysator kadoek , gaat het managment lampje branden????

Guest
This topic is now closed to further replies.

• Create New...