Jump to content
  • Sign Up
johnmarlou

navigatie systeem

Recommended Posts

beste venga vrienden

ik heb in mijn venga uit 2014 het ingebouwde lg navi systeem 

2 weken geleden op vakantie geweest in frankrijk ,en raad eens het navi systeem werkt voor geen meter alles ging fout.

pas geleden een beurt laten doen met gratis update van het navi systeem, het is al mijn tweede systeem want het eerste is al na 2weken nadat ik de auto kreeg vervangen

nu lees ik op het internet dat er veel problemen zijn met deze systemen ,

dus mijn vraag is hebben jullie hier ook klachten over ?,en wat is er met jullie klachten mee gedaan 

en is er via kia geen ander systeem te krijgen , 

ik hoop op reacties van jullie hier over 

mvg j.leenders

Guest Warmentuuter

Balen dat je problemen hebt maar tot nu toe werkt onze navigatie prima. 

Ook met updaten gaat dat goed.

Dat updaten doet nu de dealer sinds vorig jaar.

Wel problemen met vocht in de achetruitrij camera.

Dat wordt met de beurt gerepareerd.

De venga is van 2011

Voorheen kom je ook kiezen voor een Pioneer navigatie.

Volgens mij waren daar juist veel problemen mee met bepaalde type.

Zie deze ook niet meer staan op de Kia site

Verder helpt het natuurlijk als je een klein meetje meer info geeft over je problemen. 'Het werkt voor geen meter' is zo algemeen ;)

hallo

even ter aanvulling, 

bij mijn vertrek naar frankrijk heb ik de plaats in het navi systeem ingevoerd,het systeem gaf toen al aan dat de afstand 100 km meer was (snelste) dan in werkelijkheid

na 2 uur rijden we zaten toen op de autoweg zei het systeem dat ik van de weg af moest en wou me toen terug laten rijden naar maastricht .

ik kon toen de route opnieuw invoeren maar steeds de melding terug naar maastricht  ,herberekenen duurde bijna een half uur ,daarna constant foute informatie 

we hebben toen de routeplanner van de gsm maar gebruikt die werkte wel

op de terug weg weer de route ingevoerd  toen gaf het wel de juiste km aan,maar bij de eerste rotonde gaf het systeem al aan om te keren ,daarna constant verkeerde informatie ,toen maar niet meer gebruikt

ik heb al contact opgenomen met de dealer  voor reparatie en of weer een nieuw systeem ,daarom ook de vraag of er geen andere systemen zijn voor de venga via de dealer 

gr john

Staat de instellingen goed? Tolwegen gebruiken? Anders kan hij omrijden om tolwegen te vermijden.

Met mijn Venga van 2012 (met fabrieks LG navigatie) ben ik 2 keer naar Zuidwest Frankrijk gereden via de tolwegen. Geen probleem met de routes. Wel kiezen voor de snelste route anders wordt je via binnenwegen gestuurd en duurt de rit een stuk langer. Je kunt maar heel beperkt (4) punten invoeren voor de routeplanning maar als je het slim doet kun je een route in etappes invoeren en controleren.

Verstuurd van mijn E2303

hallo

ten eerste bedankt voor jullie antwoorden.

bij het invoeren van de route heb ik de snelste optie ingevoerd ,bij het starten van de navigatie zegt de stem dat op deze route tolwegen voorkomen 

maar deze week de auto terug brengen naar de dealer kijken wat ze er aan kunnen doen ,na telefonisch contact werd er al gezegd dat het waarschijnlijk een nieuw systeem word ingezet .

dus maar even afwachten.

ik laat wel weten hoe het is afgelopen 

gr john

Instellingen navigatie moet er staan tolwegen gebruiken

Je moet dat zelf instellen. Geloof als je in de kaart onderaan klikt en opties kiest je het daar kan instellen.

Mocht het niet lukken ga ik deze avond foto trekken voor jou hoe het moet.

hallo

bedankt voor jullie antwoorden,ik heb net even gekeken tolwegen gebruiken staat aangevinkt

maar ook een bij  route zonder tolwegen werkt de navigatie niet goed,woensdag naar de dealer ,hij gaat een nieuwe aanvragen bij kia .

in ieder geval bedankt voor jullie antwoorden,het is toch echt heel fijn dat de leden hier elkaar helpen 

BEDANKT

gr john

• Like 1

Dan is hij echt stuk. Ben niet echt een voorstander van de ingebouwde navigatie maar hij heeft me mooi op de locatie in Italië gebracht. Had wel een Back-up Tom Tom meegenomen dat dan weer wel

Mijn systeem heeft het na een half jaar begeven, heeft 3 maanden geduurd om te vervangen dus 3 maanden geen GPS, muziek, achteruitrijcamera....ik gebruik vaak Sygic om mijn iPhone. Dit is in mijn ogen correcter dan de inbouw. Ik vind het ook een veel te simpel systeem en de refresh tijdens het rijden is triest. Ik ben geen voorstander van de af fabriek navi, het geluid daarentegen wat uit de radio komt, en dan vooral via iPod vind ik zeer goed. Dat is dan weer een plus punt!

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Ik heb er 3 inzitten .

De eerste 2 slecht, scherm kapot of niet meer opstarten.

Probleem was dat in begin veel problemen waren met de navigatie. De kapotte waren hersteld door Kia en gebruikt om de andere kapotte te vervangen. Zaten Russische adressen in. Straatje zonder einde. Bij de laatste was het een spiksplinternieuwe en sindsdien nooit meer problemen gehad.

hallo

vandaag bij de dealer geweest ,hij heeft een nieuwe besteld en het ligt aan kia of ik dezelfde krijg of een andere

dus maar even afwachten,ik hou jullie op de hoogte

gr john

hallo

gisteren een nieuw navigatiesysteem ingebouwd door mijn dealer,nu maar hopen dat deze wel goed werkt 

wel weer een lg maar ja ,misschien nu meer geluk 

gr john

helaas zes jaar met lg gegaan bea stuurde me alle kanten op nu een tom tom helaas stuk beter ik herken het probleem

Goede dag,

Heb mijn Venga nu een dikke twee jaar met de LG navigatie. Totaal geen problemen mee gehad. Frankrijk en Duitsland mee doorkruist. Heel soms iets raars, de afslag op een snelweg moeten verlaten om dan direct weer de snelweg op te moeten gaan. Gebeurde ook wel eens voorheen met een Garmin navigatie. Vorig jaar op een zondag in Duitsland, zeer druk op de weg, de file meldingen op radio vlogen je om de oren, Bea ook flink aan het tetteren dat er problemen waren op de route. Toch maar gewoon Bea haar gang laten gaan. Ben toen op snelwegen terecht gekomen dwars door het Ruhrgebied waarbij ik dacht dit gaat niet goed. Maar heb gewoon kunnen doorrijden zonder ook maar één minuut te hebben stilstaan. Vond dit echt een mirakel.

• Like 1

Gisteren terug gekomen uit Frankrijk. Navigatie werkte goed. Had de heenweg wel het laatste deel dat bea mij binnendoor stuurde. Bleek dat de navigatie wel op tolwegen stond, maar ook op korte route in plaats van snel. Na dat gewijzigd te hebben werkte het als een zonnetje  :-) . Ook tmc werkte goed, kreeg ook de meldingen bij Lyon, was alleen in dit geval geen alternatief voor handen. Gelukkig bleek het ook mee te vallen, nog geen 10 minuten vertraging. Heb het overigens in Nederland eerder wel meegemaakt dat ze met een goed alternatief kwam, dus werkt wel. Dus ben best tevreden met de LG, terwijl ik daarvoor met Tom Tom gewerkt heb. En ja, die had ook wel is rare routes, dat is geen enkele navigatie vreemd.

Morguhh,

ik ben van plan om in de toekomst mijn radio-unit te vervangen voor een touch-screen radio / navigatie systeem. 

Alleen is mijn vraag of jullie weten welke geschikt is voor mijn auto? Ik heb een Kia Pro Cee D uit 2010. 

Als ik de radio unit bekijk, is deze vervangbaar alleen weet de maten niet. Zal waarschijnlijk in het instructieboekje staan van de auto?

Alvast bedankt!

Morguhh,

ik ben van plan om in de toekomst mijn radio-unit te vervangen voor een touch-screen radio / navigatie systeem. 

Alleen is mijn vraag of jullie weten welke geschikt is voor mijn auto? Ik heb een Kia Pro Cee D uit 2010. 

Als ik de radio unit bekijk, is deze vervangbaar alleen weet de maten niet. Zal waarschijnlijk in het instructieboekje staan van de auto?

Alvast bedankt!

Zie topic http://www.kiaclub.nl/topic/18068-navigatie-voor-kia-pro-ceed-2010/  :wink:

hoi

het afgelopen weekend  weer de eerste keer het nieuwe navi systeem gebruikt,en werkte op een paar kleine details goed.

maar de  begeleidingsstem niet zeer onduidelijke uitspraak en maakt de zin niet af 

misschien ligt het aan mij en moet ik niet te veel zeuren ,en genoegen nemen met hoe dit systeem werkt, maar je mag er toch vanuit gaan dat dit systeem goed werkt ,bovendien je kunt geen andere stem instellen 

dus maar weer contact opgenomen met de dealer ,en deze zou de klacht doorsturen naar kia zelf,dus maar weer afwachten 

gr john

Ik denk dat je nu inderdaad begint te zeuren, wat verwacht je nu van Kia een nieuwe begeleidingsstem ? En ter verdediging van brabantse Bea, het is heel normaal dat wij brabanders onze zinnen niet af

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

• Like 2

je inderdaad een echte  brabander die niet weet dat op ieder ander navigatie systeem je kunt kiezen tussen verschillende stemmen 

maar ja Arjan ,dat jij brabantse Ba verdedigt zegt al genoeg ,volgende keer even nadenken voordat je iets zegt.

wij maken onze zinnen gewoon af 

Wat ik bedoel John is dat je dit had kunnen weten. Ik wist al voordat ik mijn gt kocht dat het geen top systeem is. Ik wist mede dankzij dit forum en een paar ceed rijders alles over bea en haar soms vreemde uitspraken en ook dat er geen keuze was voor een andere stem. Als er echt iets hapert moet je zeker naar de dealer blijven gaan, maar met de rest zul je moeten leren leven. O en John ik weet dat andere systemen wel meerdere stemmen ondersteunen ps ben zelf ook al met mijn tweede lg unit bezig en nog valt bea soms meer dan 10 min weg en blijft de navigatie soms hangen. Moet ik echt zoeken dan gaat de tomtom mee en voor de rest geniet ik van mijn gt.

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

oke Arjan

bedankt voor je toelichting ,misschien heb je inderdaad gelijk ,ik denk dat ik ook maar eens ga kijken voor een Tom tom voor alle zekerheid 

verder is de venga wel echt een fijne auto ,met een goede zit positie 

gr john