Jump to content
Erwin1987

Achterremblokken Kia rio uit 2013

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje namens mijn schoonouders, deze hebben een rio uit maart 2013 en zinnen het begin een aantal keer terug geweest om te zeggen dat de achterremblokken aanschaven.

Hier heeft de dealer( wassink-opgenoort Arnhem) er vet opgedaan en verder was er niks aan de hand zeiden ze.

Nu hebben ze een beurt laten uitvoeren en kwam de monteur vertellen dat de achterrem blokken versleten waren (42.000) km dit viel volgens de dealer niet in garantie of iets ook niet omdat ze al aantal keer terug waren geweest.

Nu leek het mij al onlogisch dat de achterremmen eerder op waren als de voorremmen maar oké. Ik wilde graag weten wat jullie er van dachten en of meer mensen de achterremblokken al zo vroeg( in mijn ogen) op hebben.

Mvg,

Erwin

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

ik heb net 40.000 op de teller staan en mijn achter blokken zijn nog als nieuw

hier 86000 km op de teller, remblokken nog niet versleten....

dus is het wel wat vroeg inderdaad.

kan zijn dat de blokken aanliepen waardoor ze sneller slijten?

Het ligt er ook aan waar je rijdt. (Snelweg of veel korte stukken).

Bij mij waren ook eerst de blokken achter versleten maar pas bij 120.000 km. De blokken voor bij 150.000.

Maar ik rijd dan ook voornamelijk snelweg.

Helaas vallen remblokken niet onder de garantie omdat deze door gebruik slijten en niet te wijten is aan een fabricagefout.

Bij mij ook de blokken vervangen op 132.000 kilometer.

Dus lijkt me wel erg snel.

Maar heb ook niet zo'n goede ervaringen met die dealer in arnhem.

Al is het de laatste tijd wel wat beter.

Dat van de blokken aanlopen zaten we inderdaad zelf ook aan te denken, en ze rijden inderdaad ook wel wat kleinere stukjes maar dan nog leek mij dat eerst de voorste blokken zouden slijten ik denk dat mijn schoonvader nog even contact opneemt met de dealer of Kia Nederland.

Bedankt voor de antwoorden.

Erwin

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Vandaag bij mij exact hetzelfde geconstateerd! Ben momenteel op vakantie in Duitsland, en hoorde heel af en toe een schavend geluid achter tijdens het remmen. Uit voorzorg even langs een Kia dealer gereden. Wat blijkt? Remblokken linksachter volledig tot op het metaal op! De remschijf was dermate beschadigd dat deze ook vervangen diende te worden. Rechtsachter totaal geen problemen met de remblokken of de schijf! Ook voor vrijwel geen slijtage,

Mijn Rio heeft slechts 54.000km gelopen en het verschil in slijtage links en rechts lijkt mij abnormaal. Heb daarom de vervangen onderdelen retour gevraagd zodat dit evt in Nederland onderzocht kan worden.

Heb een mail naar de dealer gestuurd, ben benieuwd naar de reactie!

Op de foto zie je de blokken van la en ra en de slijtage op de remschijf.

post-5847-0-55599000-1440008742_thumb.jpg

Ook ik heb soms last van een piepend geluid achter na het remmen lijkt het of de remblokken blijven hangen

Van de week heeft de dealer er een nieuwe klauw erop gezet probleem nog nie weg

Zit het probleem bij deze wagens misschien in het ESP? Aangezien één kant wel en de andere kant niet en/of achter wel en vóór niet versleten is? Het ESP zorgt er immers voor dat bij uitbreken de remdruk over de vier wielen verschillend kan zijn.....

Bij mij is vorige week de remklauw vervangen onder garantie. Verder is Kia Nederland bezig om te proberen om de garantie claim bij kia Duitsland neer te leggen. Onderhoudstarieven in Duitsland zijn beduidend hoger dan in Nederland. Mijn eis is de volledige factuur vergoed krijgen.

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

Bij mijn is 2 weken geleden de remklauw vervangen onder garantie probleem is helaas nog niet weg het lijkt nu links achter vandaan te komen dus we kunnen binnenkort weer terug na de dealer

De achterremmen lopen constant aan. Steeds zeggen ze dat er vuil in zit. Heb de auto al vier

jaar lang en constant schavend geluid achter. Denk toch dat het te maken heeft met de kwaliteit van het product.

• Like 1

Min rio had ook vast zittenden blokken achter bij een km stand 49.000.

En de dealer zei dat het geen garantie was.

Ik had nog een mail gestuurd naar Kia Nederland en daar werd ik ook zo het bos ingestuurd.

Ik haal nu elke jaar met het wisselen van de wielen van zomer naar winter de blokken eruit en maak ik de remklauw schoon.

Maar toch blijf ik het raar vinden.

het is en blijft een slijtage onderdeel, als je iemand hebt die veel remt ( ook al zeggen ze van niet ) slijten ze als een malle