Ga naar inhoud

Auto: Overige merken Alle modellen (2015)


Sandra DB

Aanbevolen Berichten

Auto: Overige merken Alle modellen (2015)

Eigenaar: Sandra DB

Toegevoegd Op: 15 augustus 2015 - 12:15

Korte Omschrijving: Mazda 2 - 1.5 Diesel met 105 pk.

Momenteel geen foto's beschikbaar door het vochtig weer hier.

Het voelt als thuis komen met deze wagen. Rijdt gewoon ZALIG en het gemiddeld verbruik is al gedaald naar 3.4l.

Nooit gehad met de Kia Rio. De materiale voelen niet "goedkoop" aan zoals bij de Kia Rio. Er zijn wel enkele minpuntjes kwa afwerking zoals de achterruitverwarmingdraden net ietsje mooier afdekken ipv van het zo bloot te laten.

Mijn score voor deze wagen momenteel na 170km gereden te hebben : 9/10.

Bekijk Voertuig

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 5 maanden later...

Na bijna 6m nog steeds super tevreden van mijn Mazda nog nooit in de garage gestaan met pech.

Dat was met de Kia Rio wel een totaal ander verhaal. Na een week stonden we er al mee terug in de garage met niet werkende stoplichten. Het begin van een lange hellendetocht die na 2j en 6 maand is stop gezet en de wagen verkocht. Nog geen seconde spijt van gehad.

Kia kan van Mazda hun aftersale nog heel veel leren en hoe de dealers met hun klanten moeten omgaan want die cursus wordt blijkbaar niet gegeven bij Kia!

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 2 jaar later...

Ondertussen heeft het 1ste ongelukje plaats gehad :(, wel niet in fout. Ik was in de file aan het aanschuiven en de persoon dacht even nog genoeg plaats te hebben om van rijvak te veranderen. Niet dus! Met als gevolg lakschade aan de achterbumper. Die hebben we dan maar ineens volledig in het wit laten spuiten :p. En terwijl heeft men ventje ook led plaatverlichting gemonteerd ;).


Terwijl ook een kofferspoiler besteld en in het wit laten doen. En terwijl we bezig zijn hebben we ook ineens een chiptuning laten uitvoeren en ben ik van 105pk naar 140pk gegaan. Ok geen bommetje op wielen maar ik voel het wel ;).

Heeft op bijna 3j tijd 34.000km op de teller staan en buiten de terugroepacties ( die KIA niet kent )en de onderhoudjes nog nooit in panne gestaan met deze auto. Nog alle dagen stap ik met veel plezier in mijn 2'tje i love my car :p.

Volledige witte bumper met kofferspoiler :

 

IMG_20170707_173956.jpg

aangepast door Sandra DB
Link naar reactie
Delen op andere sites


Mazda is een ondergeschoven kindje in de verkooptabellen. Helaas, want qua uiterlijk en betrouwbaarheid staat mazda hoog aangeschreven. Een mazda 3 in gtm trim lijkt me geweldig om te bezitten...

Nog veel fijne kilometers in je mazda!

  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Op 27-1-2016 om 17:12 zei Sandra DB:

Na bijna 6m nog steeds super tevreden van mijn Mazda nog nooit in de garage gestaan met pech.

Kia kan van Mazda hun aftersale nog heel veel leren en hoe de dealers met hun klanten moeten omgaan want die cursus wordt blijkbaar niet gegeven bij Kia!

Helaas andere ervaringen met Mazda.
Heb er 7 gehad, maar als de Mazda 3 eruit is komt er geen meer voor terug.
De laatste goede Mazda die ze hebben gemaakt is van voor 2008
Ik heb in 2008 een Mazda 6 2,5 HB GT-M gekocht en deze heeft meer bij de dealer gestaan dan dat ik er in heb gereden.
Van ellende de Mazda 6 in 2011 ingeruild voor mijn huidige Volvo V50. Deze heeft de dealer alleen voor zijn beurtjes gezien.
Mazda aftersale is heel erg slecht. Bij de Mazda viel op een rotonde de stuurbekrachtiging uit, was al een keer vervangen, wagen bij de dealer neergezet.
Na 2 dagen nog niets gehoord. Service man van de importeur had geen tijd om te komen kijken. Moest 3 dagen later met vakantie.
De huidige Mazda 3 2,0 GT-M uit 2007 heeft het uitstekend gedaan en deze gaat er nu na 11 jaar en ruim 206.000 km uit en daar komt een Kia voor terug. (mits het zaterdag naar wens gaat. ;-) )

Link naar reactie
Delen op andere sites


Weet wel dat Mazda jaren PSA motoren heeft gebruikt en daar alleen maar problemen mee heeft gekend.

De motor die nu in mijn 2 steekt heeft Mazda volledig nieuw ontwikkeld. De samenwerking met PSA hebben ze omwille van alle problemen stopgezet.

Link naar reactie
Delen op andere sites


PSA :hammer: snap niet dat daar nog fabrikanten mee samenwerken. Tot 10 jaar geleden was het vrij redelijk maar daarna is de franse slag er in gekomen, voor mij geen franse auto. Zelfde voor de vw-groep, die rommel zit zelfs nog op de duurste auto's binnen het merk verstopt. Je betaalt bij een porsche en audi enkel voor de naam en de bekleding. Na de garantie is het helemaal mis en dan de pech hebben met een pon-dealer :rolleyes:

Link naar reactie
Delen op andere sites


Moet wel eerlijk bekennen dat ik met de eerste Citroën C3 heb gereden en die beviel mij ook ontzettend.

Heb trouwens als gehoord dat ze tegenwoordig benzinemotors van Toyota zouden gebruiken bij Citroën.

Als ik de mensen hoor die Kia of Hyundai rijden dan klagen er toch heel veel over de koppeling. Nog geen 100.000km en ze is al aan vervanging toe dit is niet normaal!

aangepast door Sandra DB
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 1 maand later...

Vandaag heeft mijn vriend een Subwoofer met versterker in de Mazda geplaatst met een high low filter.

We vinden het resultaat kwa bas niet echt schitterend. Een aparte RCA aansluitingen op een radio met Sub uitgang gaf een beter resultaat in het verleden. Maar we zullen met de minder bas leren leven. 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 4 maanden later...
  • 1 maand later...
  • 1 jaar later...

Vorige maand beslist om deze weg te doen en de nieuwe Toyota Yaris hybride te bestellen in de kleur urban blue. Levering zou voorzien zijn half november - december. Maar door de huidige omstandigheden ( Corona ) is het allemaal niet zo zeker meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 5 maanden later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...