cee'd GT maximaal koppel voor koppeling? (tuning)
2 2

10 berichten in deze discussie

crocky    0

Beste forumleden,

Ik ben van plan om mijn Cee'd GT te laten chiptunen. Echter is stage 2 (chip + uitlaat) nog niet door bekende tuners uitgevoerd. Zij bieden mij dit wel aan. Aangezien er zo weinig ervaring is in stage 2 ben ik wat bang voor het koppel dat de koppeling gaat aankunnen op langere termijn. Heeft iemand een idee wat het maximaal belastbaar koppel is voor de koppeling?

Alvast bedankt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
The maus    3

Dat ligt aan de hoeveelheid koppel meer je krijg alleen chip tuning leverd zo rond de 50 nm meer is voor de koppeling geen enkel probleem

De uitlaat dat ligt er aan wat voor kat er onderkomt te liggen

Ik ben er nieuwsgierig wat het resultaat

Grt the maus

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
arjan gt    358

Ik zou me om die koppeling geen zorgen maken, maar kijk maar goed naar de software die ze er gaan opzetten das veel belangrijker.

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Da_JoJo    8

de 600nm moet ie wel redden hoor. zou me wat arjen en warmentuter zegge meer druk maken over de software en de garantie die door de ecu en stage 2 aanpassing compleet vervalt voor de hele aandrijflijn/motor/electronisch/remmen deel. dus zo ongeveer alles op t plaatwerk na.  imho kan je er beter een piggyback op zetten van vtune, werkt ook en scheelt hoop ellende.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Diuz    2

Iemand ervaring met een Piggy Back bij een Cee'd (SW) van 2014, 1.6 GDI 135 PK? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
theomonika    627
Op ‎9‎-‎10‎-‎2015 om 17:42 zei Da_JoJo:

de 600nm moet ie wel redden hoor. zou me wat arjen en warmentuter zegge meer druk maken over de software en de garantie die door de ecu en stage 2 aanpassing compleet vervalt voor de hele aandrijflijn/motor/electronisch/remmen deel. dus zo ongeveer alles op t plaatwerk na.  imho kan je er beter een piggyback op zetten van vtune, werkt ook en scheelt hoop ellende.

met een een piggyback ben je ook de garantie kwijt

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
crocky    0

Ik had deze post voor een vriend gemaakt. Hij is uiteindelijk stage 1 met mapping op de ECU zelf, dus geen powerbox. Draait 240pk en 380Nm. Na 40.000 km nog steeds geen problemen. Zelfs met zijn niet-standaard uitlaat heeft Kia dit nog steeds niet ontdekt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Da_JoJo    8

met een piggyback ben je niet de garantie kwijt. bevestigd door kia garage zowel als kia nederland. vanwege het feit dat je alleen iets ertussen zet wat on-the-fly waardes van het gaspedaal en verbranding veranderd en dus niets fysiek in de ECU of boordcomputer zelf.. dit zou neerkomen op dat je niet je toeren in het rood mag jagen omdat je de motor dan moedwillig sloopt. onzin dus.

met een ECU mapping ben je dat wel gezien je dan de beveiligingscode van de ECU moet kraken/hacken en vervolgens aanpassingen aan de software maakt, wat expliciet in de garantie voorwaarden staat vermeld dat je daarmee je garantie ongeldig maakt voor alles wat er aan hangt. maw je hele motorsysteem incl boordcomputer, ECU, versnellingsbak en drivetrain.

let wel dat ze toch wel achter komen als het moet gezien de ECU mapping is uitgevoerd en de beveiling daardoor niet intact is gebleven (net als bij bv een samsung telefoon word er een bitje gezet dat het systeem is aangepast, waar je niks aan kan veranderen gezien het van buitenaf niet beschrijfbaar is).

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
2 2