Ga naar inhoud

ik en mijn rio 2003 sedan


brouwer2001

Aanbevolen Berichten

hallo,

ik ben Ronald en van plan om mijn Kia Rio RS sedan uit 2003 wat meer op te pimpen.

de rio die ik jongsleden heb gekocht is groen metakllic met een 1.3 motor het gaat wel om het nieuwe type. ik kon hem bij de orginele dealer kopen met maar 40000 gelopen dus eigenlijk net ingereden. omdat het een kale uitvoering is wil ik er zelf nog het 1 en ander aan gaan doen.

wat ik hier gelezen heb en wat ik zelf graag wil zal ik de komende maanden gaan uitvoeren als het finacieel dan ook uit komt :clap:

wat wil ik er nog graag aan doen:

  1. middenarm steun
  2. afstand bediening op de cv in combi met alarm en op afstand starten
  3. lichtmetalen wielen
  4. speakers vervangen voor betere exemplare
  5. ramen tinten / beplakken
  6. chrome acenten aanbrengen zoals ruitensproeiers, nummerplaat enz
  7. parkeer sensoren

dus voorlopig nog genoeg te doen :whistling:

ga nog even uit zoeken hoe ik afbeeldingen kan plaatsen dan zal ik ook wat foto's plaatsen.

hopelij toe aan de volgende kia dag.

groet ronald

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 63
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geposte Afbeeldingen

zo het eerste punt is gekocht een alarm met cv bediening.

tevens kan ik hiermee de auto vanaf binnen starten heb dan een lekkere warme auto in de winter. moet alleen kijken of dit werk met de startonderbreker. anders moet ik de remote uit de sleutel halen en dicht in de buurt van het contact plaatsen zoadt die hem altjd pakt.

bij dit alarm zit een 2way zenders bij zodat je kan zien wat er gebeurt in de auto en tevens kan je alarm via de afstand bediening laten afgaan terwijl de motor loopt en deze dan dus zal uitgaan als die gestolen zou worden. maar eerst maar inbouwen wat volgens mij nog een aardige klus gaat worden. maar het houdt je van de straat.

gr ronald

Link naar reactie
Delen op andere sites


zo het eerste punt is gekocht een alarm met cv bediening.

tevens kan ik hiermee de auto vanaf binnen starten heb dan een lekkere warme auto in de winter. moet alleen kijken of dit werk met de startonderbreker. anders moet ik de remote uit de sleutel halen en dicht in de buurt van het contact plaatsen zoadt die hem altjd pakt.

bij dit alarm zit een 2way zenders bij zodat je kan zien wat er gebeurt in de auto en tevens kan je alarm via de afstand bediening laten afgaan terwijl de motor loopt en deze dan dus zal uitgaan als die gestolen zou worden. maar eerst maar inbouwen wat volgens mij nog een aardige klus gaat worden. maar het houdt je van de straat.

gr ronald

De chip uit de sleutel dicht bij het contact plaatsen lijkt me geen praktisch plan en weet ook niet of jouw verzekeraar dat een leuk plan lijkt.

Ook al heb je dan een alarm in je auto, door die chip bij de startonderbreker te monteren haal je eigenlijk de werking van de startonderbreker onderuit...

Een warme auto in de winter is leuk, maar waarom dan geen standverwarming laten inbouwen?? Van mijn broer heb ik al eens vernomen dat dit bij vrijwel elke auto in te bouwen zou zijn, maar hoe, wat en waar heb ik geen idee.

Als jij in de winter vanuit in huis de auto wilt starten, zul je em dus in zijn vrij moeten zetten, en op de handrem... Da's lekker, met vorst! Na een nacht vorst over een aangetrokken handrem is het maar de vraag of die los komt. Sta je dan, met een verwarmde auto, die dus niet weg komt...

Of zie ik het nu verkeerd??

Groeten,

Peter

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je hebt inderdaad gelijk. In de winter raden wij klanten ook aan om de wagen te parkeren in de eerste versnelling en zonder de handrem. Dit omdat de auto dan gewoon op z'n plaats blijft, en je 's ochtends de zekerheid hebt dat je auto in elk geval kan rollen (starten is een tweede natuurlijk, dat heeft verder niks met je handrem te maken :P )

Echter, opzich als je interieur flink verwarmd is, en tegen de tijd dat dat zo is geeft je uitlaat ook de nodige warmte af, zal het wat betreft die vastgevroren handrem ook wel meevallen.

Een standkachel is inderdaad in de meeste auto's in te bouwen, maar daar heb je wel een sterke accu voor nodig, en mijn ervaring leert dat de accu's die standaard in de Rio's gemonteerd zitten, niet echt van topkwaliteit zijn (mijn 3e zit er ondertussen aan te komen..).

Link naar reactie
Delen op andere sites


in ieder geval bedank voor de tips en zal dit ook eerst eens rustig overdenken. zelf ben ik ook geen voorstander om de zender in de auto te plaatsen.

dus ik ga eerst zorgen dat de rest werkt dan ga ik mij eigen hier over verder druk maken, ik denk dat ik het achter wegen laat.

peter is het makkelijker om eerst een mal te knippen van de zijruiten en de folie eerst uit te knippen of heb jij het vanaf de rol gedaan

bedank weer ronald

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 2 weken later...

ik wil mijn speakers in de auto vervangen voor betere zijn er mensen die deze al hebben vervangen en wat zij er in hebben geplaatst.

zelf wil ik achterin (sedan) iets van jbl of infinity plaatsen of eventueel een compo setje. ik heb begrepen dat de inbouwmaat 16,5 cm is. weet iemand wat de deur maat is van de rio? zit hier ook 16,5 of kleiner.

hopelijk wordt het geluid hier een stuk beter van zonder dat je hier iets van ziet.

alvast bedank

ronald

Link naar reactie
Delen op andere sites


Peter is het makkelijker om eerst een mal te knippen van de zijruiten en de folie eerst uit te knippen of heb jij het vanaf de rol gedaan

bedank weer ronald

Hoi Ronald,

ik heb zelf de rol folie mee naar de auto genomen, gekeken welke kant de folie en welke de transparante beschermlaag is (die moet je aan de buitenkant houden, die beschermfolie, anders maak je tegengestelde folie ;) )

Dan plak ik met 2 plakbandjes de folie vast, over de randen van de ruit die je wilt gaan beplakken en hou er aan alle kanten (behalve de onderkant) een 2 cm bij over. De onderkant moet je gewoon zo veel mogelijk over houden. Geen hele rol natuurlijk, maar hoe meer je over houd, hoe kleiner de kans op kieren.

Dan ga je langs het rubber (of op het rubber, maar wel voorzichtig) de folie op maat snijden.

Als je dat hebt gedaan haal je de bekleding van je portier eraf, zet je het raam open zodat je de bovenste rand kunt doen, maakt het raam met sop zeiknat.

Dan op een tafel de folie met 1

Link naar reactie
Delen op andere sites


ik wil mijn speakers in de auto vervangen voor betere zijn er mensen die deze al hebben vervangen en wat zij er in hebben geplaatst.

zelf wil ik achterin (sedan) iets van jbl of infinity plaatsen of eventueel een compo setje. ik heb begrepen dat de inbouwmaat 16,5 cm is. weet iemand wat de deur maat is van de rio? zit hier ook 16,5 of kleiner.

hopelijk wordt het geluid hier een stuk beter van zonder dat je hier iets van ziet.

alvast bedank

ronald

De maten heb ik geen idee, maar ik zit wel te denken aan pioneer of JBL luidsprekers..

Bij mij staan de luidsprekers (nog) op een laag pitje, maar zal wel met jou mee gluren, wie weet motiveert het mij...

Groeten,

Peter

Link naar reactie
Delen op andere sites


bedank voor de uitleg peter.

ik ga er binnenkort aan beginnen om de ramen te beplakken.

ik ga eerst uitzoeken wat voor speakers ik kan plaatsen en wat het geluid wordt. ik wil er geen boem box van maken eventueel een versteker als het geluid mij niet aanstaat als ik ze er in heb gezet.

ik laat je het weten hoe het gaat en welke type speakers je kan plaatsen en waar.

gr ronald

Link naar reactie
Delen op andere sites


ik wil mijn speakers in de auto vervangen voor betere zijn er mensen die deze al hebben vervangen en wat zij er in hebben geplaatst.

zelf wil ik achterin (sedan) iets van jbl of infinity plaatsen of eventueel een compo setje. ik heb begrepen dat de inbouwmaat 16,5 cm is. weet iemand wat de deur maat is van de rio? zit hier ook 16,5 of kleiner.

hopelijk wordt het geluid hier een stuk beter van zonder dat je hier iets van ziet.

alvast bedank

ronald

JBL en Infinity zijn totaal verschillende merken.

JBL gaat hard en klinkt erg schel, Infinity klinkt iets warmer

Mijn advies: ga je eigen eerst heel goed ori

aangepast door Tazteam
Link naar reactie
Delen op andere sites


afgelopen weekend eens lekker gestoeit met de folie voor de ramen en het zit er nu op, alleen nog de zij ruiten ik heb folie gebruikt met 35% waarde waardoor het niet heel erg donker is het zit er redelijk op en mogelijk wordt het weer eens verwijderd om het nog beter er op te krijgen.

er zitten nog enkele blaasjes onder vooral bij de lastige hoekjes.

tevens heb ik ook 2 setjes speakers gekocht / overgenomen van een vriend van mij. deze gaan in ieder geval in de hoedenplank.

het andere setje gaat misschien of in de deur of in de verkoop.

het gaat om speakers van Fusion Encounter compo setje 16,5cm bass'mid en losse tweeters met filter.

hopelijk levert het voor mij het gewenste effect ik laat het nog horen.

groet ronald

post-1113-1297852789,92_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


vandaag de hoedenplank verwijderd van mijn auto om zo bij de speakers te verwijderen en nieuwe te plaatsen. helaas zijn mijn eerste speakers toch niet voor mij bestemd geweest want ze zijn bij inbraak bij mijn vriend gestolen.

ik heb nu speakers besteld van lanzar het gaat om een compo set tevens heb ik een jensen versterker gekocht van 2 x 150 watt.

maar nu eerst alles verwijderd om een poging te wagen om het achterraam te beplakken en omdat dat met veel sopwater gepaart gaat wil ik alles eerst weg hebben.

speciaal voor peter de hoedenplank is te verwijderen door eerst alle grijze doordruk pinnetjes aan de binnen zijde kofferbak terug te duwen, dan de 2 moeren van het 3de remlicht en den de pinnen waar deze moeren op zitten. je moet de gehele bank verwijderen, 5 bouten in totaal, dan komen er op de kopse kant nog 4 drukpinnetjes die je er ook uit moet halen dan kun je de plank verwijderen en is alles berijkbaar. met een beetje geduld is het zo voor elkaar.

ook heb ik de 3 isofix beugels verwijderd aan de bovenkant in de 2 buitenste komen i.p.v. de gaten nu tweeters in te zitten. de middelste komt weer terug omdat ik daar een zitje in gaat zetten met isofix.

post-1113-1297852790,66_thumb.jpg

post-1113-1297852791,02_thumb.jpg

post-1113-1297852791,23_thumb.jpg

aangepast door brouwer2001
Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi Ronald,

De hele leuning van de achterbank verwijderen.. daar was ik dus al bang voor...

Weet niet of ik er dan ooit aan zal gaan beginnen.. een hele rugleuning uitbouwen om 2 speakers aan te passen, die niet eens kapot zijn en een redelijk goed geluid geven vind ik dan eigenlijk een beetje zonde van de tijd en moeite...

Wie weet...

Ben benieuwd hoe jouw achterruit gaat uitpakken... volgens de monteur van dat bedrijf die het bij mij hebben gedaan gaat het niet met de folie die ik op de zijruiten heb, omdat die van een lagere kwaliteit is...

Daarnaast is de achterruit van de Rio Sedan

Link naar reactie
Delen op andere sites


gister nieuwe speakers ingebouwd, ik was van plan om lanzar set te plaatsen en deze naar mij te laten versturen. toch voor gekozen om te gaan halen en live te luisteren. ik was blij dit gedaan te hebben want deze speakers konden mij niet bekoren.

ik heb nu een compo set van magnat aangeschaft en ingebouwd.

nu spelen de speakers nog via de autoradio (wat een verschil) maar van de week komt er nog een versterker in van jensen van 2x150watt (hopelijk nog veel meer verschil).

later meer.

groet ronald

Link naar reactie
Delen op andere sites


ha peter,

de maat klopt alleen moest ik wel de rand nog een klein beetje naar binnen buigen om het perfect te laten passen.

ik heb er wel op gelet dat de speakers een rand hadden waar meerdere schroefgaten in kunnen, want de orginelen speakers zitten met 3 schroeven vast en om nieuwe gaten te maken is een heel lastig karwei wat van uit de kofferbak moet gebeuren. mocht je nieuwe speakers willen plaatsen ga eerst passen er zit een beugel van de kofferbakklep voor het gat waardoor niet elke speaker in het gat kan.

voor de rest heb ik niks hoeven aanpassen dus eigenlijk vrij snel er mee klaar. alleen de speakerstekker moeten vervangen omdat kia hier een vaste stekker vooor gebruikt.

de folie op de achterruit is een heeeeeeeeeeeeeeeeele klus, die ik dan ook met de tijd gaat uitbesteden. ik heb er een tijd mee gestoeid maar is niet normaal er op te krijgen.

gr ronald

aangepast door brouwer2001
Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




×
×
  • Nieuwe Aanmaken...