ik en mijn rio 2003 sedan
3 3

64 berichten in deze discussie

yep ben ook met de fohn bezig geweest maar nog is het bijna geen doen.

alles plakt aan elkaar en gaat dubbel zitten door de rondingen.

als je alleen al de speakers vervangt heb je al een heel wat beter geluid als de mijne. bij mij zaten er speakers in met een magneet van ongeveer 3 cm doorsnee. misschien dat er in het wat latere type betere zijn gemonteerd.

groet ronald

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

ben vandaag bezig geweest met het inbouwen van een afstabdbediening op de bestande cv.

helaas moest ik stoppen omdat ik volgens mij alle soorten aansluitingen heb gemaakt die er zijn.

maar werken ho maar. vraag voorgelegt op het spy forum hopelijk dat zei nog ideeen hebben en ik het toch aan de gang krijg.

groet ronald

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

het is dan toch nog gelukt om alles te laten werken met de afstandbedieningen alles werkt nu naar behoren.

voor de mensen die dit ook willen doen dan moet je van de 4 draden die naar de stelmotor gaan de geel/rode doorknippen en dan aansluiten via het schema wat bijgevoegd is. de draad is te vinden in de kabelboom die uit je deur komt deze is bekleed met stof daar zit de kabel in.

mocht ik de richting aanwijzers gevonden hebben zal ik het ook vermelden.

hopelijk kan iemand er wat mee.

groet ronald

1229-universele-centrale-vergrendeling-met-afstandbediening.html

bewerkt door brouwer2001

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

gisteren bezig geweest met het inbouwen van de versterker en alles werkt nu naar behoren.

nu een heerlijke volle bas ook bij een lager geluidsniveau en toch besloten om ook de deurspeakers te vervangen en te versterken deze vallen nu in het niet bij de achterspeakers.

zal binnenekort wel een foto maken van het spul

groet ronald

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

mocht ik de richting aanwijzers gevonden hebben zal ik het ook vermelden.

groet ronald

Hoi Ronald,

Wat ben je dan van plan met de richtingaanwijzers, als ik vragen mag??

Ik heb jou daar niet eerder over gehoord, dus ben benieuwd... (of zie ik soms iets over het hoofd?)

Blij te horen dat de inbouw overigens is gelukt!

Ben best benieuwd naar jouw ride.. Misschien een idee om elkaar eens te treffen op de meeting in Asten op zondag 24 mei?

Groeten,

Peter

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

ha peter,

de knipperlichten staan nog op een laag pitje wil er van de zomer eens kijken of ze er uit komen en welke bevestiging er op zit.

ik ga eerst nog een parkeersensoren plaatsen en een armsteun en de speakers voor aanpassen incl versterker.

op het ogenblik heb ik mijn zinnen gezet op lichtmetaal maar helaas is het finacieel nog niet haalbaar. mogelijk kan ik een gebruikt setj eovernemen van een collega.

24 mei gaat helaas niet lukken want de baas wil dat ik dan aanwezig ben :twisted:.

groet ronald

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

vandaag met de pride bezig geweest en daar een nieuwe kofferbak klep er in gezet deze was aan de onderrand al erg verroest en kan via de demontagebedrijf een klep op de juiste kleur krijgen voor 50 euries.

helaas was het een auto met voorschade dus geen motorkap in dezelfde kleur. heb cia de onderdelen lijn een uitvraag gedaan voor een motorkap in deze kleur en zonder roest.

vrouw ook weer blij met een weer wat beter uitziende pride die overgens nog prima rijdt.

groet ronald

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

was even stil vanaf mijn zijde door erge drukte in de werksfeer.

maar aan de rio is nog niks gedaan maar moet weer wat gaan doen met de tijd.

maar de pride staat er weer netjes bij zoals eerder vermeld een andere kofferbak klep vervangen en deze week de motorkap eraf gehaald en een andere kap op de kop weten te tikken in de goede kleur.

zelf de deuren onder handen genomen en de roest duivel te lijf gegaan met flink schuren en plamuren. vandaag ff lekker met de spuitbus inj de weer geweest en hij staat er in ieder geval weer redelijk bij.

van de week wordt de auto geheel gepolijst om alles weer op de goede kleur te krijgen.

de auto staat er weer in 1 kleur bij zonder roest.

als dit weer klaar is gaan we weer verder mer de rio.

groet ronald

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

bij deze een foto van de pride.

post-1113-1297852794,2_thumb.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik ben van het weekend bezig geweest om de foei lelijke zij knipperlicht lampjes te proberen te vervangen. eerst eens bij de automatrialen winkel geweest en daar hebben ze een groot assortiement aan lichtjes liggen, maar toen ik de knipperlichten uit de rio wou halen zag ik een gat waar volgens mij een complete koplampunit in kan :-P.

aangezien deze aansluiting niet in het assortiment zit heb ik besloten om dan de lampen maar te laten zitten en deze met achterlicht zwart donker te spuiten zodat deze minder opvallen. als ik het gedaan heb zal ik er een foto van maken.

groet ronald

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi Ronald,

Daar had ik je van te voren voor kunnen waarschuwen. Ik heb dat idee ook al eens gehad (zie mijn dagboek?!?) en stuitte tegen precies het zelfde.

En om nou OF een heel nieuw voorscherm te kopen, of van dit voorscherm het gat dicht te laten lassen...

Vond beide eigenlijk g

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

heb net dagrijverlichting besteld in led strips.

ik wil deze inbouwen in het paneel waar bij de luxere type's de mistlampen zitten.

dus dat wordt lekker knutselen ik wil er 2 strips van 24 stuks per kant er in doen.

even een foto bijgevoegd waar ik ze wil hebben en met witte puntjes ongeveer her effect gecreerd.

word een leuk weekend lol

groet ronald

post-1113-1297852798,67_thumb.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zozo, da's wel weer een leuk projectje!

Ik zelf zal geen dagrijlichten nemen in mijn auto. Vind het zelf niet nodig om in te bouwen..

Heb zelf al LED stadslicht pitjes en dan het Xenon licht.

Wat ik wel nog wil gaan proberen te doen, is kijken of ik de breedstralers ook in Xenon of Xenon look kan gaan uitvoeren...

Maar goed, ik ben reuze benieuwd! Je weet het inmiddels... Foto's??

Overigens: Maak je ook foto's van de inbouw van het spul? Altijd interessant en mogelijk leerzaam...!

Groeten,

Peter

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik zal tijdens het knutselen wat foto's te maken van de vordering.

er moet ook nog xenon in komen incl andere stadslichtjes.

groet ronald

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben benieuwd!!

Sowieso ben ik ook benieuwd naar jouw Xenon kit en hoe die uiteindelijk ingebouwd zal worden / zitten.

Welke Xenon heb je gekozen? 8000K?

Groeten,

Peter

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

hoi peter, zelf heb ik mijn zinne gezet op 6000k, waarom weer ik ook niet precies. lol.

ik ben vandaag bezig geweest met ledstrips als dagrijverlichting in mijn niet gebruikte mislamp plaats. het is best nog een hele klus om de led strips op de juiste plek te krijgen en houden. na een beetje puzzelen want ik wil er 2 strips in kwijt. het is redelijk gelukt en geeft een boel licht. ik moet de andere zijde nog doen en dan nog de juiste bekabeling er bij plaatsen zodat de lampen uit gaan als de verlichting aan gaat.

later meer.

gr ronald

post-1113-1297852799,01_thumb.jpg

post-1113-1297852799,32_thumb.jpg

post-1113-1297852799,63_thumb.jpg

post-1113-1297852800,04_thumb.jpg

post-1113-1297852800,29_thumb.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

zo de tweede zit er ook weer in. in totaal zitten er 48 led's per kant in.

nu wachten tot mijn xenon binnen is dan is de voorkant klaar.

ik wil nog op zoek gaan naar een paar goedkopen achterlichten om deze te veranderen naar eigen keuze, maar dat duurt nog wel even.

post-1113-1297852801,08_thumb.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

vandaag 2 pilot led stadsverlichting geplaats met 13 led's per lampje en tevens mijn xenon kit besteld het is een set van 8000k geworden. als die binnen is zal ik er een paar foto's van plaatsen.

gr ronald

bewerkt door brouwer2001

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

bij deze een foto van de stadsverlichting.

post-1113-1297852801,31_thumb.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

van het weekend ook xenon ingebouwd van 8000k dus nu een lekkere bak licht.

gr ronald

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

gisteren iemand tegen de auto aan gezeten met als gevolg een heleboel krassen op de achter bumper links achter en een deukje net boven de bumper. zoals altijd heeft de dader weer eens geen briefje achter gelaten.

dus moet ik maar eens gaan informeren wat alles gaat kosten en of dit eventueel bij de verzekering te verhalen is. ik ben wa+ verzekerd dus niet all risk. hopelijk kan ik wat met het waarborgfonds.

gr ronald

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
gisteren iemand tegen de auto aan gezeten met als gevolg een heleboel krassen op de achter bumper links achter en een deukje net boven de bumper. zoals altijd heeft de dader weer eens geen briefje achter gelaten.

dus moet ik maar eens gaan informeren wat alles gaat kosten en of dit eventueel bij de verzekering te verhalen is. ik ben wa+ verzekerd dus niet all risk. hopelijk kan ik wat met het waarborgfonds.

gr ronald

Nou da's dan ook lekker zeg!!!

Knap balen! Wellicht heeft de dader het zelf niet eens bewust gemerkt, maar daar heb ik een erg hard hoofd in.

Waarborg fonds moet je minimaal 2 getuigen hebben, die kunnen aantonen dat jij jouw auto daar hebt geparkeerd zonder de betreffende schade. Getuigen mogen g

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Niet te geloven in een land waar bijna iedereen tegen alles verzekerd is.

Dat er toch nog mensen zijn die gewoon wegrijden na een aanrijding.

Zijn ook nog meestal van het soort als het hun zelf gebeurd schreeuwen ze het van de daken.

Blijf positief Ronald dan komt het vanzelf wel weer goed.

Maar het blijft klote.

Groetjes,

relena

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

positief ben en blijf ik altijd relena.

het is kl*te dat het gebeurt is maar je kan het toch niet terug draaien.

hopelijk heb die gast nog ewen paar nachten last van schuldgevoel en kan hij niet slapen :-P.

ik ga binnenkort eens kijken wat het kost om het te laten maken.

ga eerst eens kijken voor een midden arm steun voor in de auto er worden diversen aangeboden en ik had zelf al een goedkope van halfords in gehad maar daar brak de klep na enkele tijd al van af.

ga eens kijken wat er aangeboden wordt. iemand ervaring in armsteunen dan hoor ik het graag.

groet ronald

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
3 3