Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  
hyd

Voicecontrol versus iPhone

Aanbevolen berichten

Kia Venga en werking iPhone 6

Ben sinds 3 weken eigenaar van een nieuwe Venga, niet het allerlaatste type. Een comfortabele, stille en fijne kleine grote auto. Een tevreden rijder dus, maar… Dat voicecontrole systeem daar krijg ik groene bulten van. Tenminste als ik mijn iPhone 6 met originele Kia en Apple snoertjes aansluit op het autonavigatiesysteem werken de navolgende zaken niet of vreemd:

• bij contactsleutel op contact dan moet ik veelal opnieuw verbinding maken met het systeem. Soms maakt hij uit zichzelf de verbinding, maar vaak moet ik op de iPhone opnieuw verbinding maken. Lastig en zeker als je rijdt en dit ontdekt. Dit gebeurt zowel via de snoerverbinding en ook zonder, dus via BT;
  • wil ik via voicecontrol bellen, dan spreek ik in: “telefoonboek” en dan wordt gevraagd: “naam ingaven of zeg volgende pagina”. Wat je ook zegt, je eindigt altijd op het eerste adres van de lijst. Roep je: “volgende pagina”, dat ben je 5 adressen verder. Moet je bij Willemse zijn dan ben je even bezig, maar uiteindelijk kom je er dan wel, maar heb je zo’n 230 adressen dan duurt dat veel te lang. Het werkt wel als ik roep: “zoeken op naam” en dan “willemse" intyp en dan zeg bel Willemse Jantje;
  • als de iPhone via het snoer is aangesloten dan zie je dat die een nummer afspeelt maar dat er geen geluid afgegeven wordt en zeker weten dat ik het geluid aan heb staan. Soms speelt die het wel af en dan speelt die alleen de 4 nummers af die in het scherm staan en herhaalt dit dan, ik kan dan ook niet met het schuifpaneel naar beneden komen om verder in die lijst te komen.Via BT heb ik wel geluid maar kan dan niet kiezen welke afspeellijst ik wil laten spelen. Is op te lossen om dit eerst op je iPhone in te stellen;
  • Trouwens als ik Siri van iPhone gebruik dan werkt alles perfect, maar dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn van het Kia-autonavigatie systeem en is ook lastig om onder het rijden je iPhone te pakken en de home-knop in te drukken om Siri het werk te laten doen.

Mijn Kia-dealer heeft er ook naar gekeken en serieus meegedacht, maar ziet geen oplossingen. Vanwege een autoshow hebben ze het druk en na de show gaan we verder kijken. Maar misschien weet iemand van het forum een oplossing, want kennelijk zien we wat over het hoofd, want ik kan me niet voorstellen dat ze zo’n fijne auto niet werkt met een iPhone.

Henk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Log in om dit te volgen