Jump to content
  • Sign Up
timelezz

Originele KIA LG Navigatie start op in windows

Recommended Posts

Beste Forumleden,

Bij mijn KIA Venga van 2010 heeft nog nooit een softwareupdate plaatsgevonden.

De versie die er op stond was uit mijn hoofd 4.6.2.

Nu had ik gelezen op de updatepagina van KIA dat je onder versie 5.1.3 naar de garage moet voor een update.

Bij de garage mocht ik een stick gebruiken om naar versie 5.1.3 te gaan om vervolgens te updaten naar 7.5.8

Tijdens de update kwam er opeens een windows venster met foutmelding dat ik opnieuw moest opstarten.

Na de accupool los te hebben gehaald start de LG navigatie enkel nog op in windows en af en toe komt het rode KIA opstartscherm in beeld.

Volgens de garage is het systeem nu defect en de garantie op de navigatieunit is verlopen.

Weet iemand een manier hoe ik het systeem kan herstellen zodat de LG radio weer in de " KIA navigatieomgeving" komt?

Alvast bedankt

Guest Warmentuuter

Als een update verkeerd gaat dan kan je zelf niet veel meer doen. 

Voorheen kon je ook zelf de updates van de Kia website afhalen.

Alleen daar is Kia mee gestopt omdat het vaak verkeerd ging en is men een actie gestart om tegen een gering bedrag zeven jaar lang je LG navigatie te laten updaten bij de dealer.

De veel gemaakte fout was dat men niet de motor liet draaien en stopte de radio/navigatie na 5 minuten en dus ook het update proces.

En dan krijg je het Windows scherm met de foutmelding.

De dealer kan  nu de navigatie eruit halen en opsturen naar de importeur om nieuwe software er op te laten zetten.

Over dit onderwerp is al veel geschreven op het forum.

Er zit idd maar twee of drie garantie op je navigatie dus je garantie is verlopen.

Je kan het proberen of de dealer nog wat voor je kan betekenen. 

Als windows opstart is ie iig noet stuk.

waarschijnlijk is er iets corrupt geraakt waardoor de 'kia schil' niet start.

Heb je al geprobeerd om de update nogmaals uit te voeren?

Ik heb zelf geen LG nav dus kan niet voor je 'prutsen'.

Maar meen me te herinneren hier ergens een topic gelezen te hebben over het customizen van de LG navi. Daar kun je vast meer info vinden over het herstellen.

Ik heb begrepen dat 5.1.3 zelfs een call vanuit Kia was dat dit uitgevoerd kon worden ik heb het destijds bij mijn oude cee'd ook gehad. Toen vertelde de garage mij dat de software die er opstond inderdaad voor prblemen kon zorgen dat dit een verplichte actie was vanuit Kia ik moest hier destijds zelfs een handtekening voorzetten. Dus ik vraag mij dus af of het al dan wel niet garantie is. Omdat dit een bekend probleem is en je er gemakshalve van mag uitgaan dat dit prodcut het langer uithoudt als de gestelde 5 jaar.

Bedankt voor jullie reacties.

De laatste update kan je nog steeds van de originele (engelse) KIA site halen, je word dan doorgestuurd naar een pagina van de kaartleverancier.

Het lijkt mij ook dat het systeem niet defect is aangezien hij gewoon in windows opstart, ik weet dat je bij pioneer navigatiesystemen ook naar zo n windows omgeving kon gaan en vervolgens bij opnieuw starten starte het navigatiegedeelte automatisch op.

Ben al aan het zoeken geweest op dit forum en op internet maar blijkbaar nog niet goed genoeg gezocht.

Achteraf had ik beter direct een kaartupdate bij de dealer gekocht, dan was het niet mijn probleem geweest maar dat van de garage....

Hoi,

heb onderstaand gevonden op een forum voor een LG navigatie...proberen waard zou ik zeggen

Ik heb online een tip gevonden om het navigatie/infotainment systeem te resetten op volgende manier (ipv de gebruikelijke batterij ontkoppelen tip...)

* volumeknop en EjectCD ingedrukt houden en dan de volumeknop naar links draaien*

Heeft iemand deze methode al eens getest?

AntwoordMulti quoteBedank

Beste Forumleden,

Bij mijn KIA Venga van 2010 heeft nog nooit een softwareupdate plaatsgevonden.

De versie die er op stond was uit mijn hoofd 4.6.2.

Nu had ik gelezen op de updatepagina van KIA dat je onder versie 5.1.3 naar de garage moet voor een update.

Bij de garage mocht ik een stick gebruiken om naar versie 5.1.3 te gaan om vervolgens te updaten naar 7.5.8

Tijdens de update kwam er opeens een windows venster met foutmelding dat ik opnieuw moest opstarten.

Na de accupool los te hebben gehaald start de LG navigatie enkel nog op in windows en af en toe komt het rode KIA opstartscherm in beeld.

Volgens de garage is het systeem nu defect en de garantie op de navigatieunit is verlopen.

Weet iemand een manier hoe ik het systeem kan herstellen zodat de LG radio weer in de " KIA navigatieomgeving" komt?

Alvast bedankt

Ik heb nog de versies 7.1.2, 7.4.2 en 7.4.5 voor diegene die dat nodig hebben.

Groet.

Als de update naar 5.1.3 wel gelukt is en hij start de firmware upgrade van USB stick af nog op dan kan je met wat geluk gewoon de 5.1.3 software van de LG radio er opnieuw opzetten en daarna deze upgraden met dit bestand hier > http://kia.navigation.com/cms/page.softwareupdate/nl_NL/KiaEMEA/EURnaar de laatste versie.

De navigatie software zelf zal misschien dan nog werken, daar kan ik zo zonder het gezien te hebben weinig over zeggen.

Mocht je er niet uit komen dan kan ik het wel voor je fixen. Dan zul je even een paar uurtjes langs moeten komen bij mij thuis. Neem in dat geval dan wel de USB stick met 5.1.3 of een kopie daarvan mee.

eject indrukken en dan de aan/uit knop naar links draaien doet alleen maar de radio herstarten. Dit doet geen reset, het komt neer op hetzelfde als de accu-pool loshalen.

hoe kom je aan de activeringscode? apparaat id heb ik natuurlijk, maar de productcode denk ik niet.