Jump to content
Sign in to follow this  
Toshi

uitrusting kia optima 2013

Recommended Posts

kan op de site van kia de prijslijst met opties en uitrusting voor verschillende packs vinden voor de 2015 optima, maar helaas niet voor de iets eerdere modellen.

iemand zo een ding toevallig ergens digitaal liggen? kan het nergens op het internet vinden en de informatie op auto sites zijn allemaal verschillend.

wil dus bv. weten of de hybride 2.0 super pack tpms sensoren heeft, hoe groot de standaard geleverde velgen nu eigenlijk zijn, of de achterbank verwarmd is, of hij ook parkeersensoren voor heeft? etc. etc....

zelf al wat onderzoek gedaan. vooral het jaartal in de gaten houden. hierbij even een update. bij de super packs zitten er (toch) verschillen tussen de diesel uitvoering en de hybride. Joost mag weten waarom maar het is wel zo. de diesel heeft een speed limiter, parkeersensoren voor, lane assist en park assist (en flippers bij de automaat) en de hybride vreemd genoeg dus niet. heel apart.

over de verschillen in de plus pack en de super pack kom ik nog op terug omdat ik nog niet zeker ben alle verschillen te hebben....

rustig hier zeg. plus pack heeft geen tpms sensoren. geen navigatie.

Zou je graag helpen maar hier staat de Optima Hybrid EX 2015 voor de deur.

Type op Google eens - Handleiding Kia optima 2013 - in en je krijgt diverse mogelijkheden te zien ( lezen en/of downloads )

Suc6!

ja, die allernieuwste modellen zijn helemaal anders. daar zijn veel meer verschillende mogelijkheden. heb het gevoel dat er 'minder' in zit dan de eerste modellen.

ik heb trouwens zitten zoeken op het internet maar niet gevonden....

in ieder geval bevalt mijn optima mij goed.... het hybride systeem is wat wennen omdat het gaspedaal niet voelt als bij een gewone auto. en soms reageert hij wat laat...  ook de stoelen zijn net wat te ruim en heb begrepen dat ze dit bij de allernieuwste modellen aangepakt hebben.. voor mij dus jammer, voor nieuwe kopers mazzel.

Mijn Optima Hybride bevalt ook prima en haal een respectabele 1:14 op LPG. Met mijn Mazda 626 op LPG (400 kg lichter) haalde ik 1:11.   Echt heel mooi rijden, zeker als je bedenkt dat een litertje gas op het moment 51 cent doet. Voor zover ik weet ben ik (nog) de enige in Nederland met een "Three Fuel" Optima.

@Toshi je opmerking van het gaspedaal ben ik het wel mee eens, Ook lijkt het of het gaspedaal (of de constructie er onder)  wat kraakjes/rammeltjes laat horen als de auto koud is. Hier moet de dealer bij het eerstvolgende onderhoud maar eens even naar kijken. Maar de stoelen bevallen me prima (Ben zelf ook niet klein) Verder mis ik wat kleine dingetjes. Ik vind het zelf wel prettig om in het donker het scherm op de nachtstand te zetten omdat dat gewoon rustiger is in je gezichtsveld. Werkt ook prima,maar je hebt meteen geen klokje meer want die wordt bij mijn Optima alleen in het scherm weergegeven. Geen ramp maar toch jammer. Verder nog een puntje. ik heb de auto nu sinds 5 januari en kwam er sinds gisteren pas achter dat er Mood lights in de portieren zitten. Ik dacht dat deze niet werkten maar ze doen het wel degelijk. Ik zag het toen ik in het donker mijn hand er onder hield. Ik maak echter nergens uit op dat je deze verlichting wat feller kunt laten schijnen, in de handleiding wordt er geen woord over gesproken.

Hetzelfde geldt trouwens voor de verlichting van het stuurwiel en de Power windows/Mirror. Deze is veel zwakker als de verlichting van het dashboard. Wie weet hier meer over?

M vr gr

Marco

Als je je scherm op de nachtstand zet kun je het 'klokje' knop indrukken en dan laat hij een analoge klok zien en is vrij rustig is beeld. dus eerst in de nachtstand, en dan het klokje knopje.

verder heb ik het ook dat de verlichting van de knoppen vrij matig is. ik had hiervoor een kia rio en deze kon je veel 'helderder' zetten. bij de optima is het toch nog net wat te weinig maar ik denk helaas dat dit in het design is. als er geen garantie op zat, had ik onderzocht welke lampjes erin zitten en had die veranderd.

Wil jij wat voor mij testen? De afgelopen dagen heb ik de achterruit verwarming gebruikt (ivm vorst) en het bovenste deel van de ruit wordt niet verwarmd. ik ben langs de dealer gereden en die hebben kia gebeld en het zou normaal zijn omdat daar de GPS antenne zit. Kun jij het bij de volgende vorst even bekijken? Ik geloof de dealer wel, maar een second opinion is nooit weg :wink:

p.s. ik heb een paar 'opties' gekocht in Amerika die ik in de auto ga installeren. 1. het automatisch inklappen van de spiegels bij uitzetten van de auto (orginele mobis optie). 2. andere toeters. 3. lampjes in de reflectoren in de achterbumper.

ben nog op zoek naar betaalbare, mooie lampjes in de nep luchthappers in de zijschermen. heb op ebay wel wat gevonden (wit, en oranje bij richting aangeven) maar veel te duur. heb ook de nieuwe luchthappers gevonden (die in de 2016 model zitten, die groen). zijn een stuk goedkoper maar niet verlicht. ik vind die originele maar niks. verder wil ik ook voor parkeersensoren. snap nog steeds niet dat die er wel in de diesel zitten maar niet op de hybdride... MAAR denk eraan om onzichtbare te gaan gebruiken omdat ik geen gaten wil maken. schijnt niet zo goed te zijn als ulrasone maar alles is beter dan niets. tenslotte moet ik betaalbare (kloonbare) TPMS sensoren hebben voor mijn winterbanden......

voor de rest heb ik eigenlijk geen wensen. prachtige auto met alles erop en eraan, en jammer van de kofferbak ruimte.