Jump to content

Guest GreyGriffin

Wat valt er te verbeteren aan de Picanto 2017?

Recommended Posts

Guest GreyGriffin

Picaheadline.jpg

Kom maar op met jullie suggesties om Kia's kleinste nog net wat aantrekkelijker te maken

Naar verwachting gaat Kia ons eind 2017 blij maken met een heel nieuwe Picanto. Onder de gebruikers van de Pica op dit forum leven vast een heleboel wensen

en suggesties om de auto nog aantrekkelijker te maken. Wat vinden jullie dat er zou moeten veranderen of bijkomen, zowel van buiten als van binnen?

Als we nu vast onze ideeën openbaren, kunnen de ontwerpers daar hopelijk wel iets mee beginnen. Of Kia Motors Nederland (KMN) meeleest en de wensenlijst

doorgeeft richting Zuid-Korea zullen we niet weten, maar mijn gevoel is dat KMN af en toe wel eens een blik werpt op Kiaclub.nl.

Houden jullie bij het ventileren van je suggesties wel rekening met het feit dat het hier gaat om een budget-auto uit de A-sector? Gouden velgen en een

zescylinder-motor zijn wellicht een beetje te hoog gegrepen…

Ik open de discussie met mijn persoonlijke wensen:

105 PK turbo-motor gekoppeld aan een CVT-automaat naar Nederland halen. (Rijdt al in Zuid-Korea als Morning TCI).

Is het jullie trouwens wel eens opgevallen dat er nergens op het internet een leuk filmpje is te vinden van de Picanto-productielijn? Ik weet dat de Pica in

samenwerking tussen Donghee en Kia wordt gebouwd in Seosan, maar het zou aardig zijn als ik daar iets van zou kunnen zien. Mijn tweede wens is dus:

betere PR voor de Picanto.

En wens 3 is een enorme open deur, maar ik trap hem maar even in: betere audio!

Ik denk dat je nu al te laat bent met wensen voor 2017, maar wat mij tegenvalt is de achteruitrijverlichting.

1 lamp rechtsonder is te weinig. Platformgenoot Hyunday i10 heeft in de achterlichtunits links EN rechts achteruitrijlicht, met het mistachterlicht links onderaan apart en spiegrlsymmetrisch rechts een dummy. DAT zou ik graag zien.

En minder hameren op dat een 3drs sportiever zou zijn, terwijl de aandrijving en degelijke exact gelijk is. Sportief model is prima, maar dan ECHT sportief, dus iets meer vermogen, andere wielen en ophanging, schijven rondom enzo.

Beter ECHT verbruik zou ook mooi zijn.

Verder vind ik de Picanto nog steeds prima, ZELFS de audio.

Het gaat volgens mij om de buiten- en binnenmaten, motorisering en dergelijke.

En dat verloopt dan ook nog, want als ik me niet vergis is bijv. een VW Up van nu groter dan de VW Golf mk1...

Ik zou graag een station/combi zien,misschien is dat zelfs wel een gat in de markt ;)

Zijn er eigenlijk al fabrikanten die dat doen in het A segment?

Een Picanto Station? Vorige week was het 1 april :wink:

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Similar Content

• By Denkia82
      Hallo allemaal,
      Mijn naam is Dennis, kom uit het hoge Noorden en ben trotse eigenaar van een Kia Niro hybrid Executivline uit 2017 en mijn vrouw rijdt in een Picanto nieuw model ook uit 2017 (JA). Nadat mijn vrouw al een tijdje in een Kia reed ben ik langzamerhand echt wel besmet geraakt met het Kia virus man man wat rijdt dit Niro geweldig ;-)
      Ik moet nog even mooie foto's maken.

Ik hoop hier leuke dingen tegen te komen, jullie advies wordt altijd op prijs gesteld en als ik wat weet zal ik ook zeker helpen.
      Fijne dag!
      Groeten 
      Dennis

• By Marc...
      Hey beste mensen,

Ik heb vorig jaar een Picanto 1.0 (G4HE) van 2010 gekocht.
      deze heb ik bij Kia op klepspeling laten checken, deze hebben ze wat bij moeten stellen volgens hun.
      vanaf dit punt horde je een tikkend geluid van de kleppen.
      terug geweest bij de dealer, weer nagekeken en volgens hun staan die goed.

Dus ik ga er eens zelf aan de slag, weet iemand van jullie wat precies de klepspeling moet zijn??

Greeetz Marc

• By BartB
      Goed dan, ik ben bezig met het retrofitten van cruise in de Picanto van mijn vriendin.
      Voor zover ik me goed heb laten informeren zou dit een FE betreffen. (Datum toelating 20-4-2017) is dit correct? En dus geschikt om dit bij te doen.
      De auto is redelijk goed uitgevoerd met Bluetooth, achteruitrij camera en dergelijke dus als ik het goed heb hoeft er niet een ander kabeltje in het stuur?
      Het gene waar ik vooral tegen aan loop en wat ik zo niet kon vinden is hoe verwijder je de airbag zonder dat je iets moet afbreken oid. Ik ben inmiddels zover dat ik weet dat je de 2 T40 schroeven aan de achterkant dient te verwijderen. Ik kan zo ook keurig netjes los draaien maar zoals te zien is op de afbeelding krijg je ze er niet verder uit zonder de 3 palletje weg te vijlen of af te breken? Of is hier een ander trucje voor?
      Het verwijderen van de stuur bediening lijkt me redelijk straight forward.
      Alvast bedankt:)

• By MeerAstrid
      Ik heb een vaste trekhaak (geplaatst 2016) onder mijn Picanto (2016) maar heb geen specificaties erbij. Wil weten wat de maximale verticale belasting is ivm gebruik fietsendrager. Garagehouder overleden, bedrijf gestopt. Wie herkent mijn trekhaak? Op de kogel staat code F5489 met daaronder 2932. Kan dit niet terugvinden op internet. Er zit een Bosal dop op. Er is een kleine zinsnede gemaakt in de bumper. Hier een paar foto's: https://photos.app.goo.gl/AvUccLwcfr97iXsR8 (Ik hoop dat dit werkt)
      Hopelijk zijn er hier een paar experts die mij kunnen helpen!
    • By Maupie
      Goedemorgen, ik heb sinds juli 2019 een picanto gt line met lederen bekleding.  Nu zit er een scheur in me bekleding. Na nog geen 2 jaar ! Is dit iets wat bij jullie bekend is dat het vaker gebeurd ?
  • Create New...