Jump to content
Sign in to follow this  
kia_21

Afstellen lampen

Recommended Posts

Is het mogelijk om het lichtbeeld af te stellen qua breedte in de Rio? En ook eventueel de hoogte want ik heb mijn Rio gekregen met wat hoogte verschil van de lampen. Mijn rechterlamp schijt dichter naar de auto toe.

Alvast bedankt.

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

Even naar de garage gaan. Ik had ongeveer hetzelfde probleem met mijn Cee'd. Ze hebben het in de garage om de hoek even gedaan toen ik net voor sluitingstijd langs kwam (wel even bellen!). Was gratis. De garage heeft de juiste meet-apparatuur daarvoor. Soort lichtbak. Thuis moet je staan te klungelen door voor een garagedeur of muur te gaan staan.

Even naar de garage gaan. Ik had ongeveer hetzelfde probleem met mijn Cee'd. Ze hebben het in de garage om de hoek even gedaan toen ik net voor sluitingstijd langs kwam (wel even bellen!). Was gratis. De garage heeft de juiste meet-apparatuur daarvoor. Soort lichtbak. Thuis moet je staan te klungelen door voor een garagedeur of muur te gaan staan.

Ja precies. Bedankt voor de tip. Ik was ook meer benieuwd of ze het lichtbeeld (hopelijk goede benaming) kunnen afstellen. Niet qua hoogte maar breedte. Voor mijn gevoel loopt het schuine gedeelt van het lichtbeeld best hoog af in vergelijking met andere auto's die voorzien zijn van lenzen met Xenon.

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

Als Paul nu even die afstelapparatuur aanschaft kunnen we daarna (volgens afspraak) even bij Paul langs en afstellen die lichten :ninja:

Nog even sparen..... :-)  Maar het zou goed van pas komen als, eindelijk (zucht!), mijn Xenon lampen binnen komen. Ik heb begrepen dat dan de lampen ook weer opnieuw gesteld moeten worden. Het licht van mijn Cee'd komt nu overeen met een gloeiende spijker. Doet me denken aan de tijd dat ik Honda XL500 had met een 6V gloeibolletje. Volgens de leverancier van de Xenon lampen houdt Kia de spanning aan de lampen aan de lage kant. Beter voor de levensduur. Dat klopt, helaas alleen wat minder goed voor de lichtopbrengst..... Enfin, het artikel had ik alleen opgesnord om uit te zoeken of lampen inderdaad in 2 richtingen (horizontaal en verticaal) gesteld kunnen worden. Ja dus! Zoals gezegd, de meeste garages doen dat gratis of bijna gratis. Hoef je zelf zo'n bak niet aan te schaffen. Wel zo prettig.

• Like 1

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

• Similar Content

• By WeBrui
      Goedemiddag!
      Mijn naam is Wesley, woon in de omgeving in eindhoven. Aankomende week kan ik mijn Kia Rio world cup edition ophalen van 2014. Nu had ik een vraag, ( ik weet dat dit een uitgemolken onderwerp is, maar ik heb hier echt 0 verstand van) ik wil hier xenon of led lampen inzetten, heeft iemand enige ervaring met dit soort lampen? 

• By bigwade
      Vandaag weer eens een Philips H7 Vision dimlicht stuk.
      Die dingen gaan helaas amper 30.000km mee en als je er niet lekker bij kunt is dat vervelend. Op internet gekeken voor vervanging en die prijzen variëren van 7eu tot 17eu. In setjes met zekeringen en andere rommel wordt het nog duurder.   Ik dacht ik ga maar eens naar de Hema. Echter de Hema is hard op weg de V&D achterna te gaan want het assortiment is heel erg aan het slinken; iig geen autolampen meer. Toen doorgelopen naar de AC-tion. Onderweg kom ik de ANWB winkel tegen en daar liggen de H7 Vision voor 10 eu/st voor leden. Toch even doorgelopen naar de AC-tion en daar lagen dezelfde Philips H7 Vision lampen voor 3,99eu, per stuk ! Kijk da's leuk. Daarnaast ook OSRAM H7 voor 2,39 en Calex H7 voor 1,39/st. allen 55W. Van die laatste heb ik er eens 2 meegenomen en 1 gemonteerd naast de nog goede Philips Vision. Ik zie werkelijk geen verschil. De lichtopbrengst zal een fractie minder zijn, maar waar hebben we het over.   Conclusie; de AC-tion heeft naast een hoop rommel toch ook merkproducten zoals Philips en Osram maar dan voor die typische AC-tion prijzen. Zelf durfde ik de gok voor 1,39 wel aan voor de Calex (NL merk) ; heb er wel 2 gekocht Met veel plezier 2,80 afgerekend
    • By rvanrookhuizen
      Heeft er iemand ervaring met Led voor in de koplampen?
      Er zijn van die leds die meer licht nog geven als xeon,langer meegaan en minder verblinden.
      Ronald
    • By peterdb08
      hallo heeft er iemand ervaring met het vervangen van de lampjes van de koplampen.
      de vorige keer is deze vervangen door de dealer. 

gr peter
    • By Paladore
      Hallo Mensen,

Even voorstellen, Paul 51 jaar, professioneel car detailer maar nog geen Sorento rijder.
      Ongeveer 7 jaar geleden de Sorento diesel ingeruild op een Sportage benzine en daarna wat andere merken gaan rijden.
      Nu heb ik mijn oog laten vallen op de Sorento 3.3 benzine, een zwarte of een antraciet.
      Wij rijden niet zoveel kilometers en ik wil graag weer hoog zitten en automaat rijden.

Mijn vraag is....hebben jullie een link van een shop of bedrijf die mooie upgrades voor deze Sorento kan leveren.
      3.3 benzine, bouwjaar 2007 of 2008.
      Denk aan body kit, drl lampen, skirts, interieur led verlichting, uitlaat stukken, grill.
      Niet te opzichtig maar wel net even een persoonlijke touch.

Ik volg met veel interesse de posts van Lique want op haar Sorento zitten een paar prachtige upgrades.
      Niet overdone, niet teveel chrome en/of van die lelijke bullbars (sorry...) 

Na aankoop zal ik wat leuke foto's maken van de werkzaamheden en het car detailing werk.

Groet Paul

• Create New...