Jump to content
  • Sign Up
SaVaGe058

Garantie KIA

Recommended Posts

Geachte mede-forummers. 

Zijn hier mensen, die 'gebruik' hebben moeten maken van de garantie van KIA?

en hoe gaat zoiets in zijn werk. bijgevoegd een aantal foto's van mijn ontstane probleem. 

Afgelopen weekend heb ik mijn auto schoongespoten zoals ik altijd doe.

Tuinslang, gardena sproeikopje erop en gaan.

Echter spuit ik de motorkap schoon en ontstaat er opeens een ader vormige bobbel onder de lak!

Nu denk ik dat door de steenslag die er zit, gewoon lucht en water onder is gekomen..

post-16654-0-60370500-1453705171_thumb.jpg

Guest Warmentuuter

Even langs je dealer rijden en het probleem voorleggen.

Ondanks de steenslag hoort dit niet. 

Het kan komen door steenslag. of omdat het ooit opnieuw is gespoten bij u of bij dealer/importeur.

Ik heb hem pas een jaar, dus ik weet niet alle historie.

Ben al langs de dealer geweest, en zijn nu aan het bekijken in de registers of hij inderdaad gespoten is geweest.

Zo ja; Dan heb ik pech

Zo nee; Dan kan kia nog niks doen, zeggen ze ivm de steenslag etc moeilijk verhaal volgens de dealer.. waar is die 5 jaar Lak Garantie dan voor vraag ik me af..

Ik heb ook nog niet zolang geleden een probleempje gehad met de lak van mijn Rio. (Kleine pitjes in de lak)

Dit werd door de dealer meteen goed opgepakt. Ze  hebben  er foto's van gemaakt en voorgelegd aan KMNL

Deze geven hun goedkeuring om de daklijst over te laten spuiten.

Netjes gratis een leenauto mee en 2 dagen later was mijn auto weer als nieuw.

pitjes%20in%20lak.jpg

• Like 1

@SaVaGe058

Dit is niet echt reclame rijden voor het merk Kia en ik denk dat dit snel opgelost gaat worden.
Het is ook maar een klein paneeltje wat aangepakt moet worden.
w.b. geld gaat het dus nergens over
w.b imago schade des te meer.
Plaats het eens op de FB pagina van Kia, dat schijnt te helpen :wink:
Succes !
  • Like 2

@BIGWADE,

Ga ik zeker doen. ik krijg inderdaad nu al geen antwoord meer op mijn vragen van KIA Dealer in drachten. 

Er is nog werk aan de winkel voor Kia want niet alle dealers weten wat aftersales inhoud. Ik zit gelukkig bij een dealer die het wel snapt, en meedenkt met zijn klanten.

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Er is nog werk aan de winkel voor Kia want niet alle dealers weten wat aftersales inhoud. Ik zit gelukkig bij een dealer die het wel snapt, en meedenkt met zijn klanten.

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Ben er nog geen fluit mee opgeschoten het bericht op Facebook van Kia Nederland te posten.

dit wordt naar de desbetreffende dealer gestuurd, komt dus weer terecht bij de gene die er gister niks van af wist.

Was er al behoorlijk snel achter dat je de garantie met een korrel zout mag nemen. Heb bij de achterdeur heel stuk lak af, stuur waar geen leer meer op zit, dure velgen die inmiddels meer wit zijn als chrome door aantasting, zeeg slechte bekleding, achterklep die je omhoog moet tillen, borrelende airco pomp en zo kan ik nog wel even door gaan. Had mezelf dat toch anders voor gesteld een nieuwe auto met nog eens 7 jaar "garantie"

Verstuurd vanaf mijn LG-D855 met Tapatalk

Was er al behoorlijk snel achter dat je de garantie met een korrel zout mag nemen. Heb bij de achterdeur heel stuk lak af, stuur waar geen leer meer op zit, dure velgen die inmiddels meer wit zijn als chrome door aantasting, zeeg slechte bekleding, achterklep die je omhoog moet tillen, borrelende airco pomp en zo kan ik nog wel even door gaan. Had mezelf dat toch anders voor gesteld een nieuwe auto met nog eens 7 jaar "garantie"

Hoe oud is uw wagen?

Als ik zo lees...zou zeggen ...15 jaar? 

Idd erg...

Dat met de achterklep heb ik overigens ook, die moet ik ook omhoog duwen, die gaspomp kan de achterklep niet omhoog duwen heb ik het idee.. 

Maar wat betreft mijn motorkap, van het kastje naar de muur nog steeds. 

Heb het op facebook geplaatst, het is door gestuurd naar de dealer, de dealer heeft mijn voicemail ingesproken dat ze in afwachting zijn van Kia Nederland. 

Beetje een wasseneus allemaal heb ik het idee..

Garantie is 1 grote klucht bij Kia NL.

Ben het laatste jaar bij een Kia dealer geweest in B die mij heel correct behandeld heeft ook ivm garantie. Ik neem aan dat ze het op de duur ook zelf wel beu werden, maar je hebt tenslotte voor een goed product betaald MET 7j garantie!

Je hoort een hoop verschillende verhalen
Ik heb bij de Kia-dealer Autohaag Zeeuw alleen maar goede ervaring wat betreft het vervangen van zaken die onder de garantie.

Mijn collega die met zijn Kia bij een dealer in de buurt van Haarlem zit, heeft alleen maar slechte ervaringen.

Ik kom in almere bij een dealer die het ook goed oppakt. Wel jammer dat er zoveel verschil in de dealers zit. Zou eigenlijk moeten kunnen.

Mijn KIA dealer in Hoofddorp pakt ook alles goed op, heb afgelopen november nog een nieuwe versnellingsbak en complete koppeling geplaatst gekregen in m'n vorige Ceed. Dit alles naar aanleiding van een kleine olielekkage vanuit de bak naar de koppeling.

KIA wilde alleen maar versnellingsbak reviseren maar dealer wilde een nieuwe bak en koppeling, dat noem ik service vanuit de dealer en een perfecte afhandeling. Ik ben blij met m'n dealer. :-)

Raymond

maar waar heb je je auto gekocht dan ???

zou daar naar toe gaan en laat hun het maar uitzoeken (of heb je bij hun geen garantie )

• Like 1

Ik heb zelf welleens problemen gehad met mijn lak.

Het randje onder de motor kap met een doek langs gegaan tijdens het schoon maken van mijn auto.

De lak kwam er gewoon af en ipv wit was het dus zwart ben hiermee naar de dealer gegaan.

Bij de garage werd gezegd misschien moet je niet zo hard poetsen waarop ik zei misschien wel, maar mijn auto moet wel schoon worden natuurlijk :-)

Het randje is gewoon opnieuw gespoten en valt onder lak garantie zeiden ze bij de garage.

Heb hetzelfde ook op een aantal plekken best grote stukken lak af maar overal was wel wat van te zeggen, voor was misschien wel steenslag, achter kon instap schade zijn. Moet nog steeds lak stiftje thuis gestuurd krijgen, ze hadden daar niks voor in de werkplaats.

Heb hetzelfde ook op een aantal plekken best grote stukken lak af maar overal was wel wat van te zeggen, voor was misschien wel steenslag, achter kon instap schade zijn. Moet nog steeds lak stiftje thuis gestuurd krijgen, ze hadden daar niks voor in de werkplaats.

voorzichtig met het lak stifje word er meestal niet mooier op :no:

• Like 1

voorzichtig met het lak stifje word er meestal niet mooier op :no:

beschadiging eerst goed schoonmaken.

lakstift en ondergrond goed warm maken

met een tandestoker aantippen ipv het kwastje.

laten drogen en dan weer een druppel er bij met de tandenstoker.

dit herhalen tot er een klein bobbeltje lak ontstaat.

goed uit laten harden dan heel voorzichtig heel fijn schuren en dan polijsten.

https://youtu.be/BVdc-JSlwUA

• Like 1

Mooie tips Lourens, maar ik zou toch eerst de dealer eens wijzen op de waaibomenverf die kennelijk is gebruikt.

Daar heb je tenslotte lakgarantie voor.

Wasstraat, hogedruk, 14 emmer methode het zou niet uit mogen maken.

Die verf hoort er niet af te waaien.

• Like 1

Mooie tips Lourens, maar ik zou toch eerst de dealer eens wijzen op de waaibomenverf die kennelijk is gebruikt.

Daar heb je tenslotte lakgarantie voor.

Wasstraat, hogedruk, 14 emmer methode het zou niet uit mogen maken.

Die verf hoort er niet af te waaien.

helemaal met je eens.

Maar denk niet dat de dealer het er mee eens is al je steenslag onder de lak garantie wil laten vallen :no:

Bij steenslag is er een putje.

Als er daarna hele lappen verf van af vallen is dat een matige tot slechte hechting van de hele lak.

Die discussie zou ik wel aandurven :wink:

• Like 1

Als de lak van mijn Rio er af zou bladeren heeft mijn dealer cq KMNL idd een probleempje  :ph34r: