Kia: geen zeven jaar garantie meer?
2 2

37 berichten in deze discussie

Smart    2939

Ja, Europese wetgeving gaat boven Koreaanse (fabrieksgarantie-)wetgeving. Geen probleem dus. Gaat om de wet Monti die toestaat dat het onderhoud elders mag worden uitgevoerd, mits voldaan wordt aan het juiste onderhoud. Of dat gebeurt met originele of niet-originele onderdelen maakt niet uit. Dit is wat de dealer/fabrikant jou wilt doen geloven.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Marc en Syl    1

Jammer dat er mensen zijn die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten en het uiteindelijk voor iemand die liever voor 7 jaar garantie gaat verpesten...

En ik ben wel eens benieuwd of je ook echt goedkoper uit bent met je totale onderhoud en hoe je het met bijvoorbeeld de updates van de motorsoftware en met de software van de originele navigatie gaan doen.

Daarbij zal het de inruilprijs ook niet positief beïnvloeden als er straks bijvoorbeeld maar 3 jaar garantie op de auto zit, in het huidige geval heeft de auto nog 4 jaar garantie, en dat kan A mensen over de streep trekken en B de prijs positief beïnvloeden, kortom, schiet je er per saldo nou echt iets mee op om naar bijvoorbeeld een vakgarage te gaan.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Smart    2939

Dat is een keuze die iedereen persoonlijk zelf moet maken. Ik kan niet in andermans portemonnee kijken. Zelf laat ik mijn onderhoud door de dealer verzorgen en ben uiterst tevreden daarover.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
xtra40    3595

heeft soms ook niets met kosten te maken maar ook wel hoe goed jij je dealer vind 

ik vind ze maar een stel prutsers bij mijn dealer meerdere keerren is het daar mis gegaan dan kom je van zelf wel bij een bovag garage of standaard garage terecht 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
bigwade    3174

Ja, Europese wetgeving gaat boven Koreaanse (fabrieksgarantie-)wetgeving. Geen probleem dus. Gaat om de wet Monti die toestaat dat het onderhoud elders mag worden uitgevoerd, mits voldaan wordt aan het juiste onderhoud. Of dat gebeurt met originele of niet-originele onderdelen maakt niet uit. Dit is wat de dealer/fabrikant jou wilt doen geloven.

Kia's "verwateren" ook.
DWZ een Kia van 3-5 jr wordt ingeruild bij een andere merkdealer of handelaar.
Deze mensen moeten ook weer van die auto's af.
Die brengen die auto's echt niet naar een Kiadealer voor een afleveringsbeurt voor
verkoop.

Vandaar de regels.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Smart    2939

Daarnaast, steeds meer dealers wordt het Kia dealerschap ontnomen, waardoor men soms ver moet rijden naar een andere Kiadealer voor onderhoud. Nabije Bovag-/niet merkgebonden dealers maken dan kans op bezoek van een Kia rijder. Je ziet het, soms zijn er meerdere redenen waarom men besluit tot onderhoud bij een niet-merkgebonden dealer, naast de ik-wil-zo-goedkoop-mogelijk-onderhoudsshoppers....

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Vfrood    43

Kia is in de provincie Groningen echt lastig.....

Heb mijn eerste Kia via een algemene garage in Veendam gekocht. Was toen via een organisatie die meerdere merken voerde - Autostad geloof ik- . Deze was snel failliet.

Daarna zat er een dealer in Winschoten en een subdealer in Hoogezand, naast een dealer in Bedum.... (Arjen Robben)...

Die 2 zijn al snel afgeserveerd en nu is er 1 dealer in Stadskanaal en Heiligerlee. Het is voor mij elke keer een flink eind rijden (Dichtsbijzijnde dealer in Veendam (Hyundai) zit op 2 km.... ) dus als het dealerschap weggaat, en nog weer verder weg voor mij komt, ga ik echt wel naar een locale garage toe. 7 jaar of geen 7 jaar..... :D

• Like 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Marc en Syl    1

Ja dat zijn inderdaad gegronde redenen om naar een niet Kia-garage te gaan, ik had hier nog nooit aangedacht omdat wij een goede dealer om de hoek hebben en er een paar dorpen verderop ook een hele goede zit.

Daar staat dan wel weer tegenover dat het raar is dat Kia de boel niet voor elkaar heeft wat goede dealers betreft en je dat als consument met minder garantie moet bekopen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Smart    2939

Je hebt gewoon 7 jaar Kia garantie, ondanks de keuze voor een niet-merkgebonden garage.

De opzet van minder dealers, waardoor een dealer vaak een erg grote regio bedient, is zeer nadelig voor heel veel Kia-eigenaren. Zij moeten voor onderhoud en garantie-aanspraak soms tientallen kilometers rijden. Daarom heeft de KCG dit punt ook op de agenda met KMNL geplaatst.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Maotan    11

De 7 Jaar garantie betaal je uiteundelijk zelf.Wordt meegenomen in de prijs van de auto

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 2