Ga naar inhoud

H7 Dimlicht lampen bij de AC-tion


bigwade

Aanbevolen Berichten

Vandaag weer eens een Philips H7 Vision dimlicht stuk.

Die dingen gaan helaas amper 30.000km mee en als je er niet lekker bij kunt is dat vervelend.
Op internet gekeken voor vervanging en die prijzen variëren van 7eu tot 17eu.
In setjes met zekeringen en andere rommel wordt het nog duurder.
 
Ik dacht ik ga maar eens naar de Hema.
Echter de Hema is hard op weg de V&D achterna te gaan want het assortiment is heel erg aan het slinken; iig geen autolampen meer.
Toen doorgelopen naar de AC-tion.
Onderweg kom ik de ANWB winkel tegen en daar liggen de H7 Vision voor 10 eu/st voor leden.
Toch even doorgelopen naar de AC-tion en daar lagen dezelfde Philips H7 Vision lampen voor 3,99eu, per stuk !
Kijk da's leuk.
Daarnaast ook OSRAM H7 voor 2,39 en Calex H7 voor 1,39/st. allen 55W.
Van die laatste heb ik er eens 2 meegenomen en 1 gemonteerd naast de nog goede Philips Vision.
Ik zie werkelijk geen verschil.
De lichtopbrengst zal een fractie minder zijn, maar waar hebben we het over.
 
Conclusie; de AC-tion heeft naast een hoop rommel toch ook merkproducten zoals Philips en Osram maar dan voor die typische AC-tion prijzen.
Zelf durfde ik de gok voor 1,39 wel aan voor de Calex (NL merk) ; heb er wel 2 gekocht :wink:
Met veel plezier 2,80 afgerekend :-)
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik vraag mij dan altijd af:

Waar zitten die grote verschillen dan in?

 

Is het de kwaliteit, lichtopbrengst, 2e klasse lamp............ noemt u het maar !

 

En fijn, 30 km verder en BW kan weer naar de AC-tion :ninja:

 

Die merkproducten zijn hetzelfde als in elke andere winkel.

Verpakking en alles is identiek.

Het Calex merk is een NL inkooporganisatie, verwacht ik, maar dat weet ik niet zeker.

Ik heb goede ervaringen met hun spaarlampen thuis.

 

Dus nee, ik verwacht niet dat het 1,39eu lampje binnen 30km kapot gaat.

Eerder de Philips H7 Vision met 30% meer lichtopbrengst die mij 2 jaar geleden ruim 14 euro heeft gekost.

 

Buiten dat vind ik gezien de clientèle een bezoek aan de AC-tion een uitje.

Je kijkt je ogen uit.

In Utrecht heb je w.b. view de meeste lol op de Amsterdamsestraatweg of de vestiging Overvecht.

 

 

.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Die merkproducten zijn hetzelfde als in elke andere winkel.

Verpakking en alles is identiek.

Het Calex merk is een NL inkooporganisatie, verwacht ik, maar dat weet ik niet zeker.

Ik heb goede ervaringen met hun spaarlampen thuis.

 

Dus nee, ik verwacht niet dat het 1,39eu lampje binnen 30km kapot gaat.

Eerder de Philips H7 Vision met 30% meer lichtopbrengst die mij 2 jaar geleden ruim 14 euro heeft gekost.

 

Buiten dat vind ik gezien de clientèle een bezoek aan de AC-tion een uitje.

Je kijkt je ogen uit.

In Utrecht heb je w.b. view de meeste lol op de Amsterdamsestraatweg of de vestiging Overvecht.

Idd BW bij ons in belgenland ook de Calex lampen te verkrijgen,

Na verschillende spaarlampen van de duurdere merken gehad te hebben in onze hall,trappenhuis die constant aan verganging toe waren,eenvoudig vervangen door Calex ledlampjes en deze blijven het prima uithouden.

Dus prijs /kwaliteit zeker goed.

Geven de Philips Vision zoveel meer licht dan de originele h7 lampen?3,99€ is niet veel,wou ze bij mister auto bestellen maar daar zat ik rond de 40€ voor twee lampjes,mss niet hetzelfde type van de vision serie...

 

 

.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Oei,das ook zonde van het geld dan...

Zijn er h7 lampen die het effectief langer uithouden en meer opbrengst hebben dan de originele ?en misschien iets meer aanleunen aan de leddaglichten?prijs?

 

Nee eigenlijk niet.

De halogeenlampjes met een hogere lichtopbrengst hebben een dunnere gloeidraad en die gaan eerder stuk.

Kun je ze makkelijk verwisselen is dat geen probleem maar bij sommige auto's moet zo'n beetje de voor bumper er af :-(

Led staat voor dimlicht, bij mijn weten, nog in de kinderschoenen en het enige andere alternatief is Xenon.

 

 

Edit: @Wim, ik heb vandaag meer dan 30km gereden en het AC-tion kwaliteits-product doet het nog :-)

 

.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Raar, maar ik had dan toch gekozen voor Osram of Philips (in die volgorde), ondanks de iets hogere prijs.

 

Er zijn trouwens al wel een paar automerken die ledverlichting als dimlicht aanbieden (Opel Astra) en daar zijn ze bij Autobild heel lovend over.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Raar, maar ik had dan toch gekozen voor Osram of Philips (in die volgorde), ondanks de iets hogere prijs.

 

Ja zo denk ik er ook over.

En dan ineens denk je f*ck het maar en ga je eens de andere route.

De 30km zijn al gehaald, haha !

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 3 weken later...
Gast william88

ik heb ooit xenon look h4 lampen in italie gekocht,a 4 euro per 2, maar als die kapot gingen spatten ze uiteen in de koplampunit. ik heb daarna h4, en nu voor mijn rio h7 lampen met witter licht bij de gamma gekocht, ik dacht voor 9,99, en die bevallen prima. gaan best lang mee, en geven voldoende licht in de projectors van de rio.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 2 jaar later...
daar om laat ik de bestaande lampen ,er in zitten .

Dat zei je in een ander topic ook al, maar toch haal je dit TWEE JAAR oude topic omhoog...
Waarschijnlijk heb je nog niet veel ervaring met forums van deze soort, maar zoiets is dus onnodig en eerlijk gezegd irritant...
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 4 weken later...
4 uren geleden, henk smit zei:

h7 Philips let lampen kost 239 euro. maar als je sluiting krijg, in het ergste geval brand. door kortsluiting. Ver valt de zeven jaar garantie. Volgens mijn Kia dieler . dus houd het bij standard lampen.  

wat een onzin 

als je een set bij de dealer koopt en laat inbouwen behouw je gewoon je garantie 

dat hele garantie gezeur is ook een beetje een nodeloze discusie alles wat je er zelf aan doet heeft gevolgen voor je garantie 

ik zeg zoek een andere dealer die die dingen wel aanbied en inbouwt met behoud van garantie en voor een normale prijs 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe Aanmaken...