Jump to content
bigwade

H7 Dimlicht lampen bij de AC-tion

Recommended Posts

Ach, Henk laat gewoon graag weten dat hij geen letlampen wil, maar het houdt zoals het is.
Desnoods een krappe maand later nog eens met een andere account... :-\

LED met de D van Diode

Enne, dat een dealer "de grootste" is wil niet zeggen dat ze gelijk hebben hoor. Het staat je vrij bij een andere navraag te doen...

12 uren geleden, henk smit zei:

dat is niet waar. bij mijn vorige auto Mazda twee. die ik twee jaar heb had Zat er standard let lampen op. ik zou let wel graag willen. maar Kooijman  raad mij dat af de grootste Kia Toyota dieler van nederland.

De reden dat Kooijman het afraad is dat  koplampen een type-goedkeuring hebben in combinatie met halogeenlampen. Formeel mag je dus niet met LED-lampen rijden. Ook bij een APK-keuring, daar hebben de eerste Niro's pas over 1,5 jaar last van, kan hij daar op afgekeurd worden. Mocht dat spelen dat zet je gewoon weer even je halogeenlampen erin, is dat ook weer opgelost.

Om bovenstaande reden biedt Kooijman geen LED-lampen aan, zij werken niet mee als hierdoor niet voldaan wordt aan de typegoedkeuring.

Edited by Ron Penguin

1 minuut geleden, Ron Penguin zei:

De reden dat Kooijman het afraad is dat  koplampen een type-goedkeuring hebben in combinatie met halogeenlampen. Formeel mag je dus niet met LED-lampen rijden. Ook bij een APK-keuring, daar hebben de eerste Niro's pas over 1,5 jaar last van, kan hij daar op afgekeurd worden. Mocht dat spelen dat zet je gewoon weer even je halogeenlampen erin, is dat ook weer opgelost.

Om bovenstaande reden biedt Kooijman geen LED-lampen aan, zij werken niet mee als hierdoor niet voldaan wordt aan de typegoedkeuring.

is geen eens een APK eis 

wij zijn geen politie mensen bij de APK wij moeten controleren het licht beeld de licht kleur (geen verschil onderling ) en de afstelling 

als deze dingen kloppen ben je dus ook niet verblindend dus is het APK goed keur 

• Like 1

18 uren geleden, xtra40 zei:

is geen eens een APK eis 

wij zijn geen politie mensen bij de APK wij moeten controleren het licht beeld de licht kleur (geen verschil onderling ) en de afstelling 

als deze dingen kloppen ben je dus ook niet verblindend dus is het APK goed keur 

Zover gaat mijn kennis niet, ik ben geen keurmeester ;) . Dus ik geloof je. Heb er in ieder geval wel LED inzitten en ben er tevreden over. Lichtbeeld is ook goed voor zover ik het kan beoordelen. Op de muur ziet het er goed uit, en heb ook geen last van tegenliggers die seinen :)

1 minuut geleden, Ron Penguin zei:

Zover gaat mijn kennis niet, ik ben geen keurmeester ;) . Dus ik geloof je. Heb er in ieder geval wel LED inzitten en ben er tevreden over. Lichtbeeld is ook goed voor zover ik het kan beoordelen. Op de muur ziet het er goed uit, en heb ook geen last van tegenliggers die seinen :)

kijk daar gaat het om dus helemaal goed 

mensen worden soms onnodig bang gemaakt en gehouden voor dit soort veranderingen en das nergens voor nodig :dup:

• Like 2

Guest
This topic is now closed to further replies.

• Similar Content

• By Sanjay
      Beste allen,
      Ik zit met een probleem, zou het enorm waarderen als iemand zijn eventuele ervaringen met mij kan delen.
      Onlangs heb ik tegen een paaltje aangereden, zucht..
      De actuator is hierbij gesneuveld. Ik heb er een gekocht en laten vervangen. Vervolgens moet deze worden ontlucht en ingeleerd. Het inleren lukt de dealer niet omdat er een aantal storingen naar boven komen. Ik wordt binnenkort voorzien van een storingenlijst door de kia dealer. 
      Iemand ervaringen? 
      De auto rijdt al een tijdje niet en de reparatie brengt enorm veel kosten met zich mee.
      Alvast bedankt voor eventuele hulp!
    • By The Dude
      hoe krijg ik de snelheidsmeter op mph? Staat in het boekje uitgelegd maar de optie ontbreekt in mijn auto. Nu is het eenvoudig op de CarPlay met een app als flitsmeester te zien hoe hard je gaat maar toch. Leek me zo handig. Morgen weer terug met de boot, hopelijk gaan mijn vluchten van de komende weken weer wel...
    • By boyac
      Beste,

Ik heb momenteel het probleem dat men steeds moet corrigerend rijden.
      Maw moet men de wagen steeds bijsturen om in een rechte lijn te rijden.

Uitlijning is gebeurd
      nieuwe banden zijn er ook al op voor en achter
      Herkalibiratie van de stuur inrichting in de wagen is ook gebeurd.
      Zie onderstande link waarover ik spreek:
      https://www.youtube.com/watch?v=zKwcnxRJnvA&t=3s
    • By wimkia
      In mijn nieuwe Niro Dynamic Plusline heb ik net als in de vorige niro mijn iphone aangesloten. Alleen na insteken kabel start meteen Apple music met een nummer, terwijl dat voorheen nooit plaats vond. Dan bleef de radio gewoon actief maar kon ik wel carplay starten,
      Heeft iemand hier een remedie tegen.
    • By capono
      Eindelijk ben ik toe aan een audio upgrade voor mijn Picanto. Nu staan er genoeg tips over de aan te schaffen apparatuur, en genoeg foto's hoe het een en ander uit te voeren. Ben zelf best wel handig, alleen bang dat er hier en daar wat afbreekt als ik de diverse covers demonteer. Ik kom graag in contact met iemand die voor/met mij een audio upgrade uitvoeren. Uiteraard tegen vergoeding. Bedankt alvast.
  • Create New...