Ga naar inhoud
Honda

Ervaringen met Venga Automaat

Aanbevolen berichten

Vanwege interesse in een Venga Automaat ben ik benieuwd naar zowel positieve als negatieve ervaringen met de automaat van de Venga. Graag uw bevindingen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dag Honda,

Bij de Venga automaat moet je onderscheid maken tussen de exemplaren van voor de zomer van 2015 en daarna. De beproefde viertraps-automaat is toen bij de facelift van de auto namelijk opgevolgd door een zestraps exemplaar.

Ik kan je alleen iets vertellen over de Venga met viertraps-automaat, want die heb ik tot voor kort zelf gereden. Ik ga er positieve geluiden over afscheiden: de bak deed onopvallend zijn werk. Geen gekruip bij stoplichten, geen gehuppel bij overschakelingen. De combinatie met de 1.6-motor voelde soepel aan.

Ben je van plan een nieuwe Venga aan te schaffen? De zestraps-automaat zal waarschijnlijk wat zuiniger rijden dan zijn viertraps-broertje. Het is een conventioneel exemplaar, dus geen dual-clutch.

Groet van

GG

PS: Als ik het goed heb onthouden heeft forumlid SZURI net een Venga met zestraps-automaat gekocht. Misschien de moeite van een PM waard, om haar wat informatie te ontlokken.

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vraag me eigenlijk af waarom ze er een gewone zestraps-automaat in gehangen hebben. In mijn Cee'd heb ik de zestraps-DCT automaat en die voldoet prima. Hele fijne automaat. Ze hebben nu dus blijkbaar 2 verschillende zestraps-automaten in productie. Raar.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Een kwestie van prijspolitiek. Het fabriceren van een dual-clutch-automaat is aanzienlijk duurder dan het maken van een 'gewone'.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Tja, daar zit wel wat in. Jammer eigenlijk, een DCT is toch wel wat zuiniger dan een conventionele automaat.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

nou de kia venga automaat uit 2013 rijd geweldig, inderdaad geen getreuzel bij de stoplichten en verder geen klachten over, zit nu te wachten op mijn nieuwe automaat en deze heeft dan een zes-traps-automaat zal misschien nog fijner zijn ga ik dan maar van uit de tijd zal het leren. Nooit geen automaat gewild wel eens gereden in een Citroen C2 automaat waar ik vond dat je niet voorruit kwam, De kia Rio als automaat gekocht, dit was super daarom ook de Kia venga gekocht als automaat, inmiddels ga ik binnenkort in me 3de Kia venga plaatsnemen en alle als automaat.

Moet zeggen dat mijn eerste Kia vEnga zuinigder reed als de genen die ik nu heb en volgens berichten gaat de volgende weer zuiniger rijden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Overstappen van een viertraps- naar een zestrapsautomaat in een zelfde type auto.

Hoe is dat bevallen?

Een groot verschil?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Beste Clubleden,

Net voor het oude jaar een Kia Venga Automaat uit 2011 aangeschaft. Na ruim 1 week nog steeds super tevreden over de automaat. Wel vind ik de bediening van de "schakelpook" minder soepel vergeleken met de automaten van amerikaanse makelij die ik gewend ben.

Mvg,

Honda.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Sedert 4 maand een nieuwe Venga met automaat (6 traps)

Nu 3500 km en nog steeds supercontent

Geen gebonk, soepel schakelen, snelle acceleratie als ge wenst en ook gemakkelijk zelf te schakelen

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen