Jump to content

Rio advies gevraagd

angel66

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Ik heb mijn oog op een Rio laten vallen, de businessline 1,2 CVVT. Uit 2015.

Ik heb een aantal occasions gezien. Vandaag ga ik in den haag bij een dealer kijken.

Een Rio met 21.683 km.

Zijn er aandachtspunten? Dingen waar ik op moet letten? Veel klachten over de Rio?

Neem kop koffie, ga naar de sectie Rio hier op forum, en lezen maar.

Zowat alles is hier al wel besproken, dus genoeg leesvoer.

Guest Warmentuuter

Had er geen goed gevoel bij. Had aardig wat klachten gevonden ook. Ben bij autohaag zeeuw geweest.

Dat snap ik ff niet.

Je gaat naar de één van de betere Kia dealers van Nederland en je hebt er geen goed gevoel bij.

Er zijn ook vele die heeeeeeel veeeeel plezier met de Rio hebben. 

Buiten dat heb je garantie tot 2022 op een Rio van 2015.

Zijn er problemen worden ze opgelost

Welk merk heeft dit.

Guest Vitara 2

Ik rij zelf in een businessLine van 2014, en op 2 kleine probleempjes na (stuur en pitje in de lak) geen problemen met mijn Rio. Echt een heerlijke auto en wat WT zegt je hebt nog garantie tot 2022. Dus wat kan je gebeuren

Guest GreyGriffin

Mag ik als aanvulling op al het bovenstaande nog even wijzen op de bekende forum-wet tot behoud van negativisme? Die komt er op neer dat je op auto-forums in het algemeen verhalen leest van mensen die trammelant hebben met hun voertuig. Enthousiaste betogen zijn in de minderheid, maar zouden eigenlijk de boventoon moeten voeren.

Je moet er gewoon een testrit mee maken.

Problemen zullen dan snel boven tafel komen.

En wat al eerder vermeld is, je hebt 7 jaar garantie.

Ik heb 4 jaar lang met veel plezier in mijn Rio gereden. Ik had problemen met de versnellingsbak en dat is onder garantie helemaal vernieuwd. €0,00

Ik heb hem nu weg gedaan omdat de teller op 211.000 km stond. Heb nu mijn droomauto (Audi) maar in de toekomst is de kans groot dat er weer een Kia komt.

Wat was er met jouw stuur?

Ik rij zelf in een businessLine van 2014, en op 2 kleine probleempjes na (stuur en pitje in de lak) geen problemen met mijn Rio. Echt een heerlijke auto en wat WT zegt je hebt nog garantie tot 2022. Dus wat kan je gebeuren

Zo ik ben vandaag bij een andere dealer geweest. Een witte Rio van 03-2015. Met 16000 km. Een 1.2 CvvT Comfortline.

Ze vragen 13950. Nieuw model.

Normaal krijg ik rond de 6400 terug voor mijn VW Up. Nu hoef ik maar 7100 toe te betalen incl beurt en poetsbeurt.

Alleen van de achterbumper zijn een paar stukjes verf af, voor ook een klieine. Van de bestuurders handgreep bijtenkant is een hoekje afgebroken.

Wat denken jullie?

Guest Vitara 2

Wat was er met jouw stuur?

Het stuur van de business Line is bekleed met "leer" maar het probleem is dat het leer van slechte kwaliteit is. Ik heb al 1 keer een nieuw stuur gekregen maar bij het minste of geringste beschadigd het leer. 

Guest Vitara 2

Zo ik ben vandaag bij een andere dealer geweest. Een witte Rio van 03-2015. Met 16000 km. Een 1.2 CvvT Comfortline.

Ze vragen 13950. Nieuw model.

Normaal krijg ik rond de 6400 terug voor mijn VW Up. Nu hoef ik maar 7100 toe te betalen incl beurt en poetsbeurt.

Alleen van de achterbumper zijn een paar stukjes verf af, voor ook een klieine. Van de bestuurders handgreep bijtenkant is een hoekje afgebroken.

Wat denken jullie?

Let wel de comfortline is de op 1 na simpelste versie van de Rio. Ik heb op internet al een Kia Rio 1.2 CVVT DynamicLine gevonden uit 2016 met 13km en dat voor € 850,- meer dan dat je voor de comfort line moet betalen.

http://www.blokhuisoccasions.nl/?sid=10876678

het is maar een idee :wink:

Guest Warmentuuter

Hmm ok. Maar krijg ik daar ook zoveel terug. En nog klaarmaak kosten.

Staat trouwens bij incl inruil premie etc etc

Sommige dealers hebben nog voorraad auto's van 2015.

Dat kan best aantrekkelijk zijn door de hoge korting

Zo ben ik ook aan een nieuwe auto gekomen. 

Guest Vitara 2

DeZe dynamic Line zal natuurlijk altijd duurder zijn de Comfort Line. En ik kan natuurlijk niet in je portemonnee kijken. Maar je koopt met de dynamic Line wel meer auto en een nieuwe.

Keuzes keuzes keuzes.

Ik zou zeggen slaap er een nachtje over. het is namelijk geen pakje boter die je gaat kopen.

Oja...De kleur van zowel deze dynamic als de door jou uitgezochte Comfort is natuurlijk helemaal TOP ;)

Zeker begrijp ik. Maar die prijs van die 2e is volgens het verhaal er onder gebaseert op inruil korting van 200o euro. Lokkertje dus. Ik kijk nog even verder. Ik heb een budget van ong 7000 euro. En mijn auto die ik inruil.

Guest Vitara 2

Er is maar 1 ding belangrijk. En dat is wat jij wil/kan bijbetalen.

En dat is ook hetgeen je in gedachten moet houden. Het is niet de vraag wat een auto kost of wat je voor je auto terug krijgt. Het gaat er alleen om wat je moet bijbetalen  En zo moet je het ook aan de verkoper verkopen.

Bij aankoop van mijn huidige auto waren we qua inruilprijs al snel eens, maar ik wilde niet bijbetalen wat er over bleef...Daarna nog korting gekregen op mijn Rio.  Het is en blijft een spel wat alleen face to face gespeeld kan worden.

Dus niet iets nu al zeggen "maar ik krijg vast niet genoeg terug of lokkertjes" dat weet je pas als je de verkoper gesproken hebt.

Het blijft een leuk spel. :cool:

Yep. Ik heb ze wel een mail gestuurd. Even kijken of ik er wat uit kan slepen.

Er is maar 1 ding belangrijk. En dat is wat jij wil/kan bijbetalen.

En dat is ook hetgeen je in gedachten moet houden. Het is niet de vraag wat een auto kost of wat je voor je auto terug krijgt. Het gaat er alleen om wat je moet bijbetalen  En zo moet je het ook aan de verkoper verkopen.

Bij aankoop van mijn huidige auto waren we qua inruilprijs al snel eens, maar ik wilde niet bijbetalen wat er over bleef...Daarna nog korting gekregen op mijn Rio.  Het is en blijft een spel wat alleen face to face gespeeld kan worden.

Dus niet iets nu al zeggen "maar ik krijg vast niet genoeg terug of lokkertjes" dat weet je pas als je de verkoper gesproken hebt.

Het blijft een leuk spel. :cool: