Jump to content

Navigatie met Live Services van TomTom

ludoke

Recommended Posts

Ik heb een Cee'd 1.4 ISG Mind model 2016 geleverd op 3 februari 2016.

Ik heb een losse TomTom 6100 World met TomTom Live Services en daar verschijnt rechts in beeld een balk met eventuele vertragingen op de route.

Op mijn Navigatie systeem verschijnt die balk niet,terwijl er verbinding is met de WiFi hotspot van mijn smartphone.

Is dit normaal ? Heeft iemand die balk wél op zijn systeem ?

Alvast bedankt

De balk rechts op het scherm die eventuele vertragingen aangeeft en de afstand tot die vertragingen. De verkeersinfo dus.

De flitsers geeft ie wel aan.

Er is in het systeem wel een knop "verkeer" maar die moet je handmatig oproepen dwz blik lang van de weg,wat niet erg veilig is.

Via deze link zie je op een TomTom 6100,zoals ik er ook 1 heb de bewuste balk.

http://www.gpsshop.be/product/597779/tomtom-go-6100-world.html

@ ludoke, ik denk dat je de navigatie in je Cee'd niet mag vergelijken met een Tom Tom, je beschikt nu alleen maar over de kaarten van Tom Tom en de Live-service.

Voor de rest is het geen Tom Tom en beschikt het over een eigen besturingssysteem en lay out.

Dan heeft de verkeersinfo weinig zin als je altijd handmatig naar verkeer moet schakelen.Komt de veiligheid niet ten goede.

Ik ga maar gewoon mijn TomTom gebruiken dan .

Dan heeft de verkeersinfo weinig zin als je altijd handmatig naar verkeer moet schakelen.Komt de veiligheid niet ten goede.

Ik ga maar gewoon mijn TomTom gebruiken dan .

Waarom moet je handmatig naar verkeer overschakelen, je hebt alle info in je scherm, werkt perfect. Je ziet precies waar er vertraging is op de route en als alternatief heb je een aangepaste route.

Ik begrijp je probleem niet helemaal en heb ook niet kunnen uitvinden wat de optie verkeer die jij steeds aanhaalt voor meerwaarde heeft op de navigatie van A naar B.

Geen info op mijn scherm. Ik heb het gevoel dat hij moet geupdatedmoet worden. Dat had wel bij de levering op 3 februari 2016 mogen gebeuren . Ga binnenkort naar de dealer voor de gratis check-up en den de dealer zegt dat ze voor of na de gratis check-up willen updaten ! Zal wss geld gaan kosten dan. Ik zou niet weten waarom het anders voor of na moet. Bedankt voor het meedenken,mannen.

• 4 months later...

Ook live services op Nav van de NIRO.

Maar als ik verbinding maak met NAV en telefoon(android hotspot) krijg ik alleen meldingen van flitspalen. 

1 keer heb ik gehad dat alle KIA garages te zien waren op het scherm -nou,nou-

Zijn er meer mogelijkheden niet met dit systeem? Of moet ik bijkopen? Dealer raadplegen?

Hulp voor een leek is welkom  :hammer: