Jump to content

Fred geerling

achteraf achteruitrijcamera plaatsen op de Danziger v48

Recommended Posts

Het mooiste zijn de cameratjes waarbij je 1 kentekenplaatverlichting eruit haalt en de camera er voor terug plaatst incl verlichting voor de plaat.

Aansluiten is een eitje, 1 kabeltje trekken.

Meeste werk is het weer helemaal uitbouwen van je headunit.

Het mooiste zijn de cameratjes waarbij je 1 kentekenplaatverlichting eruit haalt en de camera er voor terug plaatst incl verlichting voor de plaat.

Beste Timo die heb ik ook dus ik hoef alleen de video kabel te leggen en de twee zwarte en rode kabeltje op het achteruitrij licht + en -

Beste Timo die heb ik ook dus ik hoef alleen de video kabel te leggen en de twee zwarte en rode kabeltje op het achteruitrij licht + en -

Klopt helemaal

Beste Timo ik heb de camera aangesloten, gele stekker naar navigatie CCD AV / camera video  en zwarte naar + en - naar achteruitrij licht maar helaas doet niks. Doe ik wat fout of ben ik wat vergeten.

Guest Stief

Waarschijnlijl heeft je radio ook een kabeltje met de label 'back' of `rear' camera. Deze moet ook op de achterruitverlichtin worden aangsloten. Je radio krijgt dan het signaaltje om te schakelen naar de camera

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Similar Content

• By Arjan-N
      Ik heb sinds kort een achteruitrijcamera geïnstalleerd in de bumper van mijn Sorento 2008. Deze zit nu aangesloten op mijn 2din Sony radio. Echter de Sony schakelt niet automatisch over op de camera als ik in mijn achteruit schakel. In mijn achteruit kan ik op de Sony op de camera “knop” drukken en dan heb ik gewoon beeld.  Maar handiger is als de camera automatisch schakelt als ik schakel in de achteruit. 
      Dat kan op 2 manieren. De eerste is dat er een power kabel meeloopt met de video draad. Deze dus aansluiten op dezelfde voeding als de camera en deze draad dan aansluiten op de speciale draad op de Sony. Nadeel is dat deze voedingsdraad dan doorverbonden moet worden onder de bumber dus bloot ligt aan opspattend water en vuil. 
      Tweede methode is om de voedingsimpuls voor de Sony te halen bij de schakel bak zelf. Dus als je in je achteruit schakelt krijgt je dashboard en de lampen achter een seintje. Volgens de handleiding van Sony de methode. Echter hoe gaat de schakel tunnel open? Ik vermoed voorzichtig wrikken. En welke stekker moet ik aftappen bij de pook? 
    • By sanderjohan
      Ik zit er aan te denken om de Kia navigatiesysteem in mijn Kia Cee'd SW van 2016 te vervangen voor een Android systeem. Nu heb ik gehoord dat voor het aansluiten van de standaard Kia achteruitrijcamera een aparte interface moet gebruiken. Nu heb ik gezocht op internet, maar eigenlijk dit niet gevonden. Heeft iemand een idee wat voor interface dit is en waar ik die kan kopen.
      Alvast bedankt,
      Sander
    • By M TotheV
      Goedemiddag,
      Mijn Kia Rio van 2016 heeft achteruitrijcamera af fabriek. In de achterbumper zijn geen sensoren geplaatst. Als ik m'n auto in z'n achteruit zet schakelt het media systeem over op de achteruitrijcamera en zie ik de parkeerhulp lijnen in beeld. Ook gaat de radio/muziek zachter echter hoor ik geen pieptonen. Ik dacht dat aan de hand van de software ook de afstand bepaald kon worden en er dus een pieptoon te horen zou kunnen zijn.
      Zijn de sensoren naast de camera nodig voor de pieptonen of zou het zonder sensoren ook hoorbaar moeten zijn?
      Mvg Mark
    • By Joost van Nunen
      Beste leden

Ik ben de trotse eigenaar van een Kia Sportage uit 2010(nieuw model). Dit betreft een model met origineel achteruitrijcamera.
      Ik had al gelezen dat meerdere problemen ondervinden met het wazige beeld, helaas heb ik dat ook. Ik wil dit graag oplossen maar een nieuwe originele kost 400 euro bij de dealer!!
      Nu koop ik veel via aliexpress dus wil via daar een nieuwe camera bestellen.. ik vind wel cameras die qua maat passen maar hebben allemaal tulp stekker aansluitingen. De Kia heeft een 4-pins aansluiting.
      Weet iemand of ik zon universele camera hier op aan kan sluiten en zo ja, welke kabels waarop aan te sluiten?

Ik hoor graag of iemand mij kan helpen!
    • By vrolijkeman
      Beste Clubleden, ik heb onlangs bij onze Alie een nw mulitimedia autoradio besteld en tevens ook speakers en achteruitrijcamera, ben alleen niet zo technisch om dit zelf allemaal in te bouwen en aan te sluiten.
      mijn vraag is wie kan en wil dit voor mij doen, of weet waar ik dit kan laten doen, hoor het graag
  • Create New...