Ga naar inhoud

Kloppend/rollend geluid vanaf 70-80 KM/U


Sunaye

Aanbevolen Berichten

Wij hebben sinds kort een Kia Rio uit 2000 (1.5 LS Hatchback) doet alles prima. Rijdt super soepel, schakelt heerlijk. Altijd onderhouden door een Kia dealer.

 

Als ik rij, Vanaf 70 km hoor je vanaf de voorkant een rollend geluid. Bonkt een klein beetje. We dachten eerst dat het kwam doordat (alle 4) de banden gecuped waren en 1 wielmoertje links voor veels te groot was maar dat blijkt het niet te zijn. Moertjes zijn vervangen en er zitten nieuwe (hoge kwaliteit) banden onder. Wiellager is gecheckt en die zijn goed. Geluid lijkt van linksvoor te komen, Niet heel duidelijk. Met bochten hoor je geen duidelijk verschil.

 

Heeft iemand dit "probleem" ook? Qua rijden merk je weinig, we hebben afgelopen dinsdag nog 2 x 300 km gereden en alleen het stuur trilt wat. Ik los het graag zelf op mochten jullie het niet weten rij ik wel even langs de lokale Kia Dealer.

 

Alvast bedankt,

Link naar reactie
Delen op andere sites


2x300 km met een 16 jarige Rio van 2000 op 1 dag ?...

Bijzonder !

We zijn dol op foto's !

Laat eens zien.

NB binnenkort is er een Kiameeting in De Meern en het zou leuk zijn als

je daar met die stokoude Kia Rio aanwezig zou kunnen zijn.

http://www.kiaclub.nl/topic/19071-meeting-de-meern-05-06-2016/

Vinden we leuk !

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik zal de meeting even bekijken (Agenda wise)

 

Wat betreft de schokdempers, Ik heb er zelf niet naar gekeken/laten kijken. Kan ik zeker even laten doen, niet aan gedacht, leek mij namelijk dan beter merkbaar aan het rijgedrag/stand van de auto.

 

Thnx

Link naar reactie
Delen op andere sites


We kunnen nu wel al wat zaken uitsluiten.

Banden en moeren zijn nieuw (ik neem aan ook gebalanceerd), dus die sluiten we uit.

Wiellager gecheckt (en in orde bevonden neem ik aan), dus die sluiten we ook uit.

Geen problemen in bochten, dus homokineet sluiten we uit.

Dan blijven de aandrijfassen en remschijven over.

Trilt de het rempedaal bij remmen? Misschien loopt de rem een beetje aan met kromme schijven?

Ik denk niet dat het de schokbrekers zijn maar je kan het zeker laten nakijken.

Heb je ook de andere lagers nagekeken? Je denkt dat het geluid van links-voor komt maar misschien lijkt dat maar zo en komt het toch van de andere kant.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Schokdempers heb ik niet gedacht omdat hij niet op drempels enzo meer geluid maakt, je merkt niks aan het rijden. Alleen hoor je wat.

Bandjes zijn idd gebalanceerd, wiellager getest met rijden en bochten nemen en op een krik gezet en bewogen. Ik steek daar toch wel mijn handen in het vuur.

Ik zal van het weekend even de opties die genoemd zijn nalopen en de auto even omhoog gooien.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nog een puntje om na te kijken.

Zijn de velgen recht?

Als er slag in de velg zit kun je balanceren totdat je een ons weegt

Link naar reactie
Delen op andere sites


Had er zelf nog niet gekeken, was ik wel van plan. Ik heb zelf nog geen tijd gehad om de auto onhoog te gooien. Verwacht ik dit weekend wel te doen. Zal dan ook zeker de velgen nalopen.

Uiteraard hou ik iedereen op de hoogte (tips zijn altijd nog welkom :) )

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 3 weken later...
  • 2 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...