Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  
pk24

rio gewassen en voor het eerst in de was gezet

Aanbevolen berichten

vandaag de auto gewassen en toen voor het eerst in de wax gezet met meguiars black wat is echt super wax, werkt echt lekker ook met uit vrijven.

post-8580-0-13252500-1467556244_thumb.jpg

post-8580-0-69179700-1467556255_thumb.jpg

post-8580-0-11196900-1467556268_thumb.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Netjes hoor.....

Alleen nog even een banden dressing halen ;)

heb ik ook had alleen geen zin meer haha

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het is idd bijna een dagtaak om je auto een beetje knap te poetsen. (en we zijn ook geen 18 meer

Maar het resultaat mag er dan ook zijn.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Haha mijne mag blij zijn met de wasstraat 4 keer in het jaar

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ieder zijn ding......

Maar mijn Rio rijdt echt lekkerder als hij schoon is. Dus zodra hij maar een beetje vuil is was ik hem. En voor onderweg heb ik altijd een fles SpeedWipe quikdetailer en een microvezel doek in de auto.

1e0648d45740ea0115b8caaa80ac6a74.jpg

Wist je trouwens dat je in landen zoals Oman zelfs een boete krijgt als je auto vies is

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hallo Lourens,

Waarom een ander embleem waar is je originele?

Wat ik in de auto heb is een pakje baby doekjes voor vogelpoep. Dat haal ik er wel direct af. Maar met een druk gezinsleven kan ik er niet aan ontkomen om hem toch bij een carwash te brengen waar ze hem met de hand wassen. Ik kan het natuurlijk beter maar de vorige keer was ik 4 uur bezig en het resultaat was schitterend, maar mijn dag was ook zo foetsie.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Een ander embleem...tja gewoon omdat het kan ;)
Bij deze zit het origineel er gewoon onder. Bij mijn Soul's had ik ze vervangen voor andere.

Ik was hem ook altijd op de hand. En heb ook een gezin en een baan en een druk sociaal leven. Maar maak ook altijd even tijd om mijn Rio te wassen. Soms zelfs even snel als ik bij school sta te wachten om mijn dochterje op te halen. Kan in 10 min. mijn auto met quikdetailer wassen zonder water ....

ja ja zeg het maar

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nou daar is geen googeltruc voor nodig. Aleen zorgen dat je auto goed in de wax staat. (in mijn geval 4 x per jaar in de Collinite 845) Dan is het voldoende om de auto in te spuiten met Speed Wipe quikdetailer van CG om hem daarna in een veeg met een microvezel doek schoon te vegen.

En klaar is Lourens Kazan.

51015219262bd76deb2323eb3f46afd2.jpg

b22ba4eaf89a946dbed52e2d5dbbc89b.jpg

4b5b7051f233d408b3a006bfeacfbfd3.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nou daar is geen googeltruc voor nodig. Aleen zorgen dat je auto goed in de wax staat. (in mijn geval 4 x per jaar in de Collinite 845) Dan is het voldoende om de auto in te spuiten met Speed Wipe quikdetailer van CG om hem daarna in een veeg met een microvezel doek schoon te vegen.

En klaar is Lourens Kazan.

51015219262bd76deb2323eb3f46afd2.jpg

Deze wax heb ik ook (op aanraden). Echt geweldig spul. Wel goed laten uitharden. Daarna zorgt het voor een mooie diepe glans en water en vuil blijft er goed op liggen. Vuil zoals vogelpoep veeg je er gemakkelijk af.

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Deze wax heb ik ook (op aanraden). Echt geweldig spul. Wel goed laten uitharden. Daarna zorgt het voor een mooie diepe glans en water en vuil blijft er goed op liggen. Vuil zoals vogelpoep veeg je er gemakkelijk af.

Dat bedoel ik .... goede Wax is het halve werk.

Aldus Mr. Miyagi   :chinese:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik was hem ook altijd op de hand. En heb ook een gezin en een baan en een druk sociaal leven. Maar maak ook altijd even tijd om mijn Rio te wassen. Soms zelfs even snel als ik bij school sta te wachten om mijn dochterje op te halen. Kan in 10 min. mijn auto met quikdetailer wassen zonder water ....

En hoe lang ben je dan bezig met in de WAX zetten? Vind dat toch altijd een hele klus.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nou dat valt ook wel mee hoor. De 845 is een easy on easy off wax.

Met eerst goed wassen en dan in de wax zetten. Compleet met velgen ben ik wel even 2 uurtjes zoet.

De meeste tijd gaat zitten in het goed wassen van de auto. Als er 1 ding is wat je niet wil hebben is het vuil onder/in de waxlaag.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

En hoe lang ben je dan bezig met in de WAX zetten? Vind dat toch altijd een hele klus.

Dat ligt er aan welk schema je volgt. Het waxen zelf duurt niet zo lang, een groot deel is namelijk droog/uithardtijd. Je kunt bijv. wassen en daarna meteen in de wax zetten. Je krijgt echter een mooier resultaat als je tussen wassen en waxen nog wat stappen toevoegt. Ik heb een paar maanden geleden het volgende schema gevolgd:

• Wassen (met 2-emmer-methode) en drogen
  • Reinigen (klei met quick detailer)
  • Polijsten
  • Ontvetten/preppen (bijv. met Gyeon Q2M prep)
  • Waxen (goed laten drogen/uitharden)
  • Optioneel: ramen (bijv. met Poorboys World spray & wipe)
  • Optioneel: banden

Vooral het reinigen met de klei is een belangrijke stap. Ik heb gemerkt dat hier toch nog erg veel vuil wordt verwijderd die je met het wassen niet weg krijgt en wat anders, zoals Lourens al aangeeft, onder/in de waxlaag gaat zitten (of nog erger, dat je het tijdens het polijsten in de lak wrijft). Met bovenstaande schema ben je wel een zaterdag zoet (vooral de eerste keer), maar het resultaat is zoveel beter dan alleen wassen en waxen. Ik had mijn Rio sinds ik hem heb (nu zo'n 3 jaar) niet meer in de wax gezet dus vond het tijd om het goed te doen. Als je jouw auto regelmatig wast, is het denk ik niet nodig om iedere keer alle stappen te doen.

PS. die Poorboys World Spray & Wipe is zowiezo erg goed spul om bij de hand te hebben. Is ook handig om vuil en vogelpoep te verwijderen of tussendoor de ramen te doen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

<p>

Dat ligt er aan welk schema je volgt. Het waxen zelf duurt niet zo lang, een groot deel is namelijk droog/uithardtijd. Je kunt bijv. wassen en daarna meteen in de wax zetten. Je krijgt echter een mooier resultaat als je tussen wassen en waxen nog wat stappen toevoegt. Ik heb een paar maanden geleden het volgende schema gevolgd:

• Wassen (met 2-emmer-methode) en drogen
  • Reinigen (klei met quick detailer)
  • Polijsten
  • Ontvetten/preppen (bijv. met Gyeon Q2M prep)
  • Waxen (goed laten drogen/uitharden)
  • Optioneel: ramen (bijv. met Poorboys World spray & wipe)
  • Optioneel: banden

Deze stappen laat ik dus tegenwoordig doen.... :-)

Ik laat 1 keer per jaar mijn auto door een professioneel autopoetsbedrijf doen. kosten € 80,- voor een exterieur behandeling.

Verder doe ik zelf 2a 3 keer per jaar de extra waxlaag en onderhoud ik hem met een quikdetailler en een banden/ kunstof dressing.

Banden en velgen zijn namelijk geen optie maar een must.

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Deze stappen laat ik dus tegenwoordig doen.... :-)

Ik laat 1 keer per jaar mijn auto door een professioneel autopoetsbedrijf doen. kosten € 80,- voor een exterieur behandeling.

Verder doe ik zelf 2a 3 keer per jaar de extra waxlaag en onderhoud ik hem met een quikdetailler en een banden/ kunstof dressing.

Banden en velgen zijn namelijk geen optie maar een must.

Zo dan, dat is redelijk goedkoop 80 euro. Waar laat jij dat doen? Hier (Rotterdam) vragen ze 150 euro voor polijstbeurtje voor de Rio...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb dit laten doen bij ALJA autopoetsbedrijf in Almere. Ook ik was aangenaam verast, zowel over de prijs als over het eindresultaat.

Hier een filmpje met wat ze allemaal doen voor die €80,-

https://www.youtube.com/watch?v=3kyFNvmbkXI

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Log in om dit te volgen