Jump to content
Swatje

John Gold Cm5 Cruise Control Kia Rio 1.2 Benzine

Recommended Posts

Goedenavond,

Ik heb even een vraag. Ik heb een aftermarket Cruise Control van John Gold laten inbouwen bij de kia dealer. Maar ik vindt hem niet echt fijn afgesteld. Weet iemand wat de fijnste afstellingen zijn voor deze cruise control? En over afstelling bedoel ik dus de Reactie tijd en de gevoeligheid. Type cruise control= Cm5 cruise control van john gold. Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen want ben al bijna 2 maanden naar opzoek. En nog ben ik niet tevreden met hoe de cruise control functioneert.

Mvg Jeffrey kerver!

Waarom een John gold. ??

Waarom niet de originele knoppen op het stuur laten plaatsen dan is het origineel en dat werkt gewoon goed

En het is nog eens goedkoper ook

Dat is een hele goede vraag xtra40. De dealer had mij die toen aangeboden, en ik wist niet dat je van die knoppen kan krijgen voor op het stuur. Dus nu zit ik eigenlijk met zo'n lelijk ding aan de zijkant van mijn stuur. Wat maar eigenlijk half werkt. Denk dat het gewoon geldklopperij is. Maar heb jij enig idee wat voor instellingen het beste zijn voor mijn cruise control?

Mvg Jeffrey kerver.

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Ik zelf heb ooit 1x met een John gold gewerkt dus daar kom je niet ver mee

Maar Mischien dat murcieligo het weet die heeft er meer mee gewerkt als ik het goed heb

Dan hoop ik nog van hem een reactie te krijgen. Alvast bedankt.

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Ik heb in mijn Picanto TA een CM5 gekoppeld aan een Waeco MS880. Maar die is technisch gelijk aan John Gold. Ik weet even niet wat ik thuis aan handleidingen heb, maar wil daar best naar zoeken.

Alleen zit ik in Berlijn, dus je zult geduld moeten hebben. Stuur me maar een email via mijn profiel, dan zie ik die als ik thuis ben...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Similar Content

• By Yuanes
      Te koop een zeer nette Kia Picanto in de juiste kleur en met betrouwbare 1.2 Cvvt motor! Reden van verkoop is de aanschaf van een nieuwe auto. Auto heeft altijd netjes op zijn tijd zowel een grote als kleine ondershoudsbeurt gehad. Laatste grote beurt was begin dit jaar incl. nieuwe voorbanden. Kortom nooit op bespaard. Let op afspraak voor een nieuwe APK keuring staat al ingepland!  

Deze orginele geleverde Nederlandse auto heeft 146693 km gelopen en is voorzien van talloze opties zoals:
      Link naar marktplaats!
      Led verlichting voor en achter Climate control Cruise control Multifunctioneel stuur Bluetooth voor zowel muziek als telefoon USB (MP3) / AUX / iPod Keyless entry en start Elektrische ramen voor Elektrische ramen achter Elektrisch verstelbare buitenspiegels Elektrisch inklapbare buitenspiegels Centrale deurvergrendeling (automatisch) 5-deurs Achterbank in delen neerklapbaar Lichtmetalen velgen
      Algemene informatie
      Aantal deuren: 5
      Kleur: Grijs metallic

Technische informatie
      Aantal cilinders: 4
      Transmissie: 5 versnellingen, handgeschakeld
      Aandrijving: Voorwielaandrijving
      Bandenmaat: 165/60 R14
      Acceleratie (0-100): 11,4 s
      Topsnelheid: 171 km/u

Maten
      Afmetingen (LxBxH): 360 x 160 x 148 cm
      Wielbasis: 238 cm

Gewichten
      Ledig gewicht: 830 kg
      Laadvermogen: 540 kg
      GVW: 1.370 kg
      Max. trekgewicht: 700 kg

Interieur
      Bekleding: Stof
      Interieurkleur: Zwart
      Aantal zitplaatsen: 5

Milieu en verbruik
      Brandstofverbruik in de stad: 5,9 l/100km (1 op 16,9)
      Brandstofverbruik op de snelweg: 3,9 l/100km (1 op 25,6)
      CO2 uitstoot: 109 g/km
      Emissieklasse: Euro 5

Aantal sleutels: 2 (2 handzenders)

Financiële informatie
      Motorrijtuigenbelasting: € 56 - 63 per kwartaal!

• By onckel
      Hoi,
      Even een vraagje in mijn Kia Stonic is door de dealer orginele instapverlichting geplaatst.
      Nu is mijn vraag hoort dit constant te branden? (Bij mijn is dit het geval)
      Wat er gebeurt is dat de zekering van het deurslot er al een paar keer kapot is gegaan? Heeft deze verlichting er iets mee te maken te veel belasting?
      Ron

• By Eindelijk
      Hallo,
      ik zou graag het rijcomfort verhogen. Zelf nieuw bleek deze Kia een niet al te comfortabele vering te hebben. Nu wil ik deze vervangen. Zijn er specifieke merken die "zachter" zijn?
      De foto zijn de veringen die ik zou kopen.

• By Derrek
      Beste leden,
      Ik ben erop attent gemaakt door een attente Kia-rijder dat hij zomaar in “Mijn Kia” kon komen en ook alle gegeven kon aanpassen (inclusief inlognaam, wachtwoord), oftewel er zit een veiligheidslek in bij Kia motors Nederland. Hij heeft dit gemeld bij KMNL. 
      Er staan ook prive gegevens in het systeem en elk datalek moet wettelijk gemeld worden bij de Autoriteit Persoonsgegevens die er dan op toeziet dat er juist mee omgegaan wordt en goed wordt opgelost. Dit geldt zowel voor overheidsinstanties als particuliere bedrijven. Kia heeft het datalek inderdaad toegegeven maar niet gemeld bij de APG omdat Kia zelf vind dat het slechts een “klein lek” betreft en niet nodig vind. Ik begrijp dat Kia dit liever onder de pet wil houden, maar een lek is een lek en wat verstaat Kia onder klein?
      Hoe dan ook het is heel goed mogelijk dat niet alleen mijn gegevens bij Kia op straat zijn komen te liggen maar ook van andere Kia Family Card Club leden. Dus als je vreemde dingen tegenkomt dan weet je waardoor dit kan komen.
      Ik heb nu een brief van Kia ontvangen. Ik dacht vast en excuus of uitleg, maar er zat een nieuwe KiaClubCard in en ik ben weer opnieuw welkom geheten bij de Club van Family Card houders. Daarbij een foldertje waarin wordt aangegeven dat de voordelen onder andere de Kia Internationale Wegenhulpgarantie ter warde van € 100,- (was dat niet vroeger? Nu heb je allen de uitgeklede versie en moet je zelf extra bijbetalen tot die € 100,-), een gratis deelname aan de Kia testdag  ter waarde van 19,95 (om je naar de showroom te lokken zodat ze je een nieuwe auto kunnen verkopen…) en een gratis ViaKia magazine (een reclameboekje van Kia…) die een “waarde” van € 4,95 wordt toegekend.
      Ik maak er maar wat hilarisch over want ze doen dit allemaal. En ik ben best tevreden over mijn Kia. Kia maakt heel fijne, goede en betrouwbare auto’s en ook met de dealers heb ik goede ervaring. Nu moet KNML dat niveau nog zien te halen.
    • By S Rio GT
      Hallo, 
      Wat vragen over de Rio die ik sinds deze week rij. Hele leuke auto maar wil een paar aanpassingen laten doen. 
      Ik heb voor beide vragen de search functie gebruikt maar kwam niet echt op concrete antwoorden, of vaak voor de oudere modellen. Dus vandaar toch dit topic. 
      Als eerste vroeg ik mij af of de pedalen afgesteld kunnen worden. In mijn vorige auto was ik gewend bij gas en remmen dat ie vrij pittig reageert. Nu lijkt het traag te reageren, dat je het pedaal intrapt en er na een cm ofzo pas echt reactie komt. 
      Dan de audio vraag Welke maat speakers heeft de voor en achterdeur. Ik kom 16.5 en 17cm tegen. Of luistert dat niet zo nauw?
      Tevens kom ik veel over de Match set tegen, maar zou wel een sub in de reservewiel willen, niet in de uitsparing van die ruimte. Iemand suggesties voor leuke opties voor zo een sub, en de speakers in deuren?
      Alvast bedankt! 
  • Create New...