Ga naar inhoud
Webfox

Kia Rio rijder & LED-fan

Aanbevolen berichten

Hallo mede Kia-rijders!

Ik heb sinds november 2014 een Kia Rio uit 2003, toendertijd met zo'n 88.000km op de teller.

Ik hou veel van mijn auto omdat hij zo aanpasbaar is, alles is toegankelijk.

Tegenwoordig zit bij auto's alles ver weggewerkt en maak je vaak iets stuk als je bijvoorbeeld een kap eraf wilt halen.

Zo nu en dan klus ik lekker aan mijn auto, voornamelijk elektronische, cosmetische en verlichtingsdingen.

Zoals de titel al zegt ben ik een LED-fan en heb dat dan ook op veel plekken in mijn auto verwerkt.

Het meest recent heb ik mijn (vies gelig/groenige) dashboardlampjes vervangen met witte ledjes.

Toen ik de auto kreeg heb ik ook al de koplampen vervangen, maar toen voor fellere en wittere halogenen van Philips.

Nu zijn een stel LED-koplampen naar me onderweg, evenals mistlampen.

Ik ben benieuwd hoe dat eruit gaat zien :)

Wat ik nog wel zou willen doen is een remote door (un)lock installeren, maar alleen als dat veilig is (de signalen van veel van die universele dingen zijn makkelijk te onderscheppen).

Dat over mijn auto, nog een beetje over mezelf:

Ik ben (afstuderend) student Informatica en ben dus bijna Software Developer.

Verder hou ik van veel technische en elektrische dingen en is duiken een hobby (maar alleen op vakantie).

Ik kwam deze site al een paar keer tegen bij het zoeken naar informatie over mods, dus ik dacht laat ik me ook maar registreren.

Tenslotte ben ik voorlopig niet van plan om afstand te doen van mijn Kia :)

Groeten,

Webfox

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Welkom!

Als (bijna) developer EN knutselaar kun je toch zeker wel een mooi systeem maken dat met je telefoon via bijv. BT de auto kunt ontgrendelen? :wink:

Of gewoon een universele; die werken vaak ook al met miljoenen rollende codes enzo. Daarop letten bij aanschaf en (dus) niet het allergoedkoopste kopen, dan zit je volgens mij wel veilig.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Als (bijna) developer EN knutselaar kun je toch zeker wel een mooi systeem maken dat met je telefoon via bijv. BT de auto kunt ontgrendelen? :wink:

Bluetooth kan, maar is veel gedoe. Daarbij heb ik daar geen behoefte aan, want dan moet ik steeds mijn sleutel én mijn telefoon pakken. AB aan keyring is dan fijner wat mij betreft.

Of gewoon een universele; die werken vaak ook al met miljoenen rollende codes enzo. Daarop letten bij aanschaf en (dus) niet het allergoedkoopste kopen, dan zit je volgens mij wel veilig.

Klopt ja, heb ik ook gelezen.

Ik ga nu voor: http://carpoint.nl/index.php/product/centrale-deurvergr-interface-lk058-lt052

Heb alleen wel tegenstrijdige berichten gelezen op dit forum. Sommigen zeggen dat je hem onder je dashboard moet aansluiten, anderen zeggen in de bestuurdersdeur.

Iemand in omgeving Zoetermeer die al zo'n werkend systeem heeft en waar ik even "af mag kijken"? :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen