Ga naar inhoud
Ron Penguin

Wanneer verwacht je je nieuwe Niro?

Aanbevolen berichten

Ga lekker genieten vanaf donderdag!  Ik heb hem al vanaf 28 april jl. en het is iedere keer een feestje om erin te rijden!!

• Haha 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur geleden zei Eric-H:

Onder welke noemer valt de noodstop hulp bij de Dynamicline dan?, krijg zelf de Design edition maar zie dit daar niet bij staan.!

Heb hier alle extra veiligheids optie's staan, maar de meeste vallen volgens de vergelijksite voor de Niro onder het Excutive model. Rijbaan assistensie en Adaptieve Cruise Control vallen wel onder de Design-Edition die ik gekozen heb

https://www.kia.com/nl/over-kia/technologie-design/technologie/drive-wise/

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

AEB en SCC zit er bij de HEV op vanaf de BusinessLine.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
5 uur geleden zei Hen E:

ik heb de design editie genomen, zit daar dus ook AEB en SCC op?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Geplaatst: (aangepast)
5 uur geleden zei Hen E:

ik heb de design editie genomen, zit daar dus ook AEB op.

SCC heb ik wel zien staan bij mijn versie!

Hieronder voor de duidelijkheid.

AEB: Assist Emergency Breaking

SCC: Smart Cruise Control System / Smart Cruise Control (SCC) Unit-Radar Repair procedures

aangepast door Eric-H

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur geleden zei Eric-H:

ik heb de design editie genomen, zit daar dus ook AEB op.

SCC heb ik wel zien staan bij mijn versie!

Hieronder voor de duidelijkheid.

AEB: Assist Emergency Breaking

SCC: Smart Cruise Control System / Smart Cruise Control (SCC) Unit-Radar Repair procedures

AEB zit zover ik kan zien niet in de Design Edition.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
SCC en AEB is bij mijn weten een pakket.
Bij de voorzieningen lijst Design Edition hebben ze het over Cruise control en niet over Smart(Adaptive) cruise control.
aangepast door Hen E

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur geleden zei Hen E:
SCC en AEB is bij mijn weten een pakket.
Bij de voorzieningen lijst Design Edition hebben ze het over Cruise control en niet over Smart(Adaptive) cruise control.

Ja klopt, was dat even vergeten, ik wilde persé 18 inch en een schuifkanteldak en vindt met normale Cruise Control rijden echt voldoende, houd de auto letterlijk het liefst zelf in de hand wat ik inmiddels al 35 jaar schade vrij doe.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het is overigens wel apart dat de Design edition een schuifkanteldak heeft en de Executive niet, en daarop ook niet eens te bestellen is.
Nu zit ik er ook niet perse op te wachten, maar het had wel leuk geweest ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
2 uur geleden zei JeroenV:

Het is overigens wel apart dat de Design edition een schuifkanteldak heeft en de Executive niet, en daarop ook niet eens te bestellen is.
Nu zit ik er ook niet perse op te wachten, maar het had wel leuk geweest ;)

Het is wel te bestellen. Maar staan niet in de lijst. Ik had er graag een gewild maar heb voor een voorraad auto gekozen. 

Ik ben het wel met je eens dat het raar is dat je deze niet via de website kan selecteren. In belgie en duitsland wel trouwens. 

aangepast door casper

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
56 minuten geleden zei casper:

Het is wel te bestellen. Maar staan niet in de lijst. Ik had er graag een gewild maar heb voor een voorraad auto gekozen. 

Ik ben het wel met je eens dat het raar is dat je deze niet via de website kan selecteren. In belgie en duitsland wel trouwens. 

Inderdaad vreemd, ook bij de leasemaatschappij kon ik hem er niet bij klikken.
Nou ja, je kunt niet alles hebben haha

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
13 uur geleden zei JeroenV:

Inderdaad vreemd, ook bij de leasemaatschappij kon ik hem er niet bij klikken.
Nou ja, je kunt niet alles hebben haha

Ben daarom wel blij dat mijn dealer hem met schuif/kanteldak via de importeur nog kon bestellen.

Ben achteraf blij dat ik het inplaats van de Adaptive CruiseControle genomen heb,  me zoon heeft vorige week in een Qashqai gereden die dat ook heeft, hij werd er knettergek van en heeft het gegeven moment uitgeschakeld.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 7-7-2018 om 21:30 zei Eric-H:

Je moet er in het begin mee leren omgaan maar dat is met veel nieuwe dingen.
Maar als je weet hoe het precies werkt vind ik het een uitkomst !

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hangt voor 100% van de situatie af. In langzaam rijdend verkeer is het prima, als het rustig is op de weg reageert hij soms idioot heftig op vrachtwagens en hij trapt regelmatig op de rem voor een fietser op het vrijgelegen fietspad. Dus heb er nog steeds een haat liefde verhouding mee.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Klopt er zijn inderdaad situaties waar je rekening mee dient te houden maar over het algemeen ben ik er meer dan tevreden over.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

IMG_20180712_153250.thumb.jpg.d7cba5a457e67d7028aefffb5237e7e9.jpgik heb hem eindelijk vandaag mogen ontvangen mijn Niro Phev . En gelijk maar de stekker erin 

aangepast door joophensen
  • Like 1
  • Thanks 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

ik ga morgen eind van de middag mijn Niro ophalen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
3 uur geleden zei joophensen:

ik heb hem eindelijk vandaag mogen ontvangen mijn Niro Phev . En gelijk maar de stekker erin 

Heel veel rijplezier toegewenst, prachtige auto, Zijn dat trouwens 16 inch velgen ?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja dat zijn 16 inch velgen.  en dat rijplezier zal wel lukken. even inrijden en eind augustus op vakantie ermee naar Zuid Frankrijk

aangepast door joophensen

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Woensdag eind van de middag staat mijn nieuwe NIRO klaar bij de dealer, ik ben heel benieuwd naar hoe de kleur Cravity bleu met het design pack uitvalt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 7-7-2018 om 21:30 zei Eric-H:

Ja klopt, was dat even vergeten, ik wilde persé 18 inch en een schuifkanteldak en vindt met normale Cruise Control rijden echt voldoende, houd de auto letterlijk het liefst zelf in de hand wat ik inmiddels al 35 jaar schade vrij doe.

Het schuif/kanteldak is redelijk briljant! Ik zou het niet meer willen missen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
6 uur geleden zei JWS:

Woensdag eind van de middag staat mijn nieuwe NIRO klaar bij de dealer, ik ben heel benieuwd naar hoe de kleur Cravity bleu met het design pack uitvalt.

Ik haal eind van deze middag mijn design edition en zelfde kleur op bij de dealer. designpack heb ik nog even mee gewacht, wil eerst kijken hoe dat bij gravity bleu staat, dus als je na woensdag een foto wil plaatsen hier dan zou dat top zijn.

aangepast door Eric-H

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 13-7-2018 om 08:01, JWS zei:

JWS, zou je misschien hier wat foto's willen plaatsen van jou gravity Bleu met Design Pack, 

1 van de voorkant betreft die 2 luchtinlaat roosters, 1 van de strip aan de zijkant en 1 van de strip op de achterkant , wil erg graag zien hoe dat er uit ziet en daarmee een beslissing maken of ik het ook nog laat monteren. Rijd nu intussen 10 dagen met mijn Niro in jou zelfde kleur en een Design Edition.  Bij voorbaat vast mijn dank hiervoor.

Gr. Eric

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het design pack zit er helaas nog niet op, dat is namelijk 5 weken levertijd, dus als dat over een paar weken geplaatst is zal ik foto's maken. Wel zit de XENON verlichting er op, en dat scheelt een bak licht, en de kleur is nu gelijk aan de dag rij verlichting, dat is dus top.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Oke dan wacht ik daar rustig op, wat betaal je eigenlijk voor die Xenon verlichting ?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen