Jump to content
  • Sign Up
kevinb

waar en welke navigatie kopen?

Recommended Posts

Hoi,

Ik ben opzoek naar een navigatie systeem.

Alleen heb ik geen idee waar en welke ik moet kopen. Ben zelf uit gekomen op deze:

http://www.inbouwnavigatie.com/kia-navigatie/navigatie-kia-rio-dvd-carkit-android-444-quadcore-16gb

Is deze goed en makkelijk te installeren.

En is dit systeem het geld waard? Of is dit systeem ergens anders goedkoper te verkrijgen?

Gr kevin

Systeem ziet er goed uit, veel forumleden hebben een gelijkwaardig systeem maar dan van het merk witson. Deze zijn rechtsreeks via witson.com te bestellen.

Deze systemen zijn over het algemeen plug and play. Het inbouwen is voor (bijna) iedereen heel eenvoudig te doen. ikzelf ben volgens mij nog geen uurtje bezig geweest. Het meeste werk zit hem in het ombouwen van de luchtrooster. (deze moeten namelijk van het oude radioframe overgezet worden op het nieuwe)

in het onderstaande draadje kan je zien hoe je de radio kan demonteren.

http://www.kiaclub.nl/topic/19598-voorpaneel-radio-navigatie/

Deze heb ik in mijn Rio zitten.

image_url-1869-1401390466.jpg

• Like 1

Top! Bedankt voor de reactie.

Iemand enig idee of tie ergens anders wat goedkoper is?

Is dit de zelfde of is dit weer een andere?

Is dit de zelfde of is dit weer een andere?

Dit is de Witson w2-d9583k, dit is een van de eerdere Witsons voor de Rio. Hij draait onder WinCE en niet onder android met als navigatiesoftware iGo met de kaarten van Here Q1 2016

ik heb een setje (android) bij witson besteld. denk dat het inbouwen ook niet zo een groot probleem gaat worden. gewoon netjes alles losschroeven en met een beetje beleid (hou ik mezelf voor :wink:.

maar ik heb ook de dashcam optie gekocht en de achteruitrij camera. En die netjes inbouwen wordt voor mij zeker een uitdaging. Alle hulp is daarbij welkom.....

• Like 1

Heb de 160s 4.4.4 besteld, hopen dat tie goed is

ik heb een setje (android) bij witson besteld. denk dat het inbouwen ook niet zo een groot probleem gaat worden. gewoon netjes alles losschroeven en met een beetje beleid (hou ik mezelf voor :wink:.

maar ik heb ook de dashcam optie gekocht en de achteruitrij camera. En die netjes inbouwen wordt voor mij zeker een uitdaging. Alle hulp is daarbij welkom.....

het moeilijkste aan de wisten unit inbouwen is het verwijderen van de originele radio front deze zit met clips vast 

maar de uitleg voor het verwijderen en inbouwen van de wisten unit staat stap voor stap met fotos uitgelegd op mijn Facebook pagina 

https://www.facebook.com/pimpmasters.kiario/media_set?set=a.111003485723188.19530.100004406111111&type=3

• Like 1

Heb de 160s 4.4.4 besteld, hopen dat tie goed is

dat hoop ik ook voor je  :-)  :-)

zal wel goed komen denk ik en zeker als je een beetje met android om kan gaan zijn de mogelijkheden eindeloos 

en voor inbouwen en aansluiten is een how to do it hulpje te vinden op mijn Facebook pagina              https://www.facebook.com/pimpmasters.kiario/media_set?set=a.111003485723188.19530.100004406111111&type=3

Bedankt voor de link!

we gaan onze best doen ..... hele mooie reportage. erg veel werk in gezeten denk ik.

waar kan ik haakjes kopen? gewoon bij de autoboer om de hoek?

en die achteruit rij camera gaan we even over nadenken.

haakjes kan je ook zelf even buigen van een oude kleding hanger desnoods

Hoezo Haakjes ????

Ik trek het paneel "altijd" met mijn vingers los. heb je er in mijn idee ook beter gevoel over. :cool:

• Like 1

maar jij hebt ook hele sterke vingers  :-)  :-)  :-)

13920959_686536104836587_271915766134003

• Like 1

de eerste keer zit het altijd erg vast  :wink:  :wink:

maar als je de radio er net zo vaak uit hebt gehaald als ik en Lourens dan red je het wel simpel met je vingers  :-)  :-)  :-)

S160 zit in me auto, erg blij mee.

Iemand nog handigen tips en trics?

Heb nu een paar apps gedownload maar geheugen zit vol? Terwijl er 8gb geheugen kaart inzit? Hoe is dit op te lossen?

De geheugen kaart is toch voor muziek ??

En evt aps naar het aparaat te brengen ??

En 1 voor de navigatie als ik me niet vergis

Ik denk dat hij net andersom bedoeld, geheugen van het apparaat zal aangeven dat hij vol is. Dus dan juist app's verplaatsen naar de SD, meestal kan dat in het android menu.

Apps worden geïnstalleerd op het interne geheugen. Dit is waarschijnlijk een partitie van 1 of 2gb. Maar daar staat ook al Android op. Bepaalde Apps kun je moven naar je externe geheugen ( een van de SD kaarten)

• Like 1

Apps worden geïnstalleerd op het interne geheugen. Dit is waarschijnlijk een partitie van 1 of 2gb. Maar daar staat ook al Android op. Bepaalde Apps kun je moven naar je externe geheugen ( een van de SD kaarten)

Dat zeg ik ... :online2long:

Dat zeg ik ... :online2long:

GAMMA

• Like 1

Past de s160 ook nog op een Rio uit 2011 of is er iets anders aan het dashboard in de nieuwe?