Ga naar inhoud
Mclaren2016

Nieuwe cv geplaatst maar werkt nog niet

Aanbevolen berichten

Nou heb ik de centrale vergrendeling vervangen, maar het werkt nog steeds niet met afstands bediening, moet ik het opnieuw inleren ofzo heb iemand een schema ervan?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Meten is weten niet zo maar wat gaan vervangen als je net zelf met bedrading bent bezig geweest

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Tuurlijk heb je de plus signaal gemeten maar heb je ook het massa signaal gemeten ??

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Je hebt 2 draden die van polariteiten wisselen en als 1 van de 2 niet goed is werkt het niet

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik dacht de 2bovenste draden daar tussen meten desnoods met een lampje

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ben druk aan het verbouwen dus kan even nergens bij

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

even kijken hoor wat je ook al weer zei gisteren

ojaaaaaaa dit

Hoezo geen verstand, ik had allang al een vermoede dat het de motor was van de cv want ik had alles al doorgemeten, ???? niet dus

• Like 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

even kijken hoor wat je ook al weer zei gisteren

ojaaaaaaa dit

Hoezo geen verstand, ik had allang al een vermoede dat het de motor was van de cv want ik had alles al doorgemeten, ???? niet dus

Weet jij dan wat het probeem kan zijn, mijn vermoede ging uit naar de motor omdat hij wel een open en dicht stroom heb en sommige zeide al dat het de motor kan zijn, maar helaas het probleem legt ergens anders maar waar, want de andere deuren reageren wel er op

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

als je geen draad hebt doorgeknipt van je cv zou ik toch even de stekker uit je spiegel module trekken daar is de ellende mee begonnen  

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

ja je hebt toch draad voor de spiegel sluiten en openen aan de cv moeten maken ????

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Met een spannings zoeker met lampje er in

En hoe had je die aangesloten?

Tussen BEIDE motordraden, of massa en dan iedere motordraad apart?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

aan massa en dan elk draad appart, om massa te meten had ik het klemmetje op een plus

en zo kwam ik er achter dat 2 draden geen van beide hadde

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik zou meten tussen beide draden tegelijk; DAT is wat het moet doen.

Je opmerking over "twee draden geen van beide" snap ik niet precies, maar ik DENK dat je het over de schakeldraden hebt.

Twee draden bedienen het motortje, twee, soms drie draden vertellen de besturing dat jij met de sleutel het slot bedient, waarna de module de overige deuren doet.

Omdat de rest het wel doet concludeer ik dat die draden in orde zijn. Meten met een lampje werkt daarop niet, omdat spanning en/of stroom op dat circuit te laag zijn.

Ik heb geen schema, maar op basis van de summiere info die je verstrekt zeg ik dat het in het motor-circuit zit. Meest voorkomend is het motortje, maar dat heb je vervangen.

Dan is het "dus" de bedrading, aangezien de overige deuren wel werken. Die zitten bijna altijd parallel op 1 set relais.

Overigens wil spanning op de draden niet altijd zeggen dat het zal werken. Een weerstand van 1 Mega Ohm zal bijv. prima een spanning van 12V meten, maar zal nooit meer dan een paar MICRO-Ampère KUNNEN lopen.

Een motortje trekt in een puls toch snel 2A of meer...

Er kan dus ook een draad beschadigd zijn en nu teveel weerstand geven. Of ergens kortsluiten, waardoor de spanning ergens wegvloeit.

Kan beide veroorzaakt zijn door je spiegelmodule-aansluiting, maar dat kan ik in mijn glazen bol niet zien...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik haal morgen de spiegel module tussen uit en kijken wat er dan gebeurt, ik zou het anders ook niet weten waar het aan zal liggen, heb alle bedrading al na gekeken op beschadigingen maar zag niks bijzonders

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

Belangrijke informatie

Door deze site te gebruiken ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden.