Ga naar inhoud

Android Auto


Ron Penguin

Aanbevolen Berichten

Ik heb plotseling een probleem met het gebruik van Waze i.c.m. Android Auto. Waze start gewoon op maar kan daarna niet de juiste route bepalen. Soms komt hij op de juiste route maar valt weer vrij snel weg. Ook geeft hij dan de ingegeven route dwars over het scherm i.p.v. van beneden naar boven. Er is niets gewijzigd. Als ik overschakel van Waze naar Google Maps werkt alles perfect. Iemand een idee hoe dit kan/komt of zijn er mensen die dit probleem ook hebben. Heb overigens Waze al een keer verwijderd en opnieuw gedownload, echter onder resultaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op 13-11-2019 om 19:35, Specialmade zei:

Ik heb plotseling een probleem met het gebruik van Waze i.c.m. Android Auto. Waze start gewoon op maar kan daarna niet de juiste route bepalen. Soms komt hij op de juiste route maar valt weer vrij snel weg. Ook geeft hij dan de ingegeven route dwars over het scherm i.p.v. van beneden naar boven. Er is niets gewijzigd. Als ik overschakel van Waze naar Google Maps werkt alles perfect. Iemand een idee hoe dit kan/komt of zijn er mensen die dit probleem ook hebben. Heb overigens Waze al een keer verwijderd en opnieuw gedownload, echter onder resultaat.

Zelfde probleem gehad met Waze: bij mij viel de GPS verbinding vaak weg, waardoor navigatie niet goed werkte. Dit lag aan de batterijbesparingsmodus van mijn mobiele telefoon. Sinds ik die uit heb gezet, geen problemen meer gehad. 

aangepast door Cor Wit
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Bij mij viel de gps verbinding ook af en toe weg dat merkt je dan dat hij de route opeens opnieuw ging berekenen.

heb nu versie 4.8.594324 geïnstalleerd en tot op heden doet hij het goed. 

Nu 4 dagen dus is nog pril en nog niet getest op langere routes.

aangepast door Michel54
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb plotseling een probleem met het gebruik van Waze i.c.m. Android Auto. Waze start gewoon op maar kan daarna niet de juiste route bepalen. Soms komt hij op de juiste route maar valt weer vrij snel weg. Ook geeft hij dan de ingegeven route dwars over het scherm i.p.v. van beneden naar boven. Er is niets gewijzigd. Als ik overschakel van Waze naar Google Maps werkt alles perfect. Iemand een idee hoe dit kan/komt of zijn er mensen die dit probleem ook hebben. Heb overigens Waze al een keer verwijderd en opnieuw gedownload, echter onder resultaat.
Ik had dit ook. Vorige versie van android auto geïnstalleerd en waze werkt terug normaal.
Dus android auti verwijderen, gsm opnieuw opstarten en een vorige versie downloaden en alles werkt normaal.

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


10 uur geleden, RikLijkendijk zei:

Iemand al eens geprobeerd TomTom te installeren? En voordat iedereen nu begint te schreeuwen dat AA TomTom niet ondersteund. Dat weet ik.

Mij vraag is bedoeld als heeft iemand al eens geprobeerd TomTom te installeren in android van het infotainment systeem?

 

Ik heb er nooit over gehoord.

Vraag mij wel af waarom je TomTom zou installeren als je kunt beschikken over Maps, of nog beter Waze.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik weet dat smaken verschillen, en iedereen heeft recht op zijn of haar favoriet. Ik ben nog geen navigatiesysteem tegengekomen die (voor mij) beter is dan TomTom.

Bovendien navigeer je met TomTom altijd offline (in heel europa) en is het enige dataverkeer de live verkeersinfo. Dus voor mij is TomTom de beste keuze.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Er is geen Android Auto ondersteuning voor TomTom Go Mobile. (Helaas)

Daarom was mijn vraag of iemand wel eens TomTom Go Mobile op zijn Niro Infotainment systeem had geïnstalleerd.

Het OS van het infotainment systeem is namelijk "gewoon" Android.

En ik weet dat er een mogelijkheid is om apps uit "onbekende bron" te installeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites


7 uur geleden, RikLijkendijk zei:

Er is geen Android Auto ondersteuning voor TomTom Go Mobile. (Helaas)

13 uur geleden, RikLijkendijk zei:

Ik weet dat smaken verschillen, en iedereen heeft recht op zijn of haar favoriet. Ik ben nog geen navigatiesysteem tegengekomen die (voor mij) beter is dan TomTom.

Ben ik helemaal met je eens.

Mijn lief heeft een (oude) Tomtom 6100 in haar Peugeotje en die nemen we op verre trips altijd mee als backup voor de Niro, Dus ja, ik heb al eens een TomTom in de Niro geinstalleerd. Gewoon bovenop het scherm van de Kia Navigatie :) :) 

Deze TomTom is ook een stuk beter dan Maps en Waze met AA. In de Tomtom zit en GPRS chip die altijd direct verbinding heeft met het Internet dus altijd up-to-date verkeersinformatie zonder abonnement en zonder WiFi via de telefoon dus. Thuis op de Laptop adressen of een een route ingeven en deze staan dan vanzelf ook op de TomTom in de auto. 

Voor eenvoudige trips volstaat de Kia navi voor mij overigens wel. Ook goed is de verkeersinfo en de informatie van tankstations in de buurt met prijzen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


18 uur geleden, RikLijkendijk zei:

Er is geen Android Auto ondersteuning voor TomTom Go Mobile. (Helaas)

Daarom was mijn vraag of iemand wel eens TomTom Go Mobile op zijn Niro Infotainment systeem had geïnstalleerd.

Het OS van het infotainment systeem is namelijk "gewoon" Android.

En ik weet dat er een mogelijkheid is om apps uit "onbekende bron" te installeren.

Ik denk niet dat het gaat lukken omdat op je bestaande systeem te installeren van Kia.

Wat is er op tegen om toch je telefoon te gebruiken, te klein scherm misschien.

Ik heb TT  Go mobile op mijn telefoon staan, en ook die als je even zoekt op internet is gratis te installeren en update ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites


4 uur geleden, olympus zei:

Ik denk niet dat het gaat lukken omdat op je bestaande systeem te installeren van Kia.

Wat is er op tegen om toch je telefoon te gebruiken, te klein scherm misschien.

Ik heb TT  Go mobile op mijn telefoon staan, en ook die als je even zoekt op internet is gratis te installeren en update ook.

Heb ook al lang TT Go op me Smartphone staan, incl kaartupdates en verkeers info. ( beide ook gratis )

Verder heb ik op het dashboard vaak mijn TT Go6000 op mijn dashboard staan op een echt geweldige TT Plate, deze heeft continu ook internet doormiddel van een simkaart, dit is ook gratis en levenslange kaartupdates tot hoelang de TT blijft werken.

Beide TomToms werken echt zeer veel beter als de nu ingebouwde Navi van Kia.

9200000114228881.jpg

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


4 hours ago, olympus said:

Ik denk niet dat het gaat lukken omdat op je bestaande systeem te installeren van Kia.

Wat is er op tegen om toch je telefoon te gebruiken, te klein scherm misschien.

Ik heb TT  Go mobile op mijn telefoon staan, en ook die als je even zoekt op internet is gratis te installeren en update ook.

Ik heb TomTom ook op mijn telefoon, en dat werkt prima, maar....

Als ik een auto koop van meer dan €30.000 met een full map navigatiesysteem met 10.25 inch scherm dan wil ik eigenlijk ook graag dat grote scherm gebruiken voor navigatie.

Als dan blijkt dat het navigatiesysteem onvoldoende functioneert zou ik het liefst het navigatiesysteem van mijn keuze op het (android) infotainmentsysteem installeren.

Nogmaals ik weet dat het technisch mogelijk is. Je kunt met een truukje in de android settings aangeven dat programma's uit onbekende bron geïnstalleerd mogen worden.

Ik vroeg me alleen af of er al eens iemand mee bezig is geweest.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb deze "draad" doorgelezen en heb AA (versie 4.8.594323) geïnstalleerd op m'n Motorola G5+. Bij het aansluiten met kabel op m'n Niro kreeg ik een aantal meldingen dus hij ziet hem. Als ik dan via instellingen naar Android Auto van m'n auto ga, zie ik m'n telefoon niet. En m'n telefoon stuurt het AA scherm niet naar de auto.

UVO werkt goed. 

Heeft iemand de oplossing?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op 18-11-2019 om 21:21, RikLijkendijk zei:

Iemand al eens geprobeerd TomTom te installeren? En voordat iedereen nu begint te schreeuwen dat AA TomTom niet ondersteund. Dat weet ik.

Mij vraag is bedoeld als heeft iemand al eens geprobeerd TomTom te installeren in android van het infotainment systeem?

 

Naar mijn idee ben je dan op zoek naar een gekraakt infotainment systeem waarop TT mede geïnstalleerd staat.
Deze optie had ik bij mijn Renault Grand Scenic alleen daarna nooit meer tegen gekomen.
mogelijk dat je het in die hoek moet gaan zoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites


1 hour ago, chippie777 said:

Met een iPhone is het mogelijk TomTom via CarPlay op het scherm van je Niro te krijgen. Is dit niet mogelijk met een android phone?

De android telefoon is niet het probleem. Android Auto is een product van Google, en staat alleen het gebruik toe van door Google goedgekeurde apps voor android auto toe.

Als ik het goed begrijjp van je kan het dus wel met Apple CarPlay.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op 20-11-2019 om 16:09, Jannic zei:

Ik heb deze "draad" doorgelezen en heb AA (versie 4.8.594323) geïnstalleerd op m'n Motorola G5+. Bij het aansluiten met kabel op m'n Niro kreeg ik een aantal meldingen dus hij ziet hem. Als ik dan via instellingen naar Android Auto van m'n auto ga, zie ik m'n telefoon niet. En m'n telefoon stuurt het AA scherm niet naar de auto.

UVO werkt goed. 

Heeft iemand de oplossing?

Opgelost. Ik moest enkel m'n telefoon opnieuw opstarten. :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 2 weken later...
Ik heb plotseling een probleem met het gebruik van Waze i.c.m. Android Auto. Waze start gewoon op maar kan daarna niet de juiste route bepalen. Soms komt hij op de juiste route maar valt weer vrij snel weg. Ook geeft hij dan de ingegeven route dwars over het scherm i.p.v. van beneden naar boven. Er is niets gewijzigd. Als ik overschakel van Waze naar Google Maps werkt alles perfect. Iemand een idee hoe dit kan/komt of zijn er mensen die dit probleem ook hebben. Heb overigens Waze al een keer verwijderd en opnieuw gedownload, echter onder resultaat.
Ga naar Instellingen
Scroll naar beneden en selecteer "Apps"
Klik in de Apps-instellingen op de verticale ellipsen in de rechterbovenhoek.
Kies "Speciale toegang"
Kies bij Speciale toegang "Optimaliseer het gebruik van de batterij"
In Optimaliseer batterijgebruik zou u Waze niet in de lijst moeten vinden. Als u dit doet, is dit proces al uitgevoerd.
Wijzig het vervolgkeuzemenu bovenaan van "Apps niet geoptimaliseerd" in "Alles"
Scrol naar beneden om Waze te vinden.
Je zult Waze vinden met de schakelaar ingeschakeld. Zet de schakelaar uit.
Waze zou nu moeten verschijnen in de lijst met "Apps niet geoptimaliseerd".

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op 13-11-2019 om 19:35, Specialmade zei:

Ik heb plotseling een probleem met het gebruik van Waze i.c.m. Android Auto. Waze start gewoon op maar kan daarna niet de juiste route bepalen. Soms komt hij op de juiste route maar valt weer vrij snel weg. Ook geeft hij dan de ingegeven route dwars over het scherm i.p.v. van beneden naar boven. Er is niets gewijzigd. Als ik overschakel van Waze naar Google Maps werkt alles perfect. Iemand een idee hoe dit kan/komt of zijn er mensen die dit probleem ook hebben. Heb overigens Waze al een keer verwijderd en opnieuw gedownload, echter onder resultaat.

Dit heb ik ook sinds ik de auto heb, met of zonder ingestelde route maakt niet uit..

Deze week onderstaande mail naar de dealer gestuurd en die gaan er naar kijken wo 11 dec

"Mijn navigatie systeem heeft al vanaf de aankoop kuren, maar vanavond was het wel erg..

Ik heb foto’s toegevoegd.   Zie bijlages

Alles foto’s zijn genomen op de A28 Hoogezand naar Bunde (DE)

Elke keer melding van raadpleeg de kaart en kan ie de weg niet vinden of geeft bord 50km aan…of wil op de snelweg afslaan terwijl er geen afslag in de buurt is..

Deze rariteiten krijg ik ook in Apple carplay met Waze of Sygic.. (beide geschikt voor carplay).

Ik vermoed dat mijn GPS systeem niet helemaal correct functioneert..

Zou hier naar gekeken kunnen worden ?  Misschien een software/firmware update ?"

 

foto3.jpg

foto2.jpg

foto1.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


8 uur geleden, Ysie zei:

Ga naar Instellingen
Scroll naar beneden en selecteer "Apps"
Klik in de Apps-instellingen op de verticale ellipsen in de rechterbovenhoek.
Kies "Speciale toegang"
Kies bij Speciale toegang "Optimaliseer het gebruik van de batterij"
In Optimaliseer batterijgebruik zou u Waze niet in de lijst moeten vinden. Als u dit doet, is dit proces al uitgevoerd.
Wijzig het vervolgkeuzemenu bovenaan van "Apps niet geoptimaliseerd" in "Alles"
Scrol naar beneden om Waze te vinden.
Je zult Waze vinden met de schakelaar ingeschakeld. Zet de schakelaar uit.
Waze zou nu moeten verschijnen in de lijst met "Apps niet geoptimaliseerd".

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
 

Dank u wel voor deze info. Ik heb de bovenstaande handelingen uitgevoerd en zal dit weekend kijken of dit de oplossing is. Ik zal hier zeker een terugkoppeling op geven. Vreemde is dat via Android Auto Google maps het wel goed doet maar deze problemen alleen optreden bij Waze.

Link naar reactie
Delen op andere sites


4 uur geleden, SatJunk zei:

Dit heb ik ook sinds ik de auto heb, met of zonder ingestelde route maakt niet uit..

Deze week onderstaande mail naar de dealer gestuurd en die gaan er naar kijken wo 11 dec

"Mijn navigatie systeem heeft al vanaf de aankoop kuren, maar vanavond was het wel erg..

Ik heb foto’s toegevoegd.   Zie bijlages

Alles foto’s zijn genomen op de A28 Hoogezand naar Bunde (DE)

Elke keer melding van raadpleeg de kaart en kan ie de weg niet vinden of geeft bord 50km aan…of wil op de snelweg afslaan terwijl er geen afslag in de buurt is..

Deze rariteiten krijg ik ook in Apple carplay met Waze of Sygic.. (beide geschikt voor carplay).

Ik vermoed dat mijn GPS systeem niet helemaal correct functioneert..

Zou hier naar gekeken kunnen worden ?  Misschien een software/firmware update ?"

 

foto3.jpg

foto2.jpg

foto1.jpg

Ben ook niet tevreden met mijn kia-navigatiesysteem, Afgelopen dinsdag vertrokken uit Zeist richting Groningen. Vanaf het begin van de rit was het systeem letterlijk en figuurlijk de weg volledig kwijt. Wees me alle kanten op behalve de goede. Na een paar km omrijden uiteindelijk via de verkeersborden de goede weg gevonden. Was wel wat mistig dus misschien lag het daar aan. Ga er nu extra op letten.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ga naar Instellingen
Scroll naar beneden en selecteer "Apps"
Klik in de Apps-instellingen op de verticale ellipsen in de rechterbovenhoek.
Kies "Speciale toegang"
Kies bij Speciale toegang "Optimaliseer het gebruik van de batterij"
In Optimaliseer batterijgebruik zou u Waze niet in de lijst moeten vinden. Als u dit doet, is dit proces al uitgevoerd.
Wijzig het vervolgkeuzemenu bovenaan van "Apps niet geoptimaliseerd" in "Alles"
Scrol naar beneden om Waze te vinden.
Je zult Waze vinden met de schakelaar ingeschakeld. Zet de schakelaar uit.
Waze zou nu moeten verschijnen in de lijst met "Apps niet geoptimaliseerd".

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

Dit werkte tijdelijk .
Ik heb nu de oplossing gevonden.
1, open eerst Google maps en dan erna waze. Dan werkt het meestal.
Oplossing 2,
Installeer gps locker.
Open de app en klik unlock.
De gps blijft werken op waze. Waze sluit door batterijbesparing zijn gps uit als het scherm van je gsm uit valt. Fout van waze en niet kia.

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...