Ga naar inhoud

Android Auto


Ron Penguin

Aanbevolen Berichten

Als het goed is zie je als je via google play naar je geïnstalleerde apps gaat en je zoekt naar Android Auto vanzelf een "update" veld verschijnen waar je op moet klikken.

Ook zou hij vanzelf moeten verschijnen onder het tabblad "updates" bij je apps in Google Play.

Bijgaand een voorbeeld hoe mijn scherm er nu uitziet als ik in Google Play naar mijn apps ga.

Screenshot_20190111-122419.jpg

aangepast door der Rudi
Link naar reactie
Delen op andere sites


16 minuten geleden, der Rudi zei:

Als het goed is zie je als je via google play naar je geïnstalleerde apps gaat en je zoekt naar Android Auto vanzelf een "update" veld verschijnen waar je op moet klikken.

Ook zou hij vanzelf moeten verschijnen onder het tabblad "updates" bij je apps in Google Play.

Bijgaand een voorbeeld hoe mijn scherm er nu uitziet als ik in Google Play naar mijn apps ga.

Screenshot_20190111-122419.jpg

Dit is niet zo, Android Auto is niet via de play store in Nederland te installeren en is ook niet via de playstore te updaten. Dit zal je handmatig moeten downloaden en updaten.

Link naar reactie
Delen op andere sites


8 minuten geleden, m van der pot zei:

Dit is niet zo, Android Auto is niet via de play store in Nederland te installeren en is ook niet via de playstore te updaten. Dit zal je handmatig moeten downloaden en updaten.

Klopt toch echt wat hierboven staat de Android APK is tot nu toe alleen via andere sites dan de play store in Nederland te downloaden en is dus ook niet via de play store te updaten wat in mijn geval Android betreft. 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op 10-1-2019 om 09:02, der Rudi zei:

Je zegt gewoon "beantwoorden" als je de Whatsapp hebt beluisterd. Hier wordt ook naar gevraagd na het beluisteren.

Kan je mij duidelijk uitleggen hoe jij dit doet.

Bij mij gaat het op dit moment zo.

Ik zet Android auto aan, mijn zoon typt een paar regels in zijn Whatssapp naar mij toe. Ik krijg op mijn navigatie te zien dat mijn zoon een bericht heeft gestuurd, ik tik in het navigatiescherm op dat bericht en het bericht wordt voorgelezen, daarna krijg ik direct te horen "druk op de spraaktoets en zeg beantwoorden" , ik druk dan op de spraaktoets en zeg beantwoorden, in mijn navigatiescherm zie ik bovenin wat gekleurde bolletjes draaien die zeker ergens mee bezig zijn maar verder gebeurt er niets en krijgt mijn zoon ook geen reactie (beantwoord) wat gaat hier nu mis ???

Moet hij soms alleen automatisch de tekst die in de foto staat afgebeeld automatisch doorgeven??  Ook dat doet hij nog niet als dat zo is. ?

Screenshot_20190111-135328_Android Auto.jpg

aangepast door Eric-H
Link naar reactie
Delen op andere sites


Alles lijkt goed te gaan. Alleen moet je dan wel iets inspreken op het moment dat je dingen ziet bewegen. Die bewegende dingen betekenen dat hij aan het 'luisteren' is.

Doe dit rustig en min of meer woord voor woord.

Hij zal het vervolgens gaan herhalen en vragen of je het zo wilt versturen of je het wilt wijzigen. Zeg "versturen" en het bericht wordt verstuurd. Je hoeft bij mijn weten niet op de spraakknop te drukken om "versturen" ook daadwerkelijk te activeren.

aangepast door der Rudi
Link naar reactie
Delen op andere sites


8 minuten geleden, der Rudi zei:

Alles lijkt goed te gaan. Alleen moet je dan wel iets inspreken op het moment dat je dingen ziet bewegen. Die bewegende dingen betekenen dat hij aan het 'luisteren' is.

Doe dit rustig en min of meer woord voor woord.

Hij zal het vervolgens gaan herhalen en vragen of je het zo wilt versturen of je het wilt wijzigen. Zeg "versturen" en het bericht wordt verstuurd. Je hoeft bij mijn weten niet op de spraakknop te drukken om "versturen" ook daadwerkelijk te activeren.

Rudi, nadat ik op de spraakknop heb gedrukt en " beantwoorden" heb gezegd, beantwoord hij dan in mijn geval de tekst die in de foto staat of kan ik na het zeggen van "beantwoorden" zelf mijn eigen tekst daarachter nog inspreken. ?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat laatste. Je kunt na "beantwoorden" te hebben gezegd je eigen tekst inspreken.

Als je op dat deel van de foto drukt dat je gearceerd hebt zal hij die tekst die daar staat versturen. Die tekst kun je trouwens aanpassen.

Gewoon doen en die zie je wat en of er wat gebeurt. Want op je toestel (nadat je hem hebt losgekoppeld) zie ja dan namelijk die tekst die je of ingesproken hebt of die "automatische tekst" verschijnen in je verzonden teksten aan je zoon

 

aangepast door der Rudi
Link naar reactie
Delen op andere sites


1 uur terug, der Rudi zei:

Dat laatste. Je kunt na "beantwoorden" te hebben gezegd je eigen tekst inspreken.

Als je op dat deel van de foto drukt dat je gearceerd hebt zal hij die tekst die daar staat versturen. Die tekst kun je trouwens aanpassen.

Gewoon doen en die zie je wat en of er wat gebeurt. Want op je toestel (nadat je hem hebt losgekoppeld) zie ja dan namelijk die tekst die je of ingesproken hebt of die "automatische tekst" verschijnen in je verzonden teksten aan je zoon

 

Helaas, wat ik ook probeer er wordt niets opgenomen spraak naar Whatsapp terug gestuurd.

Ook na het voorlezen van het gestuurde bericht krijg ik nu ook niet meer de melding. "Druk op de spraaktoets en zeg Beantwoorden" 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


25 minuten geleden, der Rudi zei:

Tja, ik weet dat er een hele tijd geleden dit soort problemen waren. Dat heeft toen heel lang geduurd. Maar na een update van Google (dus niet van AA) was het opgelost. Heb jij soms nog een oude versie van Google?

Wat is de nu huidige versie? Dit gebeurd toch automatisch. ?

Link naar reactie
Delen op andere sites


5 uren geleden, Eric-H zei:

Er is inmiddels sinds 10 jan. Wel een nieuwere versie van AndroidAuto. Ga hem vanmiddag meteen testen.

Screenshot_20190111-125517_Samsung Internet.jpg

Bovenstaande heb ik gevonden , en binnengehaald.

het instaleren wilt niet lukken , de vorige versie heb ik gedownlood langs een andere weg ..... zou ik de andere versie moeten verwijderen ?

aangepast door bert111bel
Link naar reactie
Delen op andere sites


3 minuten geleden, bert111bel zei:

Bovenstaande heb ik gevonden , en binnengehaald.

het instaleren wilt niet lukken , de vorige versie heb ik gedownlood langs een andere weg ..... zou ik de andere versie moeten verwijderen ?

Bij mij vanmiddag geen problemen mee gehad, heb hem ook bij me zoon geïnstalleerd en ook geen probleem.

Ik heb wel eerst de oudere versie verwijderd.

Ik weet natuurlijk niet waar jij hem vandaan hebt en of je foutmeldingen krijgt.?

aangepast door Eric-H
Link naar reactie
Delen op andere sites


2 uren geleden, Eric-H zei:

Wat is de nu huidige versie? Dit gebeurd toch automatisch. ?

Ik heb 8.91.3.21

En ja, dat gebeurt automatisch.

Er zijn dan wel een paar keuzes die je kunt maken een daarvan is dat je alleen wilt updaten als je wifi hebt en misschien zit je niet op wifi (kan ik me niet voorstellen) of reageer je niet op de vraag of je iets wilt updaten.

aangepast door der Rudi
Link naar reactie
Delen op andere sites


Android auto wordt niet automatisch geupdate. Deze is namelijk niet beschikbaar in de Play store. Dezebis enkel te instaleren met een apk bestand.
Gewoon de oude app eraf gooien en de nieuwe installeren.
Op volgende link is alles mooi uitgelegd.
https://www.androidplanet.nl/tips/android-auto-downloaden/

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites


6 minuten geleden, Ysie zei:

Android auto wordt niet automatisch geupdate. Deze is namelijk niet beschikbaar in de Play store. Dezebis enkel te instaleren met een apk bestand.
Gewoon de oude app eraf gooien en de nieuwe installeren.
Op volgende link is alles mooi uitgelegd.
https://www.androidplanet.nl/tips/android-auto-downloaden/

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
 

Eric doelde op de Google App 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Bij Google is alles echt up to date, ben een echte Android Freak dus kan het nog niet uitstaan waarom Whatsapp via spraak beantwoorden nog niet lukt, Vanavond merkte ik op dat hij bv bij het voorlezen van een Whatsapp bericht deze bij de laatste woorden plots afkapt en soms leest ze helemaal niks voor, en zo heb ik de optie "ik ben aan het auto rijden" in beeld die je dan kan aantikken als antwoord maar zo is die optie ook weer plots niet zichtbaar, zou het aan mijn S9 liggen soms, morgen de app maar eens op een S8 en S7 installeren en die dan eens uitvoerig testen zou het anders op dit moment even niet meer weten en dat is niet iets voor mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites


17 uren geleden, Eric-H zei:

Bij mij vanmiddag geen problemen mee gehad, heb hem ook bij me zoon geïnstalleerd en ook geen probleem.

Ik heb wel eerst de oudere versie verwijderd.

Ik weet natuurlijk niet waar jij hem vandaan hebt en of je foutmeldingen krijgt.?

ok , dus de 3.9 lukt niet , 3.8 van eind november lukt wel

Ik heb dus een samsung J7 2017-  arm7

Link naar reactie
Delen op andere sites


2 uren geleden, bert111bel zei:

ok , dus de 3.9 lukt niet , 3.8 van eind november lukt wel

Ik heb dus een samsung J7 2017-  arm7

Heb de 3.8... verwijderd en de 3.9 geïnstalleerd, bij beiden nog het probleem dat whatsapp beantwoorden nog niet lukt.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 2 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...