Ga naar inhoud

Android Auto


Ron Penguin

Aanbevolen Berichten

3 uur geleden, Niro 24C zei:

Is er iemand die ermee bekend is dat een Samsung Galaxy S9+ niet met de draad verbonden kan worden om zo Andoid auto te gebruiken?

Krijg iedere keer de melding "Tel. niet verbonden"

Via bluetooth werk alles wel naar behoren.

Ja, ik heb zelf de S9, bedoel je dat je die melding krijgt zodra hij met USB verbonden is? Ik zet eerst Android Auto aan op de S9, daarna sluit ik de usb kabel aan, dan krijg je een melding dat je Android Auto op de navigatie moet activeren en dan werkt het direct bij mij, heb het toevallig vanmiddag nog via Google Maps gebruikt, was super.

Het werkt bij mij met de nog eerdere versie van A.U en de nu nieuwste versie van A.U

Krijg alleen op nog geen enkele manier Whatsapp berichten door helaas.

aangepast door Eric-H
Link naar reactie
Delen op andere sites


15 uur geleden, Eric-H zei:

Ja, ik heb zelf de S9, bedoel je dat je die melding krijgt zodra hij met USB verbonden is? Ik zet eerst Android Auto aan op de S9, daarna sluit ik de usb kabel aan, dan krijg je een melding dat je Android Auto op de navigatie moet activeren en dan werkt het direct bij mij, heb het toevallig vanmiddag nog via Google Maps gebruikt, was super.

Het werkt bij mij met de nog eerdere versie van A.U en de nu nieuwste versie van A.U

Krijg alleen op nog geen enkele manier Whatsapp berichten door helaas.

Ben zelf meer een Waze man dan Google Maps , eigelijk nooit Google maps ....

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nou helaas, mijn Kia dealer wist überhaupt niks af van een android auto app via APK mirror.

Ben dus zelf maar weer wat gaan rond neuzen en heb voor de zekerheid de laatste versie van de app (januari 2019) geïnstalleerd, maar helaas blijft hij de meldingen "Fout bij het verbinden" en "Telefoon niet verbonden" geven.

Iemand nog tips hieromtrent ??

Mijn Samsung S9+ draait momenteel op Android 8.0.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


58 minuten geleden, Niro 24C zei:

Nou helaas, mijn Kia dealer wist überhaupt niks af van een android auto app via o0APK mirror.

Ben dus zelf maar weer wat gaan rond neuzen en heb voor de zekerheid de laatste versie van de app (januari 2019) geïnstalleerd, maar helaas blijft hij de meldingen "Fout bij het verbinden" en "Telefoon niet verbonden" geven.

Iemand nog tips hieromtrent ??

Mijn Samsung S9+ draait momenteel op Android 8.0.0

Wat jammer joh, mijn S9 doet het perfect.

Even bij het begin beginnen, als je in de auto op je S9 eerst de AndroidAuto app opend en dan daarna de usb kabel aansluit krijg je dan ook eerst de melding dat je eerst ook op de navigatie de AndroidAuto app moet aanklikken ?

En misschien een rare vraag, sluit je de usb kabel wel op de usb aansluiting die onder de navigatie zit aan en niet die in het consol.?

En heb je al eens een andere usb kabel geprobeerd ?

En op welk scherm krijg je de melding dat hij geen verbinding kan maken?

En, maakt je S9 wel verbinding met bluetooth, dat is zeker ook erg belangrijk ?

En, heb je bij de AndroidAuto app wel alle machtigingen aangevinkt ?

En heb je in de AndroidApp alle Data ( cache ) geheugen al eens gewist ?

 

Screenshot_20190130-164350.jpg

Screenshot_20190130-164452.jpg

Screenshot_20190130-165125.jpg

aangepast door Eric-H
Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi Eric, zodra ik de auto start koppelt hij mijn telefoon via Bluetooth, maakt hij een WiFi verbinding en start tegelijkertijd de android auto app op. Ik sluit dan mn telefoon middels de (Nog nieuwe) kabel aan op de USB onder het scherm en dan krijg ik op het navigatie scherm de melding "fout bij het verbinden" en "telefoon niet verbonden". Daarna geeft hij ook nog de melding "probeer het nogmaals als het voertuig stil staat" maar dat sta ik natuurlijk al. Dus de melding om android auto aan te zetten komt bij mij helemaal niet. Schiet mij maar lek !

Link naar reactie
Delen op andere sites


1 minuut geleden, Niro 24C zei:

Hoi Eric, zodra ik de auto start koppelt hij mijn telefoon via Bluetooth, maakt hij een WiFi verbinding en start tegelijkertijd de android auto app op. Ik sluit dan mn telefoon middels de (Nog nieuwe) kabel aan op de USB onder het scherm en dan krijg ik op het navigatie scherm de melding "fout bij het verbinden" en "telefoon niet verbonden". Daarna geeft hij ook nog de melding "probeer het nogmaals als het voertuig stil staat" maar dat sta ik natuurlijk al. Dus de melding om android auto aan te zetten komt bij mij helemaal niet. Schiet mij maar lek !

Kijk ook nog even naar mijn andere suggesties hierboven

Link naar reactie
Delen op andere sites


25 minuten geleden, Niro 24C zei:

Daar zal ik even rustig voor moeten gaan zitten Eric. Kun jij misschien een afbeelding laten zien van de versie die jij hebt gedownload? Er zijn er meerdere heb ik wel gezien. Bij voorbaat dank !

Ik wil je wel proberen verder te helpen, stuur mij even een PM met je vraag over de versie van mij

Deze versie gebruik ik nu

 

En Hier onder zie je de 4 laatste versies met Datum van Release

 

Screenshot_20190130-172236.jpg

aangepast door Eric-H
Link naar reactie
Delen op andere sites


Eric, hoe stuur ik een pb?
Even een opmerking, maar misschien doe je dat al, mijn android auto start ook op, maar doet het pas als de telefoon van het ' slot' is. Dus ontgrendelen. Heb een oneplus 6. Doet het prima.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites


2 uur geleden, Veefer zei:

Even een opmerking, maar misschien doe je dat al, mijn android auto start ook op, maar doet het pas als de telefoon van het ' slot' is. Dus ontgrendelen. Heb een oneplus 6. Doet het prima.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk
 

Had dit via PB ook al aan hem doorgegeven, inmiddels hebben we echt alle mogelijkheden geprobeerd bij zijn Niro maar tot nu toe werkt het bij hem nog steeds niet.

Maar bedankt voor het meedenken, bij mij werkt mijn S9 prima met Android Auto en dan wel met Waze, Google Maps, telefoneren, spotify, maar een whatsapp bericht krijg ik op dit moment niet meer binnen, dit deed het een poosje terug wel weer een tijdje maar kon ze toen sowieso niet via spraak beantwoorden, maar op dit moment doet niets van Whatsapp het in Android Auto.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Een tijdje terug had ik ook al contact met Eric hierover. Op zich werkt Whatsapp wel bij mij. Te weten ik ontvang berichten, ik kan ze verzenden maar beantwoorden op een binnengekomen bericht lukt niet.

Terwijl ik dit schrijf bedenk ik me ineens dat ik niet zeker weet of ik dat bericht dan van iemand krijg die deel uitmaakt van een groep en vanuit die groep het bericht verstuurt of als individu. Want een bericht naar een groep sturen en dus ook beantwoorden kan dan niet.

aangepast door der Rudi
Link naar reactie
Delen op andere sites


Op 27-1-2019 om 16:55, bert111bel zei:

Denk niet dat dit je zal tegenvallen...

Waze werkt inderdaad fantastisch, vooral de optie dat hij voordat je een route kiest eerst minimaal 3 alternatieve routes laat zien, verder zijn de zeer veel instellingen die je kan doen echt zeer handig, moet alleen nog even kijken hoe ik het icoontje dat de maximale snelheid in het venster doorgeeft deze wat groter te maken want die wordt op dit moment wel heel erg klein weergegeven, maar bert, niks teveel gezegd, hij werkt super !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nou, Android-auto blijft helaas ook bij mij zijn kuren houden en wel het volgende:

Op mijn S9 krijg ik wel de melding dat er een Whatsapp bericht binnen gekomen is, als ik die aan tik op het navigatiescherm dan wordt het bericht voorgelezen en thats it!  meer gebeurd er dus niet! Dit blijft nu met de nieuwste versie AA ( Android Auto ) en de vorige versie hiervan helaas zo. Op bv een Galaxy S7 met dezelfde nieuwste versie van AA krijg ik het bericht door, kan die ook weer aantikken en wordt het bericht ook weer netjes voorgelezen! Maar gelijk daarna krijg ik nu wel te horen " druk op de spraak toets" en zeg "beantwoorden"! Als ik dan de "spraaktoets" op het stuur indruk en zeg "beantwoorden" dan zie je de spraak/luister symbolen op het navigatie scherm wel bewegen maar gebeurd er helaas ook niets.

Wat ook vreemd is, de ene keer zie ik op het scherm een toets met de automatische melding " ik ben nu aan het autorijden" op de S9, tik ik die aan dan verstuurd hij direct die tekst naar de afzender, maar een volgende keer met AA is dat ook zomaar weer verdwenen, op de S7 staat die optie wel iedere keer bij aansluiten in het beeld.

Wie kan op dit moment wel vlekkeloos een Whatsapp bericht probleemloos met spraak beantwoorden en zo ja met welke smartphone en welke versie van Android Auto gebruik je en welke instellingen zijn er misschien nog meer nodig voor een correcte werking.?

En wie heeft misschien de oplossing voor de problemen hierboven.?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Met alle respect, maar die Whatsapp meldingen en zeker het antwoorden onder het rijden lijkt me nou niet echt een issue. Zelfs in de file niet. Navigeren en telefoon, alla, maar verder geen afleiding..... maak teveel mee onderweg van mede automobilisten die denken dat ze het wel kunnen!


Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites


Voor mij ook geen isseu maar vindt het wel geweldig dat ik een whatsapp en sms bericht met beide handen aan het stuur kan beantwoorden, zit overdag erg veel op de weg en vindt het prettig om afzenders van berichten via spraak te melden hoelaat ik denk op de plek van bestemming zijn en iets te kunnen afspreken, zeker erg makkelijk als ik op dat moment weer eens in de file sta en daar dan alle tijd voor heb.

En als we nu dan zover zijn dat dit nu allemaal mogelijk is en  de verkoper was er dol enthousiast over dan wil ik gewoon dat het werkt zoals vermeld wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Juist samengevat:

- het kunnen beantwoorden is geen abolute must

- geweldig dat je Whatsapp- en SMSberichten  handsfree kunt lezen en versturen (en je naar de meest vreemde locaties handsfree kunt navigeren of handsfree de muziek van je keuze kunt laten afspelen)

- maar het moet wel betrouwbaar zijn

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...