Ga naar inhoud
Ron Penguin

Android Auto

Aanbevolen berichten

Op 11-3-2017 om 10:44 zei Valthermond0599:

Ik had een oudere versie van Android auto en kreeg steeds de melding dat de functie niet beschikbaar is in mijn land (NL). Met wat kunst en vliegwerk werkte het maar na een update van Android weer een foutmelding. Ik heb onlangs opnieuw een update gehad voor mijn S5 Android 6.0.1 en samen met de link naar de apk werkt Android auto. In een keer!

• Like 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dit staat in de nieuwsbrief van Kia d.d.21-04-2017 betreft de nieuwe Picanto !

snip_20170421203549.png

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

In Galaxy Essentials Samsung staat de app Car mode (for Galaxy) android auto :-) !

• Like 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 2-4-2017 om 09:27 zei Ron Penguin:

Ben het wat Android betreft niet met je eens, de Niro was vanaf het begin geschikt om met Android te werken, Apple Carplay pas sinds de laatste update inderdaad. Wat het niet mogelijk maakte met Android is dat Google de app nog niet formeel beschikbaar heeft gesteld. Maar met de hier geplaatste work-around, en lees dat zelfs een dealer dat gedaan heeft, werkt het perfect. Aan de Niro ligt het dus niet. Enige wat je zou kunnen zeggen is dat het aan de klanten uitgelegd moet worden. Niet iedereen is zelf in staat dit zelf te doen.

oke ron dank voor je uitleg, mijn commentaar is vooral bedoeld naar de (geen) kennis van verkopers bij mijn dealer. en het gaat mij ook niet specifiek om de telefoon, ik weet dat je daar software voor nodig hebt, maar met de spraakherkenning moet je ook andere dingen zoals route-navigator (tomtom),audio usb kunnen bedienen en die gaan buiten android en google om en dat is mijn irritatie dat werkt ook nog steeds niet.

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
13 minuten geleden zei rvg:

oke ron dank voor je uitleg, mijn commentaar is vooral bedoeld naar de (geen) kennis van verkopers bij mijn dealer. en het gaat mij ook niet specifiek om de telefoon, ik weet dat je daar software voor nodig hebt, maar met de spraakherkenning moet je ook andere dingen zoals route-navigator (tomtom),audio usb kunnen bedienen en die gaan buiten android en google om en dat is mijn irritatie dat werkt ook nog steeds niet.

Ik weet niet zeker of die spraakherkenning ook buiten Androidauto om werkt en of het zo verkocht wordt. Zou dat na moeten kijken in de handleiding(en).

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Spraakherkenning werkt alleen met Android(zo staat het ook in de handleiding) en Car Play. Het werkt dus niet met de ingebouwde navi enz.

• Like 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
19 uur geleden zei HansG:

Spraakherkenning werkt alleen met Android(zo staat het ook in de handleiding) en Car Play. Het werkt dus niet met de ingebouwde navi enz.

Dank je wel HansG. Had gister niet de tijd om het op te zoeken.

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik kan het navigatie systeem dus zonder problemen laten werken met mijn Android telefoon ?

Hopelijk ook het opladen ? Ik weet helemaal niets van computers of apps

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
10 uur geleden zei Maarten69:

Ik kan het navigatie systeem dus zonder problemen laten werken met mijn Android telefoon ?

Dan moet je wel android auto op je telefoon hebben. En het kost data als je van alle functionaliteit gebruik wil maken(muziek streamen en navigeren bijvoorbeeld) Maar dat wilde je toch niet omdat je een prepaid gebruikt?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hallo allemaal.

Ik heb ook het apk bestand op mijn telefoon gezet maar wat ik ook doe hij blijft aangeven: dit item is niet beschikbaar in je land.

Weet iemand hiervoor een oplossing?

Ik ben niet zo handig met telefonie en computers ed.

Alvast bedankt voor eventuele reacties.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hans G

Je opmerking klopt, maar ik heb mij toch over laten halen om een goedkoop abonnement met internet te nemen

Vanmiddag of maandag wil alles rondmaken met de dealer voor een Niro Executive. Ik hoop dat de dealer mij alles uit kan leggen

Het prijsverschil met een VW Sportsvan is toch wel erg veel.

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
35 minuten geleden zei Maarten69:

Aan je eerdere antwoorden te zien heb je inderdaad niet een computer knobbel aangezien je in 12 uur tijd 2 keer exact het zelfde vraagt in het zelfde topic 

dit is niet de bedoeling 1 keer moet voldoende zijn en je moet mensen wel de gelegenheid geven om te kunnen reageren dit kan zoms wel langer duren dan 12 uur 

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Gisteren bij de dealer geweest, die wel even zou laten zien dat de Niro navigatie op Android werkt, ook met behulp van een USB kabel lukte het niet, vanmorgen heeft de dealer weer contact met de importeur gehad en die vertelde dat Android is niet vrijgegeven door Google en werkt ook regelmatig niet ook als je een app download via een andere wijze.( Ik zou zelf niet weten hoe ik dit moet doen )  Als je het geluk hebt dat het werkt, moet de telefoon met altijd een USB kabel aan de navigatie verbonden blijven.   

Het is jammer de Niro is een mooie auto die prima rijdt en die ik zo goed als besteld had, maar nu ben ik sterk aan het twijfelen gebracht. Ook merkten we dat verkeersinformatie wat files betreft verachter blijft bij de Toyota, waar deze al drukte opmerkte bleef het bij de Kia Niro akelig stil

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
4 uur geleden zei Maarten69:

Gisteren bij de dealer geweest, die wel even zou laten zien dat de Niro navigatie op Android werkt, ook met behulp van een USB kabel lukte het niet, vanmorgen heeft de dealer weer contact met de importeur gehad en die vertelde dat Android is niet vrijgegeven door Google en werkt ook regelmatig niet ook als je een app download via een andere wijze.( Ik zou zelf niet weten hoe ik dit moet doen )  Als je het geluk hebt dat het werkt, moet de telefoon met altijd een USB kabel aan de navigatie verbonden blijven.   

Het is jammer de Niro is een mooie auto die prima rijdt en die ik zo goed als besteld had, maar nu ben ik sterk aan het twijfelen gebracht. Ook merkten we dat verkeersinformatie wat files betreft verachter blijft bij de Toyota, waar deze al drukte opmerkte bleef het bij de Kia Niro akelig stil

IK heb van Kia NL zelf deze oplossing gekregen dat hier de apk te downloaden was. Ik heb van nog niemand gehoord dat het niet werkte, dus blijkbaar ben je helaas de eerste. Uiteraard geven ze ook het formele antwoord dat google het nog niet heeft vrijgegeven.  Dat de telefoon via de kabel moet zijn aangesloten klopt, het werkt niet over BT/Wifi.

Ken uiteraard de Toyota niet, maar heken niet dat de fiel informatie traag is, heb er al geregeld voordeel van ondervonden.

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
5 uur geleden zei Maarten69:

In mijn Optima SW werken de ingebouwde gps en de app Android Auto perfect.
Om Android Auto te gebruiken moet je inderdaad je gsm aansluiten via de USB-poort.
De ingebouwde gps werkt volgens mij beter dan elke ander merk MAAR je moet je gsm verbinden met de auto dmv een wifi-hotspot. Je gsm moet dus een data-abonnement hebben. De gps van Kia werkt met de software van TomTom. Qua file-formatie is dit systeem zeer accuraat. Alleen Waze doet soms beter. De LIVE-functie van TomTom is in staat een file te detecteren op een kleine landweg. De andere gps-fabrikanten maken gebruik van detectie-lussen in de weg. Als er geen lus ligt is er ook geen info!
Nog een groot voordeel van de ingebouwde gps is het feit dat er flitspalen of mobiele controles worden gemeld. Google Maps in Android Auto heeft deze functie niet.

Maar beide systemen werken alleen maar als uw gsm een data-pakket heeft.

Succes!

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
9 uur geleden zei Maarten69:

De verkeersinformatie van zowel Toyota als Kia komt van TomTom. Daar zou geen verschil in kunnen zitten. Had de navigatie wel toegang tot internet? Dat gaat niet via een kabel.Toyota heeft geen Android Auto. Dus waar loop je nu tegen aan? 

Ik ga er vanuit dat jou keuze voor een van beiden niet alleen bepaald wordt door de navigatie?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hiervoor een Toyota Prius+ gehad met HDD navigatie, deze haalde de verkeersinformatie o.a. via DAB+ (digitale radio).

Sinds kort de Niro en deze via Android Auto verbonden, en mij valt op dat de verkeersinformatie e.d. nog sneller binnenkomt dan op de Toyota. Zelfs is de update van verkeersinformatie actueler/sneller :dup: dan op de Toyota, op de Toyota stond vaak nog een file die al opgelost was :no:

• Like 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Vandaag heb ik ook in mijn auto (Sorento 2016) Android Auto laten installeren. Ik had de app al eerder gedownload op mijn telefoon.

Het lijkt goed te werken maar heb zeker nog niet alles geprobeerd. Belangrijkste is het kaartmateriaal en de verkeersdrukte die nu online en volledig up-to-date zichtbaar is op het display van de auto.

Ook is de integratie met de rest van het entertainmentsysteem goed gelukt. Beide systemen zijn te gebruiken en je kunt heel makkelijk overschakelen van het ene naar het andere systeem wat betreft het gebruik van de telefoon, je eigen muziek of de navigatie. Want beide systemen bieden deze mogelijkheid. Enige nadeel (hoewel ook dat oplosbaar is): de verbinding komt tot stand via de USB-aansluiting. Ik kan dus de USB-stick die ik erop had aangesloten (met alle muziek) verwijderen. Oplossing is alle muziek op mijn telefoon zetten (had ik toch al) en daar vervolgens verschillende afspeellijsten van maken zodat ik deze via Google Play Music kan afspelen. Is even (eenmalig) werk maar 'who cares'. 

Een bijzonder woord van dank aan Kia Janssen Kerres te Sittard. Zij hebben zich voortdurend op de hoogte laten houden of Android Auto door Kia beschikbaar was gesteld (omdat in tegenstelling tot Duitsland Kia Nederland het nog niet had vrijgegeven). Ook ging de installatie prima en hielpen ze me om mijn smartphone ermee te integreren. 

IMG_20170612_112610 (Custom) (2).jpg

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Deze week een nieuwe gsm gehad van het werk, Samsung A3. dus android auto uitgeprobeerd.
Voor degene die het niet lukt: Volg de link naar APKmirror en kies dan de juiste versie voor jouw telefoon. ik heb uiteindelijk ARM gedownload. Zet deze op de telefoon en installer hem vanuit mijn bestanden. er volgt dan een melding dat alleen veilige bestanden geinstalleerd worden en kies daar om deze instelling te wijzen. Instellingn Schermvergr en beveiliging. Onbekende bronnen aanzetten.
Na installatie even de app openen en instellingen doorlopen. Dan de gsm aansluiten op de usb van de auto en android auto starten via MEDIA.

Ik vind zelf de kaarten wat minder tonen van AA. Wel navigeert het eenvoudig. De stem van begeleiding vind ik te irritant klinken. kan ik die aanpassen en kan het geluid ook uit ?
Ik mis dan wel de normalen radio want voor mij gevoel gaat AA en de KIA applicatie niet naast elkaar. Dus radio gaat uit omdat ik overschakel naar media?
ik twijfel of ik AA ga gebruiken. De kaarten van KIA zijn mooi gedetailleerd alleen niet actueel (wat soms stoort). Samen met de overige mogelijkheden van KIA zoals radio of MP3 via USB denk ik om toch geen AA te gaan gebruiken.

Iemand nog meer tips om het wel te gaan gebruiken?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur geleden zei wimkia:

Deze week een nieuwe gsm gehad van het werk, Samsung A3. dus android auto uitgeprobeerd.
Voor degene die het niet lukt: Volg de link naar APKmirror en kies dan de juiste versie voor jouw telefoon. ik heb uiteindelijk ARM gedownload. Zet deze op de telefoon en installer hem vanuit mijn bestanden. er volgt dan een melding dat alleen veilige bestanden geinstalleerd worden en kies daar om deze instelling te wijzen. Instellingn Schermvergr en beveiliging. Onbekende bronnen aanzetten.
Na installatie even de app openen en instellingen doorlopen. Dan de gsm aansluiten op de usb van de auto en android auto starten via MEDIA.

Ik vind zelf de kaarten wat minder tonen van AA. Wel navigeert het eenvoudig. De stem van begeleiding vind ik te irritant klinken. kan ik die aanpassen en kan het geluid ook uit ?
Ik mis dan wel de normalen radio want voor mij gevoel gaat AA en de KIA applicatie niet naast elkaar. Dus radio gaat uit omdat ik overschakel naar media?
ik twijfel of ik AA ga gebruiken. De kaarten van KIA zijn mooi gedetailleerd alleen niet actueel (wat soms stoort). Samen met de overige mogelijkheden van KIA zoals radio of MP3 via USB denk ik om toch geen AA te gaan gebruiken.

Iemand nog meer tips om het wel te gaan gebruiken?

Het geluid is te dempen. Dus als je wilt kun je de stem uitzetten.

Deels eens dat de kaarten van de KIA (ik heb een Sorento model 2016 maar neem aan dat het kaartmateriaal hetzelfde is) gedetailleerder zijn maar het grote voordeel van AA is dat de kaarten maximaal up-to-date zijn èn actuele verkeersvertragingen onmiddellijk getoond worden.

Ja, je kunt zowel de radio (FM en DAB) van de Kia naast AA gebruiken. Met het knopje (met dat cirkeltje erop) waarmee je de audiomogelijkheden kunt scannen kun je namelijk ook de bluetoothaudio van je telefoon benaderen. En met de zender/track-wisselknop kun je nog steeds van zender of track wisselen, egaal of dat van je telefoon of van de KIA-radio is.

Door alle muziek, die ik voorheen op een USB stick had staan, op mijn telefoon te zetten kan ik met Google Play Music (hoef je dus geen abo voor te nemen) nog steeds al mijn muziek beluisteren, inclusief indeling in albums, artiesten, nummers, etc. Op dit moment kun je bij T Mobile een Deezer abonnement afsluiten waarbij de data niet meetellen in je bundel en je 4 maanden lang slechts 1,75 Euro betaalt en daarna 9,95 per maand. En daarmee zijn tientallen miljoenen tracks te beluisteren, inclusief zo'n beetje elk album dat is uitgebracht. Heerlijk om weer eens After the Goldrush van Neil Young te beluisteren na 40 jaar......... 

En wat nu ook mogelijk is is om Whatsapp berichten voor te laten lezen die je ontvangt of naar iemand te sturen door het bericht in te spreken.

Ik kan mijn telefoon niet meer bedienen (zwart scherm) als AA is geactiveerd. Maar dat geeft ook veel rust omdat je niet meer in de verleiding komt om toch even naar je mail te kijken of dat appje te lezen.

Het ingeven van een adres is echt helemaal top. Wil je naar watersportbedrijf het Anker in Kinrooi (willekeurig voorbeeld) dan zeg je gewoon "Watersportbedrijf het Anker in Kinrooi" en hij laat de gegevens van de meest waarschijnlijke bedrijven zien die je bedoelt en je tikt die aan die je wilt en de route wordt berekend. Je hoeft dus niet het adres te weten van je bestemming.

Op dit moment werkt het verzenden van een whatsappje niet. Maar dit is vast en zeker tijdelijk. Want het werkte de afgelopen weken heel goed. Dit probleem is bij Google bekend. Wat wel inmiddels weer werkt is als je een bericht ontvangt je, nadat het voorgelezen is, wel een antwoord kunt versturen. Of je kiest voor een door jou te kiezen whatsapp-tekst die je met een druk op je beeldscherm kunt versturen, bijvoorbeeld: "Ik ben nu aan het autorijden (automatisch verstuurd bericht").

Ik ben er erg blij mee en zou niet meer zonder willen............ 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Bij mij werkt AA erg traag, ik heb het idee dat het aan mijn telefoon ligt.

Wat is jullie ervaring?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
5 uur geleden zei Asqr9:

Bij mij werkt AA erg traag, ik heb het idee dat het aan mijn telefoon ligt.

Wat is jullie ervaring?

Nee, bij mij razendsnel. Route wordt bij wijze van spreken in een halve seconde berekend. Je telefoon doet in elk geval alle werk. AA van je auto doet bij wijze van spreken niets. Die geeft alleen maar door (naar je telefoon of naar het beeldscherm)

Ik heb een Oneplus 3T, dus met 6Gb RAM. Wellicht komt het daardoor.

Maar het kan natuurlijk ook aan je internetsnelheid liggen. Als je toevallig slecht bereik hebt of niet in een 4G of 3G gebied zit dan gaat alles natuurlijk langzamer.

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb AA verwijderd en opnieuw geinstalleerd en nu gaat het beter.. Google play music erop gezet, vandaag update en nu krijg ik 3 maanden gratis abo met mijn samsung...
Afspelen vanaf Microsd gaat goed, alleen je kunt geen albums zien in beeld, alleen afspeellijsten of mixen. Wel zou je voice commando's kunnen geven. AA en google play music zijn er op gemaakt om met je stem te bedienen.

Ook route naar een contact gaat zo minder makkelijk. Wat zijn de juiste commando's? navigeer naar "contact" ? Dan volgt weer een melding dat AA niet weet wat ze met navigeer moet doen.....
Nergens is een goede lijst van commando's te vinden. Als je veel speelt met commando's etc word het systeem traag....

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

Belangrijke informatie

Door deze site te gebruiken ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden.