Ga naar inhoud

Android Auto


Ron Penguin

Aanbevolen Berichten

  • 2 weken later...

Sinds vandaag lukt het mij niet meer om Android Auto te draaien in mijn Niro. Wat ik zeer spijtig vind, omdat ik juist zo tevreden was over Waze en het afspelen van mijn favoriete afspeellijst op Spotify! Android Auto zegt dat het een update nodig heeft, maar als ik dat probeer dan zegt ie dat dat niet kan.

Natuurlijk heb ik ook geprobeerd AA geheel te verwijderen en de allerlaatste APK-versie te downloaden, maar die versie installeren pakt mijn Android telefoon (Android versie 7.1.1.) lukt mij helaas ook niet.

Hebben meer NIRO-rijders hier last van? En zo ja, kent iemand een workaround

 

image.png.813b46bdde2d2185e5f0ef913c0903f6.pngimage.png.44ad7156d6be8b9e4810f929bb9b0a9c.png

Link naar reactie
Delen op andere sites


16 minuten geleden zei ciscotk:

Sinds vandaag lukt het mij niet meer om Android Auto te draaien in mijn Niro. Wat ik zeer spijtig vind, omdat ik juist zo tevreden was over Waze en het afspelen van mijn favoriete afspeellijst op Spotify! Android Auto zegt dat het een update nodig heeft, maar als ik dat probeer dan zegt ie dat dat niet kan.

Natuurlijk heb ik ook geprobeerd AA geheel te verwijderen en de allerlaatste APK-versie te downloaden, maar die versie installeren pakt mijn Android telefoon (Android versie 7.1.1.) lukt mij helaas ook niet.

Hebben meer NIRO-rijders hier last van? En zo ja, kent iemand een workaround

 

image.png.813b46bdde2d2185e5f0ef913c0903f6.pngimage.png.44ad7156d6be8b9e4810f929bb9b0a9c.png

Kijk hier even hoe je het moet doen: https://www.androidplanet.nl/tips/apk-bestanden-op-je-android-toestel-installeren/

In de NL playstore is geen update beschikbaar omdat het in NL niet ondersteund wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dank voor de tip Brad. Een apk-bestand downloaden en installeren lukt me wel. Zo heb ik enkele maanden geleden ook AA 2.8 kunnen installeren en er veel gebruik van gemaakt. Maar bij mij lijkt er iets te zijn veranderd, waardoor ik versie 2.8 niet meer kan draaien of updaten en ook de meest actuele 3.0 versie niet kan installeren...

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op 23-2-2018 om 19:35 zei ciscotk:

Sinds vandaag lukt het mij niet meer om Android Auto te draaien in mijn Niro. Wat ik zeer spijtig vind, omdat ik juist zo tevreden was over Waze en het afspelen van mijn favoriete afspeellijst op Spotify! Android Auto zegt dat het een update nodig heeft, maar als ik dat probeer dan zegt ie dat dat niet kan.

Natuurlijk heb ik ook geprobeerd AA geheel te verwijderen en de allerlaatste APK-versie te downloaden, maar die versie installeren pakt mijn Android telefoon (Android versie 7.1.1.) lukt mij helaas ook niet.

Hebben meer NIRO-rijders hier last van? En zo ja, kent iemand een workaround

 

image.png.813b46bdde2d2185e5f0ef913c0903f6.pngimage.png.44ad7156d6be8b9e4810f929bb9b0a9c.png

Mogelijk een andere USB kabel gebuikt.? Had eerst ook problemen en zelfde foutmelding, ging pas goed toen ik en originele samsungkabel gebruikte.

Link naar reactie
Delen op andere sites


3 uur geleden zei ciscotk:

Dank voor alle tips. Het is weer gelukt om AA 3.0 te installeren.

Fijn dat ik Waze weer kan gebruiken met oa een accurate weergave van de rijsnelheid

 

image.png

@ciscotk veel plezier ermee

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gisteren bij de dealer geweest, die wel even zou laten zien dat de Niro navigatie op Android werkt, ook met behulp van een USB kabel lukte het niet, vanmorgen heeft de dealer weer contact met de importeur gehad en die vertelde dat Android is niet vrijgegeven door Google en werkt ook regelmatig niet ook als je een app download via een andere wijze.( Ik zou zelf niet weten hoe ik dit moet doen )  Als je het geluk hebt dat het werkt, moet de telefoon met altijd een USB kabel aan de navigatie verbonden blijven.   
Het is jammer de Niro is een mooie auto die prima rijdt en die ik zo goed als besteld had, maar nu ben ik sterk aan het twijfelen gebracht. Ook merkten we dat verkeersinformatie wat files betreft verachter blijft bij de Toyota, waar deze al drukte opmerkte bleef het bij de Kia Niro akelig stil
 
 
[ Het is jammer de Niro is een mooie auto die prima rijdt en die ik zo goed als besteld had, maar nu ben ik sterk aan het twijfelen gebracht. Ook merkten we dat verkeersinformatie wat files betreft verachter blijft bij de Toyota, waar deze al drukte opmerkte bleef het bij de Kia Niro akelig stil]

Oh oh, wat jammer dat je de aankoop van een auto blijkbaar laat afhangen van het wel of niet werken van Android Auto. AA is helemaal niet vrijgegeven in NL. Dus je zult in iedere auto (cq systeem) moeten werken met een workaround (apk). En dat werkt in mijn Niro feilloos. Zowel AA als Apple Carplay



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Link naar reactie
Delen op andere sites


Waarschijnlijk komt Android auto voorlopig niet in de app-store.
Dit ligt niet aan Google maar aan de wetgeving, dit is een afspraak die blijkbaar voor de Benelux is gemaakt, om
het gebruikt van de smartphone in de auto terug te dringen.
We weten allemaal dat deze app er juist voor is bedoelt, maar ja ambtenaren en techniek gaan niet samen.
 

je hebt zelf blijkbaar ook niks met tech-techniek. AA komt nl. never in de app-store want die is van Apple. Je bedoelt waarschijnlijk de play store van Google.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 2 weken later...

Heren en Dames ik heb sinds kort ( Twee maande )ook een kia niro aangeschaft en probeer al die tijd om de Andriod App aan de gang te krijgen en ja hoor ik krijg hem op de telefoon maar niet op het scherm van de niro

hem met de officiele usb kabel verbonden maar ik krijg geen beeld WIE o WIE kan me helpen ???

Link naar reactie
Delen op andere sites


Heren en Dames ik heb sinds kort ( Twee maande )ook een kia niro aangeschaft en probeer al die tijd om de Andriod App aan de gang te krijgen en ja hoor ik krijg hem op de telefoon maar niet op het scherm van de niro
hem met de officiele usb kabel verbonden maar ik krijg geen beeld WIE o WIE kan me helpen ???
Heb hetzelfde probleem in mijn Rio. Op de telefoon geen probleem maar het scherm blijft het Android auto icoontje grijs en niet aan te klikken.

Verstuurd vanaf mijn FRD-L09 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites


Mijn vrouw heeft een S6 edge.
Na downloaden van APK file versie 3.0 was koppeling relatief makkelijk.
koppeling met Niro moest wel gebeuren voordat auto gestart werd.
Heb het nu wel werkend gekregen. Had de originele kabel niet gebruikt. Dus altijd de originele USB- kabel gebruiken.
Overigens is het erg summier. Whatsapp en spotify krijg ik niet werkend nog.

Verstuurd vanaf mijn FRD-L09 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op 11-3-2018 om 12:52 zei WMH70:

Whatsapp en spotify krijg ik niet werkend nog.

whatsapp krijg je ook niet "werkend". Wanneer je je android device hebt aangesloten krijg je onscreen de melding dat er een bericht binnen is gekomen. Deze kan je voor laten lezen door AA. Je kan zelf berichten versturen met je stem, je drukt op de knop op je stuur (of je zegt ok google) en dan zeg je send whatsapp message to [naam van de persoon zoals deze in je contactlijst staat]. Alleen "whatsapp [naam]" werkt ook al volgens mij. (kan ook in het NL)
Je krijgt dus niet op je scherm de berichten binnen die je kan lezen.

Spotify is niet zo heel moeilijk, wanneer het geinstalleerd is op je telefoon zal het als je op het muzieknootje klikt in AA automatisch gestart worden. Wanneer je hier de melding krijgt dat "het niet werkt" oid moet je eerst op je telefoon Spotify een keer opstarten en dan nog eens proberen.

Google Music werkt beter (D'oh), maar dit moet je dan wel willen.

 

Succes

Gr

Deaken

Link naar reactie
Delen op andere sites


whatsapp krijg je ook niet "werkend". Wanneer je je android device hebt aangesloten krijg je onscreen de melding dat er een bericht binnen is gekomen. Deze kan je voor laten lezen door AA. Je kan zelf berichten versturen met je stem, je drukt op de knop op je stuur (of je zegt ok google) en dan zeg je send whatsapp message to [naam van de persoon zoals deze in je contactlijst staat]. Alleen "whatsapp [naam]" werkt ook al volgens mij. (kan ook in het NL)
Je krijgt dus niet op je scherm de berichten binnen die je kan lezen.
Spotify is niet zo heel moeilijk, wanneer het geinstalleerd is op je telefoon zal het als je op het muzieknootje klikt in AA automatisch gestart worden. Wanneer je hier de melding krijgt dat "het niet werkt" oid moet je eerst op je telefoon Spotify een keer opstarten en dan nog eens proberen.
Google Music werkt beter (D'oh), maar dit moet je dan wel willen.
 
Succes
Gr
Deaken
Bedankt Deaken. Info waar ik wat aan heb. Door de stembesturing lijkt het ook summier natuurlijk.

Verstuurd vanaf mijn FRD-L09 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites


Android Auto is ook bedoeld om apps, beperkt tot een enkele, slechts op een summiere wijze te gebruiken. 

Android Auto moet het gebruik van je telefoon tijdens het rijden minimaliseren. Dus zal het gebruik veelal per stembesturing gaan. Foto's bijvoorbeeld zul je dus niet met WhatsApp kunnen versturen. Ongelimiteerd scrollen om een muzieknummer af te spelen kan ook niet. 

Overigens compliment voor Deken voor zijn reactie. 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het blijft voor mij een struggle dat Android Auto. Nu ook weer - net als JanDon en WMH70 - een grijs icoontje op het scherm in de auto. Niet aanklikbaar. Terwijl AA goed geïnstalleerd en te gebruiken is op mijn Android-toestel. Dus denk je: het ligt aan de USB-kabel. Nu inmiddels drie verschillende USB-kabels geprobeerd, inclusief de originele - in mijn geval - Sony-kabel. Allemaal tevergeefs. JanDon en WHM70, zijn jullie al verder?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoe raar het ook klinkt maar het ligt wellicht aan je Google-app.

Er was een hele tijd geleden ook een probleem en toen had Google een bètaversie van hun Google app gepubliceerd om het op te lossen en die zorgde ervoor dat AA weer werkte. Later hebben ze dit geïntegreerd in de normale Google-app. 

Ik heb versie 7.21.19.21.arm64

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...