Jump to content

Ron Penguin

Android Auto

Recommended Posts

Vorige week heb ik versie 4.6.59334 geïnstalleerd. Ik krijg alles zonder al teveel problemen aan de gang, maar wat me tegen viel is dat ik met de flipperknoppen links op het stuur nu niet meer door mijn telefoonadresboek en muziekbestanden kan scrollen. Zonder het Android Auto te gebruiken kan dit wel.

Nu kun je alleen met je rechterhand op het scherm door de bestanden heen scrollen. Dit is toch weer een extra handeling die minder handig lijkt dan het scrollen via de flipperknoppen op het stuur. 

Heeft iemand dezelfde ervaring of heb ik in de instellingen nog iets verkeerd staan?

Op ‎1‎-‎9‎-‎2018 om 14:02, der Rudi zei:

Ik ben een fan van Android Auto, dat mag duidelijk zijn. 

Ik wordt pas fan van android auto als dit draadloos werkt, al die losse draden in de auto vind ik helemaal niks.

Wat ik wel raar/vervelend vind is dat de telefoon automatisch op android auto gaat in de auto, zonder de usb kabel aan te sluiten.

Dus de telefoon detecteert de auto wel, andersom niet.

Edited by beatrix

Ik heb inmiddels ook versie 4.6.593334 maar nog steeds niet de optie “probeer het nieuwe Android Auto”.

Update werd automatisch geïnstalleerd. Dus nog even wachten. :detective:

17 uur geleden, Specialmade zei:

Ik heb inmiddels ook versie 4.6.593334 maar nog steeds niet de optie “probeer het nieuwe Android Auto”.

Om de wireless optie te krijgen de stappen volgen in de eerder geposte link:

https://www.xda-developers.com/wireless-android-auto-any-android-phone/

m.n. de “latest Google Play Services beta” en activeren van de ontwikkelaars instelling zijn van belang.  Succes !

18 uur geleden, beatrix zei:

Ik wordt pas fan van android auto als dit draadloos werkt, al die losse draden in de auto vind ik helemaal niks.

Wat ik wel raar/vervelend vind is dat de telefoon automatisch op android auto gaat in de auto, zonder de usb kabel aan te sluiten.

Natuurlijk, is ook vervelend. Maar voor mij weegt dit minder zwaar dan het voordeel: 100% up-to-date navigatie, handsfree Whatsapp en handsfree muziek afspelen.

En dat hij op AA overgaat als je de auto start is volgens mij een kwestie van (bluetooth)  instellingen in AA.

Edited by der Rudi
2 uur geleden, HC Baco zei:

Om de wireless optie te krijgen de stappen volgen in de eerder geposte link:

https://www.xda-developers.com/wireless-android-auto-any-android-phone/

m.n. de “latest Google Play Services beta” en activeren van de ontwikkelaars instelling zijn van belang.  Succes !

Vraagje: werkt Android Auto draadloos bij jou in de Kia  Niro? En met welke telefoon?

Edited by Derrek
7 minuten geleden, Derrek zei:

Vraagje: werkt Android Auto draadloos bij jou in de Kia  Niro? En met welke telefoon?

Mijn telefoon (Samsung Galaxy S9)  is wel helemaal klaar voor Android Auto Wireless.  

Nieuwste versie van Android Auto (4.6.593324)  en vd Google Play Services (beta-versie).

In mijn facelift versie met 10.2 inch unit is.UVO actief via een sim-kaart en daardoor is Wifi uitgeschakeld.   

Wil graag weten of het loont om te kijken of Wifi (tijdelijk) actief te krijgen is.

Dus ben benieuwd of iemand (met pre facelift model) die met Wifi de live-services via de telefoon (hotspot) gebruikt,  deze Wifi ook kan gebruiken voor Android Auto.......  

Er is nl. nergens info beschikbaar over units die af fabriek wireless AA ondersteunen.

Op ‎12‎-‎9‎-‎2019 om 15:21, beatrix zei:

Inderdaad, best irritant.

Zou mooier zijn of android auto eerst vraagt of je hem wel wil opstarten.
Ik wil niet altijd Android auto, maar heb wel altijd mijn telefoon in mijn broekzak

17 uur geleden, dropje zei:

Zou mooier zijn of android auto eerst vraagt of je hem wel wil opstarten.

Is gewoon een instelling in AA, daar kun je zo instellen of hij automatisch opstart bij bluetooth verbinding met je auto of niet.
Android-Auto-Autolaunch.png

• Thanks 1

Wilde die instelling veranderen en nu kan ik ineens niet meer opstarten, hij zeurt over een update, om vervolgens te zeggen "niet beschikbaar in uw land"

# Dropje, Ik heb een paar topics terug alle downloads hier online gezet zodat iedereen ze daar simpelweg kan aanklikken en downloaden.

Kijk onderin op pagina 18, de 3 verschillende  nieuwe versies kan je daar van me downloaden

Edited by BarneyRubble
Op ‎15‎-‎9‎-‎2019 om 21:14, BarneyRubble zei:

# Dropje, Ik heb een paar topics terug alle downloads hier online gezet zodat iedereen ze daar simpelweg kan aanklikken en downloaden.

Kijk onderin op pagina 18, de 3 verschillende  nieuwe versies kan je daar van me downloaden

Dank je, ik heb de huidige versie ook hier via het forum.

Ik zal eens zien, eigenlijk gebruik ik AA nooit als ik heel eerlijk ben. 

Op 12-9-2019 om 16:03, Specialmade zei:

Vanavond  mijn S-10 middels de usb op de Niro aangesloten en direct kreeg ik de melding “ Probeer het nieuwe Android Auto”. Zonder dat er een nieuwe versie van Android Auto is geweest. Maar het werkt allemaal. De nieuwe interface is inderdaad makkelijk. Geduld is dus echt een schone zaak. :ninja: 

Toch wel weer jammer dat de app "Android Auto" niet backward compatible gemaakt wordt voor de wat oudere Android gebruikers onder ons.
Deze groep blijft nu steken en gehouden op het feit een kabeltje te gebruiken wat mij toch tegen staat.
Maar misschien is dat weer een volgende stap na deze aanpassing om het beschikbaar te maken voor de non-Pixel toestellen.

1 uur terug, Michel_1970 zei:

Toch wel weer jammer dat de app "Android Auto" niet backward compatible gemaakt wordt voor de wat oudere Android gebruikers onder ons.
Deze groep blijft nu steken en gehouden op het feit een kabeltje te gebruiken wat mij toch tegen staat.
Maar misschien is dat weer een volgende stap na deze aanpassing om het beschikbaar te maken voor de non-Pixel toestellen.

Zelfs de nieuwe android versies kunnen niet draadloos zolang de auto het niet ondersteunt. En Kia ondersteunt draadloos android auto toch niet.(heel weinig andere merken die het wel ondersteunen trouwens)

Op 12-9-2019 om 15:21, beatrix zei:

https://www.apparata.nl/nieuws/android-auto-nu-ook-draadloos-via-je-samsung-32636

Als je een Samsung hebt ........ 

17 minuten geleden, tijdjes123 zei:

Echter ondersteund Kia geen draadloos android auto.

Is er al iemand die GRONDIG onderzocht heeft en/of  bij Kia NL heeft geinformeerd of de ingebouwde Wifi van de Niro mogelijk bruikbaar is voor draadloos Android Auto ?

heb zelf helaas geen Wifi meer;  geblokkeerd door de actieve UVO via ingebouwde Sim kaart

12 uur geleden, HC Baco zei:

Is er al iemand die GRONDIG onderzocht heeft en/of  bij Kia NL heeft geinformeerd of de ingebouwde Wifi van de Niro mogelijk bruikbaar is voor draadloos Android Auto ?

heb zelf helaas geen Wifi meer;  geblokkeerd door de actieve UVO via ingebouwde Sim kaart

Ik heb navraag gedaan bij Kia chat. Zoals gewoonlijk wisten die niks en verwezen mij naar een emailadres van kia door. Deze geven aan dat de kia niet geschikt is voor draadloos android auto.
Ook nog bij 2 dealers nagevraagd. Deze geven ook aan dat eigenlijk alleen aftermarket headunits draadloos android auto ondersteunen.

Een paar weken verder en inmiddels in het bezit van een vonkel nieuwe Samsung S10, dus dat wordt alles van vooraf aan downloaden, installeren, instellen en uitproberen.
Waar stond ook al weer het stukje waarmee je kan zien welke "Architectuur" je mobiel heeft? Gaat lukken !

18 minuten geleden, Michel_1970 zei:

Een paar weken verder en inmiddels in het bezit van een vonkel nieuwe Samsung S10, dus dat wordt alles van vooraf aan downloaden, installeren, instellen en uitproberen.
Waar stond ook al weer het stukje waarmee je kan zien welke "Architectuur" je mobiel heeft? Gaat lukken !

Pagina 18 van dit draadje