Jump to content
Ron Penguin

Android Auto

Recommended Posts

Sinds de update van m'n navigatie/mediasysteem (Niro model 2020)  door de dealer en de update van Android Auto (5.4.502243) op een Motorola G5+ krijg ik een foutmelding. Ik gebruik hetzelfde kabeltje als voorheen toen het wel werkte. Op m'n scherm kan ik AA niet meer selecteren. De tekst blijft grijs. Zijn er meer mensen met deze klacht? Of weet iemand de oplossing?

Voor de goede orde, ik gebruik AA zelden. Maar ik heb wel graag dat alles werkt zoals het hoort.

Me dunkt dat als je op je beeldscherm van de auto ook geen Android auto kunt selecteren er bij de update van de Niro iets misgegaan.

21 minuten geleden, der Rudi zei:

Me dunkt dat als je op je beeldscherm van de auto ook geen Android auto kunt selecteren er bij de update van de Niro iets misgegaan.

Ik krijg op m'n display (van de auto) de tekst, "kan geen verbinding maken. Sluit de kabel opnieuw aan".

Posted (edited)
11 minuten geleden, Jannic zei:

Ik krijg op m'n display (van de auto) de tekst, "kan geen verbinding maken. Sluit de kabel opnieuw aan".

Kreeg dit na de update ook meerdere keren te zien. Na aantal malen proberen, ook met andere kabeltjes en origineel van mijn Samsung S9, werkte het opeens.  En het blijft nu werken zelfs met alle kabeltjes, ook de niet originele USB-C.

Dus advies om ook met meerdere kabeltjes te proberen en evt. herstart telefoon. 

Succes!

Edited by HC Baco
Tikfoutje

3 minuten geleden, HC Baco zei:

Dus advies om ook met meerdere kabeltjes te proberen en evt. herstart telefoon. 

Succes!

Thx, dat ga ik doen.

Ff een copy paste van mij post op Tweakers

Vanmorgen had ik een automatische update van AA naar versie 5-4-502264 op m'n oneplus6.

Vond het al bijzonder omdat ik het meestal zelf deed via de apkspiegel.
Dat was omdat ik dan ergens las dat er update was.

We waren al op pad geweest met de auto en de update deed toen ik even moest wachten.
Echter toen we weer gingen rijden deed AA het niet meer. Ik kreeg ook die foutmelding telefoon reageert niet.
Telefoon uit en aangezet. Maar helaas.

Update teruggezet... Helaas.

Toen heel AA er zo veel mogelijk afgehaald en versie 502244 erop.
Nu doet ie het wel weer.

Wel raar is dat AA niet meer tussen apps staat.

mss heb je er wat aan. Ik rijd zelf Proceed my19

1 uur terug, pdakkerman zei:

Ff een copy paste van mij post op Tweakers

Vanmorgen had ik een automatische update van AA naar versie 5-4-502264 op m'n oneplus6.

Vond het al bijzonder omdat ik het meestal zelf deed via de apkspiegel.
Dat was omdat ik dan ergens las dat er update was.

We waren al op pad geweest met de auto en de update deed toen ik even moest wachten.
Echter toen we weer gingen rijden deed AA het niet meer. Ik kreeg ook die foutmelding telefoon reageert niet.
Telefoon uit en aangezet. Maar helaas.

Update teruggezet... Helaas.

Toen heel AA er zo veel mogelijk afgehaald en versie 502244 erop.
Nu doet ie het wel weer.

Wel raar is dat AA niet meer tussen apps staat.

mss heb je er wat aan. Ik rijd zelf Proceed my19

Thx, voor de info. Ik heb al vruchteloos verschillende kabeltjes geprobeerd. Dus ik denk dat ik van de week deze tip opvolg.

Voorafgaand aan de "teruggrade" toch nog een keer een frisse opstart van m'n telefoon gedaan. Daarna een al eerder gebruikt kabeltje er in gestoken en, .........  Voila AA doet het weer op m'n auto display. Bedankt voor de tips en het meedenken.

26 minuten geleden, Jannic zei:

Voorafgaand aan de "teruggrade" toch nog een keer een frisse opstart van m'n telefoon gedaan. Daarna een al eerder gebruikt kabeltje er in gestoken en, .........  Voila AA doet het weer op m'n auto display. Bedankt voor de tips en het meedenken.

Gelukkig dat het weer werkt.  Had zojuist  even gecontroleerd, ook ik heb AA die automatisch is geupdate naar versie 5.4.502264 icm. de laatste update vh navigatie/mediasysteem.  Dit werkt nog steeds vlekkeloos.

De verbindingsproblemen zijn er alleen direct na de update vh navigatie/mediasysteem, dan is blijkbaar de oplossing wat herstarten vd telefoon en het USB-kabeltje enige keren opnieuw verbinden.   Als er eenmaal verbinding is geweest blijft het werken, ook na autom. updates van AA.

• Like 1

Ik heb dan eindelijk ontdekt hoe ik de Whatsapp berichten kan laten voorlezen.

Echter is de vrouwelijke stem bij het voorlezen onverstaanbaar. Het lijk of ze elke letter afzonderlijk uitspreekt en daar een woord van probeert te maken. Wellicht komt dat ook, omdat de stem op Engels is ingesteld.

Hebben jullie dezelfde ervaring en kan ik dat ergens nog veranderen/bijstellen? Op deze manier heb ik er niets aan en kan dan ook geen gesproken antwoord sturen, immers het inkomende bericht is onverstaanbaar.

Groeten,

Robbert-Jan

14 minuten geleden, R.J. zei:

zelfde ervaring en kan ik dat ergens nog veranderen/bijstellen? Op deze manier heb ik

14 minuten geleden, R.J. zei:

Ik heb dan eindelijk ontdekt hoe ik de Whatsapp berichten kan laten voorlezen.

Echter is de vrouwelijke stem bij het voorlezen onverstaanbaar. Het lijk of ze elke letter afzonderlijk uitspreekt en daar een woord van probeert te maken. Wellicht komt dat ook, omdat de stem op Engels is ingesteld.

Hebben jullie dezelfde ervaring en kan ik dat ergens nog veranderen/bijstellen? Op deze manier heb ik er niets aan en kan dan ook geen gesproken antwoord sturen, immers het inkomende bericht is onverstaanbaar.

Groeten,

Robbert-Jan

idem hier, ik versta er geen woord van.

Nochtans toen ik nog met mijn VW Golf reed, (ook wel andere gsm), was die niet in het engels, dus het moet ergens instelbaar kunnen zijn .. maar ook nog niet gevonden waar.

42 minuten geleden, cobalt zei:

idem hier, ik versta er geen woord van.

Nochtans toen ik nog met mijn VW Golf reed, (ook wel andere gsm), was die niet in het engels, dus het moet ergens instelbaar kunnen zijn .. maar ook nog niet gevonden waar.

heb sinds kort ook dit probleem, truus zei het altijd goed, nu is het geen bericht meer maar barirgt.... tips zijn welkom

Android Auto kent al heel lang kleine en grotere problemen. Soms is/was het wekenlang niet mogelijk om op een binnenkomend bericht te antwoorden.

En ineens kon het dan weer.

Laatst werd het voorgelezen Nederlandstalig bericht met een Engels accent voorgelezen.

Google is verschrikkelijk druk met de Google Assistent en daar maakt Android Auto gebruik van. Niet dat ik het wil verdedigen maar me dunkt dat dat het probleem is. 

Desalniettemin blijf ik het gebruiken want navigeren naar een willekeurige dichtsbijzijnde parkeergarage in een voor mij onbekende stad of naar een of ander bedrijf, organisatie of horecagelegenheid waar ik het adres niet van weet blijf ik geweldig vinden.

• Like 1